BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > HER ŞEYİN BAŞI SAĞLIK

HER ŞEYİN BAŞI SAĞLIK

Uzmanlar, sağlıklı hayat için ömür boyu spor yapılabileceğini ancak bunun bilinçli ve doktor kontrolünde olmasının şart olduğunu bildirdiler. Uzm. Dr. Mehmet Ünal, spor yapmanın insan sağlığı ve günlük yaşamı üzerinde olumlu etkileri olduğunu belirterek, spor yapan bir kişinin iş yükünü daha rahat karşılayabileceğini söyledi.



Sağlıklı hayat için spor yapın Uzmanlar, sağlıklı hayat için ömür boyu spor yapılabileceğini ancak bunun bilinçli ve doktor kontrolünde olmasının şart olduğunu bildirdiler. Uzm. Dr. Mehmet Ünal, spor yapmanın insan sağlığı ve günlük yaşamı üzerinde olumlu etkileri olduğunu belirterek, spor yapan bir kişinin iş yükünü daha rahat karşılayabileceğini söyledi. Her insanın yapabileceği sporların sağlığı ve kapasitesine göre değişiklikler gösterebileceğini kaydeden Dr. Ünal, ‘’6 yaşından itibaren herkes, spora başlamadan önce solunum fonksiyonu ve efor testleri ile basit kan tahlilleri yaptırmalı, kalp EKG’sı (kalp grafiği) çektirmelidir’’ dedi. Sağlıklı bir insanın sporun temposunu ve süresini kademe kademe artırması gerektiğine işaret eden Dr. Ünal, ‘’20 yıl, 30 yıl hiç egzersiz yapmamış birinin bir anda koşu yapması ya da halı saha maçında oynaması doğru değildir’’ diye konuştu. Dr. Mehmet Ünal, Türkiye’de hala futbol sahalarında ölümler olduğunu anlatarak, bunun testler yapılmadığı için yaşandığını söyledi. Doç. Dr. Neşe Çam da, kalp krizlerinin yüzde 5’nin kalp eforlarında ortaya çıktığını belirterek, spor yapmadan önce efor testinin mutlaka uygulanması gerektiğini söyledi. Kalp rahatsızlığı geçirmiş kişilere haftada en az 3-4 gün 30’ar dakika egzersiz yapmaları tavsiyesinde bulunduklarını anlatan Doç. Dr. Çam, ‘’Egzersizin düzenli yapılması çok önemli. Düzenli yapılan egzersizin çok önemli koruyucu etkisi vardır’’ diye konuştu. Doç. Dr. Çam, kalp hastalarının yürüme, bisiklete binme, koşma gibi egzersizleri yine doktor kontrolünde yapmaları gerektiğini vurgulayarak, ağırlık kaldırma gibi sporları önermediklerini belirtti. Sabah sporuna katılanlara ücretsiz olarak hizmet veren Kadıköy Belediyesi’nde Spor Danışmanlığı yapan Dr. Figen Çiloğlu da, egzersiz sırasında vücudun susuz bırakılmaması gerektiğine dikkat çekerek, egzersizden önce bir bardak, egzersiz sırasında yudum yudum, sonrasında da mutlaka en az bir bardak su içilmesini önerdi. İnsanların bütün bir hafta içi spor yapmayıp hafta sonu yürüyüşlere ya da çeşitli sportif faaliyetlere katılarak kendilerini daha fazla yorduklarına dikkat çeken uzmanlar, egsersizi günlük yaşantımıza katmamız gerektiğini bildiriyorlar
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT