BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Cambaz, New York’ta

Cambaz, New York’ta

Türk fotoğraf sanatının usta isimlerinden Gültekin Çizgen “Cambaz-Acrobats” başlığıyla hazırladığı son dönem eserlerini New York’ta binlerce sanatsevere tanıtmak üzere ABD’ye gitti.



Yaklaşık yarım asırdır sanatın içinde... Fotoğrafları, resimleri ve illüstrasyonları ile Türk sanatının önemli isimleri arasına adını yazdıran Gültekin Çizgen, son birkaç yıldır yoğunlaştığı “Cambaz-Acrobats” konulu eserlerini New York’ta sanatseverlerin karşısına çıkartıyor. Sanatçının cambazlar üzerine yaptığı illüstrasyonlardan oluşan sergisi 18 Eylül-7 Ekim tarihleri arasında New York - Artist Equity Assocation. Inc.’in (Broome Street Gallery) Soho’daki galerisinde açık kalacak. Daha önce Galeri G’de sergilenen eserlerinin ABD’de görücüye çıkacak olmasını çok önemsediği belirten sanatçı, “10’dan fazla tema etrafında kendimi de dahil ettiğim çalışmalar bunlar. Kendimle de dalga geçiyorum. Eserlerimin önemli bir galeride sergilenecek olması mutluluk verici. Buraya davet edilen üç-beş sanatçıdan biri olmak da önemli. Binlerce insanın bu tabloları sanatın merkezinde görecek olmasının anlamı da büyük” diye konuşuyor. Yeni anlatımlar Sanatçı, New York’un önemli ve seçkin galerilerinden biri olarak kabul edilen bu mekanda açılacak sergisinde yer alacak eserleri hakkında şunları söylüyor: “Resimlerime konu olarak aldığım Cambaz, iletişim çağının bu düzeye gelmesinden önce, özellikle Doğuda halkın çok sevdiği bir seyirlik sanatıydı. Bu eski geleneğin ipuçlarına görselliğimizin kaynaklarında sıkça rastlanıyor. Cambaz, resim serüveninin içinde farklı ve yeni bir durak. Cambaz ile biçim dünyama yeni anlatım teknikleri ekledim. Doğu-Batı, kıtalar kavşağında sanat adına emek veren Türkiyeli bir kişiye yakıştığını düşünerek, ikonlaştırdığım eski görsel motifleri, çağdaşlığın resim dilinde yeni anlamlara kavuşturmaya çalıştım.” Bir teorisyen... 1940 yılında İstanbul’da doğan Gültekin Çizgen’in fotoğraf sanatına olan ilgisi 1958 yılında başladı. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk kuşak ressamlarından Abdullah Çizgen’in oğlu. Fotoğraf sanatı ve mesleği alanında pek çok ürün veren sanatçı Türkiye, Almanya, İsviçre, İtalya ve Çin’de olmak üzere birçok ülkede sergi açtı. Dia panorama gösterileri yaptı, konferanslar verdi, fotoğraf koleksiyonlarına girdi. Fotoğraf sanatı üzerine kuramsal kitaplar yazdı, albümleri yayımlandı. 1990 yılının başlarında ise resimle ilgilenmeye başladı. 1994’te “Evrenin Gizli Tarihi”, 1995’te “Acaib-ül Mahlukat”, 1996’da “İstanbul-İstanbul” başlıklarıyla tematik resim sergileri açtı. Bu sergilerin kitapçıklarını yayımladı. “Bodrum- Bodrum”, “Osmanlılar-Sultanname”, “Osmanlıların Uygarlığımıza Katkıları- Bilim ve Sanat” ile “Doğa Çeşitlemeleri”ni hazırladı. Doğu sanatının özelliklerini bilgisayar ortamında yaptığı kolaj-montaj tekniğiyle kendine has eserlerine yansıtıyor. Eserleriyle Çizgen Fotoğraf albümleri: Fotoğraflar (1967), Siyah-Beyaz Fotoğraflar (1980), Türkiye Fotoğrafları (1980), Türkiye (1990), Gültekin Çizgen- Siyah Beyazlar (1998), Doğa ve Yaşam (1998), Fotoğrafta Atmosfer (1998), Dört Mevsim Türkiye (1998), Türkiye’ye Bakış (1998), Dünya’ya Bakış (2000) Kitapları: Fotoğraf Yazıları (1988), Fotoğrafın Yapısı ve Kimliği Üzerine Denemelerı (1992), Ve Fotoğraf (1993), Fotoğrafın Görsel Dili (1998), Işık Çağı-Fotoğraf Çağı (1998), Fotoğraf 2000 (2000), Fotoğrafçılık ve Karanlık Oda Bilgisi (1980), Fotoğrafçılık ve Yaşam Yokuşunda İlk 50 (1994), Afrika Günlüğü (1995) Sergileri: Yurtiçi ve Almanya, Fransa, İsviçre, İtalya, Çin ve Kanada başta olmak üzere, 1993 yılından bugüne kadar “Evrenin Gizli Tarihi”, “Acaib-ül Mahlukat”, “İstanbul-İstanbul”, “Doğa Çeşitlemeleri” ile çok sayıda karma sergiye katıldı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT