Kayseri'deki kazayla ilgili flaş gelişme

/ Kaynak: DHA
Kayseri'deki kazayla ilgili flaş gelişme

GÜNDEM Haberleri  / DHA

Kayseri'nin dün 21 kişinin öldüğü, 29 kişinin yaralandığı trafik kazasında sürücünün hataları ve otobüste teknik eksikliklerin rol oynadığı saptandı.

Kazayla ilgili soruşturmayı yürüten Pınarbaşı Cumhuriyet Başsavcısı Süleyman Tanrıkulu, muhafaza altına alınan 34 DG 5950 plakalı otobüsün, oluşturulan bilirkişi heyetince detaylı incelemeye alındığını söyledi. Makine mühendisi, polis ve jandarma trafik görevlileri ile uzmanlardan oluşturulan bilirkişi heyetinin vereceği raporu beklediklerini belirten Tanrıkulu, lastiklerinin kabak ve kaplama olduğu, aracın teknik durumu ve sürücüyle ilgili iddiaların titizlikle araştırılacağını anlattı. Bu arada Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi'nden gelen iki uzmanın da kaza yapan otobüste yaptıkları incelemeyle ilgili hazırladıkları bilirkişi raporunu soruşturmayı yürüten savcılığa teslim ettikleri belirtildi. Ancak raporun içeriğine ilişkin bilgi alınamadı.
SÜRÜCÜNÜN HATALARI
Başsavcı Süleyman Tanrıkulu, kazadan yaralı kurtulan şoför Ertuğrul Karasu'nun iyileştikten sonra ifadesinin alınacağını söylerken, ilk belirlemelere göre sürücünün bir dizi hata yaptığı ortaya çıktı. Otobüsün kontrolden çıkarak bölünmüş yolun karşısına geçmesinin sürücü Karasu'nun hatalı olduğunu gösterdiği görüşü savunulurken, diğer hataları da şöyle belirlendi:
* İstanbul'dan Muş'a giden otobüsün Kırşehir'de verdiği moladan sonra direksiyona Ertuğrul Karasu'nun geçtiği ve hız sınırı aşıp 105 kilometreye ulaştığı takograf incelemesinde ortaya çıktı.
* Yine takograf incelemesinde kaza sırasında otobüsün 80 kilometre olan hız limitini aşıp 90 kilometre hızla seyrettiği saptandı. Oysa yolun buzlu olduğu, kar yağışı ve tipiyle sis bulunan bölgede sürücünün daha dikkatli davranması gerekirdi.
OTOBÜSTEKİ EKSİKLİKLER
21 kişiye mezar olan, 29 kişinin de yaralandığı otobüste de bazı teknik eksiklikler olduğuna ilişkin iddialar ortaya atıldı. Bu iddialar arasında otobüsün ön lastiklerinin kış lastiği olmayıp 'dört mevsim' olarak nitelenen lastikler olduğu, arka lastiklerinin kaplama olduğu yer aldı.
Bir uzmanın arka kaplama lastiklerin, kış lastiği üzerine yazlık kaplama olduğuna ilişkin rapor verdiği, bunun üzerine ikinci uzmanın görevlendirildiği belirtildi.
Bu arada lastikleri inceleyen uzmanın ön lastiklerdeki diş derinliğinin 3 santim olduğu, normalde 1 santim 6 milim altına düştüğünde kabak sayılacağını, ayrıca ön lastiklerin kış lastiği olması zorunluluğu bulunmadığı, şoförlerin direksiyonun daha rahat hareket etmesi için 'dört mevsim' diye nitelenen lastikleri taktıklarını vurguladı.
Otobüste diğer teknik eksikliklerin, bilirkişi heyetinin hazırlayacağı detaylı raporla ortaya çıkacağı kaydedildi.

GÜNDEM
Kaynak: DHA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...