BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > SİZİN İÇİN

SİZİN İÇİN

Tıptaki adı “Osteoporoz” olan kemik erimesi özellikle ileri yaşlardaki kadınların korkulu rüyası. Kemiğin mineral içeriğinin azalması nedeniyle dayanıklılığını kaybetmesine yol açan hastalık, milyonlarca kadını tehdit ediyor. Aşağıdaki önerileri uygulamak bu hastalığa yakalanma riskini düşürecektir.



Daha kuvvetli kemikler için... Yürüyüş yapın Kemik erimesine yakalanmak istemiyorsunuz her gün en az 2-3 kilometre yürüyüş yapın. Elinizden geldiği ve yapabildiğiniz kadar egzersizler yapın. Çünkü, yürüyüş, aerobik, tenis gibi aktiviteler kemiklerinizin dayanıklılığını yüzde 45 artırır. Kontroller... Kemik erimesi hiçbir zaman ‘ben geliyorum’ demez. Güçsüz kalan kemikler bir anda kırılabilir. Bu yüzden uzmanlar, menopoz tedavisine başlar başlamaz kadınların kemik yoğunluklarını da ölçtürmeleri gerektiğini vurguluyor. Hatta yüksek risk taşıyan kişiler bu kontrollere 30’lu yaşlardan itibaren başlamalılar. Kalsiyum takviyesi... Mümkün olduğu kadar çok kalsiyum almaya özen gösterin. Özellikle süt ve yoğurt kalsiyum depolarıdır. Ancak bu besinleri sevmiyorsanız bile vişne suyu veya çikolata da size yardımcı olacaktır. Ancak kalsiyum oranını günde 2500 miligramın üstüne çıkarmayın. Uzmanların tavsiyeleri New York’taki West Haverstraw Hastanesi doktorlarından Amy Lindsay, özellikle 50’li yaşlarda olan kişilerin günde en az 8 kilometre koşmaları ve diyetlerinde kalsiyum içeren maddelere yer vermeleri gerektiğini belirtiyor. Eğer 50 yaş altında iseniz, 1000, 50 yaşın üstünde iseniz 1200-1500 miligram kalsiyum almalısınız. Ayrıca kemik sağlığınız için fosfor ve magnezyum içeren gıdalardan da uzak durmayın. Aklınızda bulunsun  Buzdolabınızdaki yiyecek kokularını gidermek için; pamuk parçasının üzerine bolca vanilya dökün, sonra su dolu bir bardağın içine atarak buzdolabına koyun, göreceksiniz kokular gidecek, dolaplarınız üstelik mis gibi olacak.  Mikrodalga fırınınızı daha uzun süreli kullanmak istiyorsanız, içindeki buharı alması için en az haftada 1, 1 bardak suyu birkaç dakika döndürün. Yemek terbiyesi Etler hangi yolla pişirilirse pişirilsin tadının lezzetli olması önemlidir. Türk mutfağında etin geniş bir kullanım alanı vardır. Lezzetin daha iyi olması için yapılan işlerden biri, eti terbiye etmektir. Bu işlem, et taze ot ve baharatlı bir sıvı içinde bekletilerek yapılır. Böylece et yumuşar ve tatlanır. İşte size, et terbiye etmek için güzel bir sos tarifi... 1kg. et için 3 orta boy soğanı blenderden geçirerek suyunu çıkartın ve bir kaba alın. Bu kabın içine zeytinyağı ile kekik ve defne yaprağı ekleyin ve daha sonra da etinizi 24 saat bu karışımın içinde bekletin. Etinizin daha yumuşak ve lezzetinin daha iyi olduğunu göreceksiniz. AĞIZ TADI Patates köftesi Malzemesi 6 adet orta boy patates, 2 yemek kaşığı nişasta, 3 adet yumurta (birinin akını ayırın), 3 kibrit kutusu kadar taze kaşar, 3 kibrit kutusu orta yağlı beyaz peynir. Yeteri kadar tuz, 1 çay kaşığı karabiber Üzeri ve kızartmak için: Yeteri kadar sıvı yağ, yeteri kadar galeta unu Hazırlanışı Patatesleri kabuğu ile yıkayıp haşlayın. Soyduktan sonra soğutup rendeleyin. Yumurtaları, tuzu, karabiberi ve nişastayı patateslere ekleyip hafifçe yoğurun. Yumurta büyüklüğünde parçalar koparın. Elinize biraz nişasta bulayın, parmak uçlarınızı da nişastaya bulayıp patates hamurunu düzleştirin. İçine bir miktar kaşar, beyaz peynir koyun. Nişasta serpilmiş tepsiye yuvarlayın. Yumurta akına sonra da galeta ununa bulayın. Kızgın yağda pembeleşene kadar kızartın. Servis tabağına çıkarıp servise sunun.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT