BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hedef kaliteli eğitim

Hedef kaliteli eğitim

Deprem bölgesinde yapımı devam eden okulları inceleyen Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu, Kocaeli’de 18 okulun tamamlanma aşamasında olduğunu belirterek, hedeflerinin eğitimde kaliteyi yakalamak olduğunu açıkladı



İZMİT (İHA)- Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu, dün Kocaeli Valiliği’ne ani bir ziyarette bulundu. Öğle saatlerinde geldiği Kocaeli Valiliği’nde Vali Vekili Fahri Keser’den kalıcı konut alanlarına yaptırılan okullar ile ilgili bilgi alan Bakan Bostancıoğlu, ardından Hisareyn ve Gölcük’e bağlı Şirinköy’deki okul inşaatlarını gezdi. Ziyaretinde, 17 Ağustos depremi sonrası eğitimde aksama yaşanmadığını ifade eden Bakan Bostancıoğlu, “Deprem gibi bir afet sonrası çocuklarımızın eğitimlerini aksatmadan verdik. Yeni eğitim-öğretim yılı başlayana kadar da kalıcı konutlarda yapımı devam eden toplam 18 okulu hazır hale getireceğiz. 7 adet 960 öğrencilik, 7 adet 720 öğrencilik ve 4 adet 490 öğrencilik 18 okulun inşaat çalışmaları hızlı bir şekilde devam ediyor. Kocaeli’ndeki ilerlemeden memnunum” dedi. Basın mensuplarının sorularını da cevaplayan Bakan, bütünleme sınavları ile geçen öğrencilerin üniversite kapılarında perişan olduklarını söyleyerek, “Dünyanın hiç bir yerinde 100 üzerinden 40 alıp da geçen öğrenci yoktur. Biz genelde not ortalamasını 2.5 olarak belirledik. Önceden ikiydi. Herkes ortalamayı ikiye indirmemiz için baskı yapıyor. Ama böyle birşey mümkün değil. Hedefimiz nitelikli ve kaliteli eğitim verebilmek. Geçmiş dönemlerde bütünlemeyle geçen öğrenciler şu anda üniversiteye girebilmek için üniversite kapılarında sürünüyorlar” dedi. Bakan Bostancıoğlu açıklamalarının ardından kalıcı konut alanlarında yapımı devam eden okulları gezdi. İlk olarak Gölcük’ün Hisareyn beldesinde yapımı devam eden 240 öğrencilik okulunu gezen Bostancoğlu, Milli Eğitim Müdürü’nden bilgi aldı. Bakan daha sonra Gölcük Şirinköy’de Dünya Bankası krediyle yaptırılan 2490 öğrenci kapasiteli okulu gezdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT