BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kitle kültürüne bakış

Kitle kültürüne bakış

“Kitle iletişim araçları, orjinallikten ve estetikten uzak basit ve tüketimi kolay eğlence ve kültür ürünlerini kitle toplumuna sunmaktadırlar.



“Kitle iletişim araçları, orjinallikten ve estetikten uzak basit ve tüketimi kolay eğlence ve kültür ürünlerini kitle toplumuna sunmaktadırlar. Kitle iletişim araçlarının gelişmesi, kültürel ürünlerin üretimini ve pazarlamasını kolaylaştırması bir yana, kültürü üretilen ve pazarlanan bir meta haline getirmiştir. Kitle iletişim araçları kültürdeki değişmelerle kitle toplumunda ortaya çıkan açmazlara çözüm üretmek yerine, sorunun en önemli sebebi ve parçası olmuşlardır.” İşte bütün bu konular, Yusuf Adıgüzel’in “Kitle Toplumunun Açmazları Kültür Endüstrisi” isimli kitapta tartışılıyor ve sorgulanıyor. Dört bölümden oluşan kitap, sanayi devriminden iletişim teknolojilerinin gelişimine, kültür endüstrisi ve kültürel iletişimden kitle toplumunun açmazlarına uzanıyor ve çözüm önerileri getiriyor. (Şehir Yayınları, 0 212 5191728)
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT