BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > HER ŞEYİN BAŞI SAĞLIK

HER ŞEYİN BAŞI SAĞLIK

Bel ağrıları öyle hafife alınacak bir dert değil. Çalışanların üçte birinin yılda bir kaç gün belağrısından yattığını düşünseniz milyarlarca dolarlık işgücü kaybı sözkonusu. Kaldı ki sıhhat para ile alınmaz.



Bel ağrısına dikkat İSTANBUL - Bel ağrıları öyle hafife alınacak bir dert değil. Çalışanların üçte birinin yılda bir kaç gün belağrısından yattığını düşünseniz milyarlarca dolarlık işgücü kaybı sözkonusu. Kaldı ki sıhhat para ile alınmaz. Uzman doktor Ali Akben, bel ağrısının, teknolojinin sınırsız imkanları sonucu tercih edilen mekanik ve standart hayatın bir ürünü olduğunu belirterek, “Yapılan araştırmalara göre insanların yarıdan fazlası yılda en az bir kaç gün bel ağrısından yakınmaktadır. Yüzde 15-20 gibi bir oranı ise yılda bir aydan daha uzun süre bel ağrısı çekmekte” dedi. İş gücü, beden ve ruh sağlığını bu kadar etkileyen bel ağrılarının çeşitli sebepleri olduğunu ifade eden Dr. Akben, önde gelen sebepleri şöyle sıraladı: ¥ Yumuşak dokuların irritasyonu, ¥ Bel omurilik yapısının mekaniğinin bozulması, ¥ Enfeksiyonlar, ¥ Bel fıtığı, ¥ Çeşitli travmalar, ¥ Doğuştan bel kemiği anormallikleri, ¥ Dejeneratif kireçlenmeler vs. Bel ağrılarının tedavisinin, ağrının sebeplerinin dikkate alınarak yapılması gerektiğini ifade eden Dr. Ali Akben, bu noktada en önemli unsurlardan birinin hasta ile hekim arasındaki diyalog olduğunu belirterek, “Hasta ya tedavi olduğu hekime güvenmeli ya da güven duyacağı başka bir hekimi arayıp bulmalı. Zira rahatsızlığın çeşidine göre, ilaçlı tedaviden fizik tedaviye, akupunkturdan cerrahi müdahaleye kadar geniş bir tedavi yelpazesi var” diye konuştu. ¥ Dengesiz yük taşınmamalı, ¥ Bir şey taşırken vücut dik tutulmalı, ¥ Kaldıramayacağımız ağırlıklar denenmemeli, ¥ Otururken dik pozisyonda olmaya dikkat edilmeli, ¥ Merdiven iniş ve çıkışlarında dikkatli olunmalı, basamak atlanmamalı, ¥ Ütü yaparken, mutfakta çalışırken ayağın birini biraz yukarıda tutarak, beldeki basınç dengelenmeli, ¥ Yerden bir şey almak için eğilirken belden değil de dizleri kırarak eğilmeli, ¥ Mümkünse ortopedik yataklar tercih edilmeli, ¥ Yürüme, yüzme gibi hareketlerle bel ve karın kasları zinde tutulmalı, ¥ Hafif egzersizlerle bel ve karın kasları kuvvetlendirilmeli.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT