BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türk tekstiline savaş dopingi

Türk tekstiline savaş dopingi

ABD’nin Afganistan’a düzenlediği operasyon nedeniyle Ortadoğu ülkelerinin, ithalatçılar için riskli bölge haline gelmesi, Türk tekstil ve konfeksiyon sektörüne yaradı. Bölgenin tekstil ve konfeksiyon ihracatındaki payının yüzde 20’si Türkiye’ye kaydı.



İSTANBUL/BURSA- Türk tekstili, Afganistan’da devam eden savaştan büyük bir avantaj yakaladı. Avrupa ülkelerinin en büyük üreticisi konumundaki Pakistan ve Hindistan’da, olağanüstü hal nedeniyle üretim durma noktasına gelince, Türkiye bir anda ön plana çıktı.11 Eylül saldırılarından önce Pakistan ve Hindistan ucuz işgücü ve hammadde, Afganistan’da konfeksiyon alanında Türkiye’nin Ortadoğu’daki en büyük rakipleriydi. Ancak ABD’nin Afganistan harekatı Avrupalı ve ABD’li ithalatçıların gözünü Türkiye’ye çevirdi. Bu durumun kendileri için büyük bir fırsat olduğunu belirten Türk ihracatçıları, fiyat ve adet açısından rekabet yaratacak siparişlerin karşılanmasında kota uygulamasından yakınıyor ve önlerindeki tek engel olduğunu savunuyor. Zorlu: Büyük fırsat yakaladık Zorlu Holding’e bağlı Korteks Mensucat Sanayii ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Zorlu, Afganistan’a yapılan müdahalenin ardından, tekstil üretiminin durma aşamasına geldiği Pakistan’da, Avrupa ülkelerinden gelen taleplerin karşılanamadığını söyledi. Zorlu, ucuz işçi gücü ve düşük girdi maliyetleri nedeniyle batılı ülkelerdeki ithalatçı firmaların, geçmişte Pakistan gibi Asya ülkelerini tercih ettiğini, ancak şimdi güvenli pazarların önem kazandığını kaydetti. Bu süreçte, Türkiye’deki tekstil üreticilerinin ön plana çıktığını anlatan Zorlu, şunları söyledi: “Pakistan’dan bize yöneltilen 300 bin metrekarelik siparişi linen fabrikamız karşılayacak. Lüleburgaz’daki bu fabrikamız, Avrupa’nın en büyük ve en iyi emprime tesisi konumunda. Fabrikanın günlük kapasitesi 500 bin metrekare. Verilen sipariş, mevcut kapasitenin yanında çok küçük bir rakam ama bunun devamı gelecek. Önemli bir avantaj. Bu durumda, kar marjlarını fazla yüksek tutmadan talebin devamını sağlamalıyız. Müşteri, her ne pahasına olursa olsun kaçırılmamalıdır. Zaten, maliyetine satışların yapıldığı bu dönemde, pazarların kazanılmasından daha önemli birşey olamaz.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103310
    % -1.48
  • 5.471
    % -0.15
  • 6.2116
    % -0.1
  • 7.2201
    % -0.63
  • 228.954
    % -0.48
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT