BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Mercedes-Benz Türk’ten krize rağmen yatırım atağı

Mercedes-Benz Türk’ten krize rağmen yatırım atağı

Yaşanan krizden dolayı haftada 4 gün çalıştıklarını buna rağmen 150 milyon marklık yatırımlarını tamamladıklarını belirten Mercedes-Benz Türk Kamyon Direktörü Peter Heinstein, ürünlerinin Rusya ve Türk cumhuriyetlerine ihraç edilebilmesi için çalışmalara başladıklarını söyledi



AKSARAY - Mercedes-Benz Türk, Aksaray’daki kamyon fabrikasında, kalite artırımı, kapasite yükseltilmesi ve yeni ürünler için yaptığı 150 milyon marklık yatırımı tamamladı. Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri fabrikanın hedef ihracat pazarları olarak belirlenirken, geçen hafta bu bölgedeki ülkelere, yeni ürünlerden oluşan ilk ihracat gerçekleştirildi. Üretimine geçilen Atego ve Axor modeli Mercedes kamyonların Rusya ve Türk cumhuriyetlerine de ihraç edilebilmesi için pazar araştırma onayları alındı ve çalışmalara başlandı. Mercedes-Benz Türk’ün Aksaray’daki kamyon fabrikasında gerçekleştirdiği yatırımlar, düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Mercedes-Benz Türk Kamyon Direktörü Hans Peter Heinstein, Türkiye’nin son yıllarda yaşadığı krizlerden kendilerinin de etkilendiklerini ancak yatırımlara devam ettiklerini belirterek, Türkiye’ye güvenlerinin tam olduğunu ve bu krizden de çıkacağını vurguladı. Aksaray Kamyon Fabrikası’nın çok stratejik bir noktada bulunduğunu, Ortadoğu ve Türk cumhuriyetleri için de iyi bir konumda yer aldığını kaydeden Heinstein, Daimler Chrysler’in bir parçası olan Aksaray’daki her girişimin, grubun vizyonunun uzantısı olarak görülmesi gerektiğini söyledi. Şirkete Daimler-Chrysler’in yüzde 67, Arap sermayeli Overseas Co.’nun yüzde 18, Koluman’ın yüzde 7, Türk Silahlı Kuvvetleri’ni Güçlendirme Vakfı’nın yüzde 5 ve MKE’nin yüzde 3 oranında ortak olduğunu belirten Heinstein, yapılan bu yatırımla ürünlerin Atego ve Axor kamyonlarla tamamen yenilendiğini, kapasitenin yıllık 8 bin adetten 10 bine çıkarıldığını, fabrika kullanım alanının genişletildiğini, özel astar boya havuzunun kurulduğunu ve sanayi robotlarının devreye sokulduğunu anlattı. Heinstein, otobüs şasisi ihracatının yılda 12-13 milyon markı bulduğunu kaydetti. Yaşanan krizlerin kendilerini de etkilediğini ve yüzde 80’e yakın daralmayı ortaya koyduğunu anlatan Heinstein, bu yıl için yaklaşık 5 bin 800 adet üretim hedefi varken, sayının bin 660’larda kaldığını, yılbaşından bu yana yaklaşık 200 kişiyi işten çıkarıldığını, halen haftada 4 gün çalıştıklarını söyledi. Türkiye krizi aşar Önümüzdeki yıllar için ihracattan yıllık 250 milyon mark ciro beklediklerini anlatan Heinstein, sektörde önemli daralmaların yaşandığı son yıllarda yapılan yatırımlarla fabrikanın üretim kapasitesinin daha da büyüdüğü hatırlatılarak, “Türkiye’ye güvenimiz tam. Türkiye bu krizden de çıkacak. Biz de üretimde 2004-2005’de 10 binli rakamlara çıkacağız. Bunun binli rakamları da ihracat olacak.” dedi
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT