Instagram'a yeni mesajlasma özelliği geliyor

Instagram'a yeni mesajlasma özelliği geliyor

EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ Haberleri

Fotoğraf ve video paylaşım uygulaması Instagram, rakipleri Whatsapp ve Snapchat'in başarısına yetişmek için 'doğrudan mesajlaşma' özelliğini başlatıyor.

Instagram'a son gelen güncelleme ile birlikte eklenen yeni özellikler WhatsApp'ı zorlayacak gibi gözüküyor.
Instagram Whatsapp savaşı kızıştı.Instagram bugün itibariyle güncellendi. Artık Instagram'da çektiğiniz fotoğrafları veya galerinizdeki fotoğrafları doğrudan Instagram'daki arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Instagram'a gelen dev güncellemeyle birlikte artık kullanıcılar mesaj ve fotoğrafı birbirlerine gönderebilecek. Bu durumun Whatsapp'ı zor durumda bırakacağı belirtiliyor. Hem fotoğraf hem de mesaj alışverişinin Instagram'a gelmesiyle birlikte Whatsapp'ta soğuk terler dökeceğe benziyor; çünküInstagram artık salt fotoğraf paylaşma uygulaması olmaktan çıkmış durumda ve Whatsappyerine de kullanılabilecek hale geldi. 150 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan Instagram'ın bu özelliğinin Whatsapp'a kullanıcı kaybettirip kaybettirmeyeceğini zaman gösterecek.

Instagram'ın kurucusu Kevin Systrom, yalnızca bu hizmeti 'takip edenlerin' doğrudan özel hesaplara fotoğraf gönderebileceğini söyledi. Systrom, Snapchat'in belirli bir süre sonra otomatik olarak 'yok olan mesaj' benzeri bir uygulamasının Instagram'da fotoğraflar için geçerli olmayacağını belirtti. Fakat Instagram da rakibi gibi, bireylere veya gruplara özel fotoğraf ve video gönderilmesini sağlayacak, karşı tarafın mesajı gördüğüne dair bir uyarı belirecek ve mesajlara kısa metinler eklenebilecek. Syström, kullanıcının yalnızca takip ettiği kişilerden gelen mesajların otomatik olarak belireceğini, diğer hesaplardan gönderilenlerin ise yalnızca kullanıcının onay vermesiyle görülebileceğini söyledi. Instagram'ın kurucusu Systrom, mesajlardaki rahatsız edici içerikleri belirlemek için denetim yapmayacaklarını, fakat her zamanki şikâyet mekanizmasının kamuyla paylaşılan fotoğraflar gibi özel mesajlar için de çalıştığını ekledi. Syström bu uygulamayla, özel mesajlara reklam verilebilmesi konusunda detaylı açıklama yapmadı. nbsp;
'Amaç para kazanmak değil'
nbsp;BBC'ye konuşan mobil cihazlar uzmanı Jack Kent, bu uygulamadan para kazanmanın Facebook'un satın aldığı Instagram'ın başlıca önceliklerinden olmadığı yorumu yapıyor. Facebook, Instagram'ı geçen yıl, yalnızca fotoğraf paylaşılabildiği ve 'sanatsal filtre' uygulamalarının olduğu dönemde 1 milyar dolara satın almıştı. Instagram daha sonra genişleyip, Twitter'ın video uygulaması Vine gibi 15 saniyelik video paylaşım özelliğini ekledi. Dünyada en hızlı büyüyen uygulama olan Whatsapp'ın 350 milyon aktif kullanıcısı var. Instagram'ın ise 150 milyon.
Diğer rakipler Viber ve Kik de hızla yaygınlaşıyor. Gönderilen mesajların 15 saniye içinde 'kendi kendini imha etmesi' özelliğine sahip Snapchat'in Facebook'tan gelen 3 milyar dolarlık teklifi reddettiği iddia ediliyor. Yapılan araştırmalara göre Facebook kullanan gençlerin sayısı giderek azalıyor. Doğrudan mesaj gönderme özelliği olan Twitter da hizmetlerini genişletip, doğrudan fotoğraf gönderme özelliğini de eklemişti.
nbsp;Instagram'a Reklam Geliyor

Facebook, 2012 yılında yaklaşık 1 milyar dolara aldığı fotoğraf ve video paylaşma hizmeti Instagram'a reklam almaya başlayacağını açıkladı. Rakip Twitter'ın 1 milyar dolarlık halka arz planını açıklamasından bir saat önce gelen açıklama Instagram'ın popülaritesini gelire dönüştürmek için attığı ilk adım. Instagram Facebook tarafından satın alınmasından bu yana ana şirketi için tek kuruş kazandırmış değil. Facebook'tan bir sözcü reklamların mümkün olduğunca göze batmaması ve Instagram kullanıcılarının memnuniyetinin korunması için özen gösterildiğini belirtti. Sözcü, "Takip etmediğiniz markaların fotoğraf ve videolarını görmek yeni olacak bu nedenle yavaş ilerleyeceğiz," dedi. Sözcü ayrıca reklamların gelecek birkaç içinde ve yalnızca ABD'de gösterilmeye başlanacağını ekledi. nbsp;Bu girişim Instagram'ın bir şirket olarak ne kadar hızlı büyüdüğünü gösteriyor. Yılın başında yalnızca ürünün kendisi üzerine çalışan 32 kişi işe alındı. Binlerce markanın tanıtım için kullandığı Instagram'ın pazarlama üzerine çalışan yalnızca bir elemanı var. Ancak işe alımlar hızlandırıldı ve şirkette reklamlar üzerine çalışacak yöneticiler görevlendirilmeye başlandı. nbsp;Instagram'ın önce ürüne odaklanıp reklam pazarına girmekte acele etmemesi Facebook'un başlardaki felsefesini yansıtıyor. Facebook'un CEO'su Mark Zuckerberg ilk başta Facebook'ta reklam yayınlanmasına karşı çıkmıştı. Kullanıcıların uzaklaşması endişesiyle, banner reklamlar için verilen karlı teklifler ve pazarlama hileleri reddedilmişti. nbsp;Instagram da benzer şekilde büyüyen kullanıcı tabanını mutsuz etmemek için dikkatli davranıyor, karlılık ve popülerlik arasında ince bir çizgide ilerliyor. Instagram, Aralık 2012'de reklam verenlerin kullanıcıların kişisel bilgileri ve yayınlarına ulaşabilmesi için kullanım koşullarını değiştirdiğinde tepkiyle karşılaşmıştı. Facebook itirazların ardından kararı geri çekmek zorunda kalmıştı. nbsp;Facebook'tan bir sözcü, şirketin Instagram kullanıcılarına beğenmedikleri reklamları gizleme ve "neyin hoşlarına gitmediği" konusunda geri bildirimde bulunma seçeneği sunacağını söyledi. Wall Street Journal'ın haberine göre, Instagram'ın reklam alma kararında ise başı, Google yetkilisiyken Facebook'un CEO'su Sheryl Sandberg tarafından transfer edilen Instagram'ın İş Operasyonları Yöneticisi Emily White çekiyor. Instagram her ay 150 milyonu bulan aktif kullanıcı sayısına rağmen bazı zorluklarla da karşı karşıya kalıyor. Nike ve Lululemon Athletica gibi şirketler Instagram'da hiçbir şey ödemeden viral pazarlama kampanyaları yapmanın bir yolunu buldu. Facebook'tan bir sözcü Instagram'ın reklam konusunda yaşayabileceği olası zorluklar konusunda yorumda bulunmadı. nbsp;Mobil reklamlar hızlı bir büyüme gösterirken araştırma şirketi eMarketer 2013 yılında yüzde89 artışla dünya çapında 8,8 milyar dolara ulaşmasını bekliyor. Facebook mobil reklam piyasasının geçen yıl yüzde 5,4'ünü elinde bulundururken bu yıl payını yüzde 15,8'e yükseltti. Pazarın yüzde 53,2'si ise Google'ın elinde.(technologic)
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...