BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Marmaray imzaya kaldı

Marmaray imzaya kaldı

Geçtiğimiz yıl içinde üç ayrı firma konsorsiyumundan teklif alarak sıralamada seçimi yapan DLH Genel Müdürlüğü Avrasya konsorsiyumu olarak tanımlanan 3’lü firma grubunu tercih etmişti. Bu grupla, Maliye Bakanlığı’nın vizesinin alınmasının ardından yaklaşık 50 milyon dolar tutarındaki müşavirlik, mühendislik ve kontrolörlük anlaşması imzalanarak yürürlüğe girecek.



ANKARA - İstanbul’un kentiçi ulaşımına uzun vadeli olarak çözüm getirmek amacı ile yapımı planlanan İstanbul demiryolu tüp geçişi ve Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hattı projesi (Marmaray) yapımının mühendislik, müşavirlik ve kontrolörlük hizmetleri için seçilen firma grubu ile ilgili sözleşme görüşmeleri son aşamaya getirildi. Proje çalışmaları Devlet Limanlar ve Havameydanları (DLH) Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Marmaray sisteminin yapımı öncesi en önemli etabını oluşturan müşavirlik hizmeti için seçilen firma grubu ile Eylül ayı içinde söz konusu hizmetleri içeren sözleşmenin imzalanması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl içinde üç ayrı firma konsorsiyumundan teklif alarak sıralamada seçimi yapan DLH Genel Müdürlüğü Avrasya konsorsiyumu olarak tanımlanan 3’lü firma grubunu tercih etmişti. Bu grupla, Maliye Bakanlığı’nın vizesinin alınmasının ardından yaklaşık 50 milyon dolar tutarındaki müşavirlik, mühendislik ve kontrolörlük anlaşması imzalanarak yürürlüğe girecek. Daha önce yapılan değerlendirme sonrasında Pasific Consult Inc, Yüksel proje, Oriental Consult Co.Ltd., Japon Railway Technical Service firma grubu söz konusu sisteme 7 yıl süre ile kontrolörlük yaparak sorumluluk alacak. 5.4 milyar Japon yenine (yaklaşık 50 milyon dolar) malolacak olan sistemin finansmanı Japonya Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) tarafından karşılanacak. Günde 70 bin kişi taşıma kapasitesine sahip olarak 3 kilometre uzunluğundaki boğaz geçiş projesinin de yer aldığı Marmaray sistemi kapsamında yapılacak olan müşavirlik hizmeti ile inşaat ve imalat süresince hazırlanacak etüd-proje çalışmalarının yanısıra, sistemin kesin maliyeti, geçiş güzergahları ve yapım kapsamındaki tüm işlere yönelik ihale dosyalarının hazırlanması işlerini kapsıyor. 2005 yılına kadar hizmete alınması planlanan sistem yaklaşık 60 kilometre uzunluğunda çeşitli banliyö hatları, istasyon ve tünel yapımından oluşacak.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT