BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Eğitim yatırımdır

Eğitim yatırımdır

Orakçıoğlu “motive etmede ödüllendirme önemli” diyor ve ekliyor: “objektif kriterlerin belirlenmesi şartıyla!”



Herşeye rağmen ülkemizin geleceği açısından ümidinizi arttıran kişi ve kuruluşlar vardır bilirsiniz. Bu hafta kendisiyle yaptığımız röportajı sunduğumuz Süleyman Nazif Orakçıoğlu ve Yönetim Kurulu Başkanı olduğu Orka Grup bunlardan biri. Herkesçe tanınan Damat ve Tween markalarıyla uluslararası arenada bizi başarıyla temsil eden Orakçıoğlu ile samimi bir havada gerçekleşen sohbetimizden notları sizlerle paylaşıyoruz bu hafta. Zihnini dinlendirmek için spor yaptığını söyleyen ve tavsiye eden, cevaplarında daima kısa ve öz olanı tercih eden, yapmacıksız mütevazı tutumu ile takdir ve sevgi uyandıran Orakçıoğlu, takım anlayışının bir göstergesi olarak, sorularımıza daima ‘ben’ yerine ‘biz’ diye cevap veriyor. Liderliği; ölçülü karizma sahibi, konusunda uzman, yeterli bilgi birikimi ve donanıma sahip olup, aynı zamanda insanları özellik ve kapasitelerine göre ekip ruhu içerisinde yönetme sanatı olarak tanımlayan Orakçıoğlu, ödüllendirme için doğru kriterler konulmasından, çalışma hayatında sevginin ve saygının hissettirilmesinden yana. Ayrıca her şirketin kendi yapısına ve sektörüne göre profesyonelleşmesinin gerekliliğine ve insanımızın yapısında genel olarak bulunan ve şirketleri olumsuz etkileyen birtakım profesyonellik dışı yönetim davranışlarının özellikle aile şirketlerinde etkin olabildiğine işaret ediyor. Bence başarı Başarının bize göre en önemli anahtarı; takım çalışmasına önem vermek ve ayrıntıların bir bütündeki toplam başarıyı etkileyen en önemli faktör olduğunu unutmamak. Sonuçlar kadar onları ortaya koyan nedenlerle birebir ilgilenmek de başarıya giden yolda hız kazandırıyor. Nasıl yönetiyorum? Şeffaflık, dürüstlük, objektif ve doğru kriterlerle başarıyı ödüllendirmek ve duygusal hareket etmemeye çalışmak yönetirken en çok dikkat ettiğim hususlardan. Olumlu-olumsuz tüm düşüncelerin dile getirileceği bir platform oluşturmak, tüm eleştirileri dikkate almak, dinlemek ve ondan sonra % 51’in doğru olduğu yerde risk almak gerekiyorsa risk de alarak kararlı bir şekilde davranmak, özen gösterdiğim diğer noktalar olarak sayılabilir. Müşteri anlayışımız Müşterinin yönlendirici olduğunu unutmadan doğru iletişim kurabilmek, ürünün ulaşılmaz ve vazgeçilmez olmadığını iyi bilerek tüm eleştirileri dikkate almak, müşteride oluşabilecek olumsuz bir takım düşünceleri önleyebilmek için de sürekli onlara bilgi verme amaçlı iletişim kanallarını açık tutmak bizce önemli. Kalite Kalite verdiğiniz hizmet ve sunduğunuz üründe, rakiplerinizden daha üstün standartlar şeklinde tanımlanabilir. Bunu daha avantajlı fiyatlarla sağlayabilmeniz ön plana geçme şansıdır. Eğitim anlayışımız Şirket çalışanlarının firmanın verdiği hizmeti ve sattığı ürünü tanıması, personelin kurum kültürünü paylaşarak firma normlarına uygun temsil yeteneğini kazanması, sektördeki tüm genel ve özel değişimlere rahat uyum sağlayacak bilgiye (enformasyon) ulaşması için en önemli araç ve yatırımdır. İşe gönlünü katmak.. Doğru karar, doğru yer ve doğru zaman. Bu üç bileşeni yüreğini ortaya koyan doğru insanla birleştirdiğiniz zaman başarının gerçekleşmesini en az % 80 sağlamış oluyorsunuz. İnsanlara verilecek özgüvenin, hata yapma stresini atmaları için en büyük destek olacağı açıktır. Buna kazanan takımın üyesi olmanın getireceği onur da eklendiğinde daha umutlu olabilirsiniz. Buzdağının altı... 1961 Elazığ doğumlu olan Orakçıoğlu, Erzurum A.Ü. İşletme Fakültesi’ nde lisans, İ.Ü. İşletme İktisadı Enstitüsü’ nde yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. 1983 yılında ORKA Tekstil San. ve Tic. Ltd. Şti. ni kuran Orakçıoğlu Damat - Tween markalarının imza sahibi. İTKİB Yönetim Kurulu Üyeliği ve Fuarlar-Tanıtım Komitesi Başkanlığı görevleri de olan Orakçıoğlu, 1998 de Anadolu Basın Birliği tarafından “Yılın Sanayici ve İşadamı” ödülüne lâyık görüldü; İTO, İSO, TGSD üyesi; evli, iki çocuk babası ve İngilizce biliyor. Orakçıoğlu’ndan iş hayatına bakış Başarı - Olması gereken Değişim - Gelecek Gelişim - Süreç Kalite - Ayrıntı Öğrenme - Katılım Verimlilik - Kârlılık Performans - Başarı İletişim - Bilgiye ulaşma Kalp - Sıcaklık Eğitim - Katkı Yönetim - Organizasyon İşletme - Temel yapı Lider - Karizma Küreselleşme - Şeffaflık Takım - Uyum Motivasyon - Gereklilik Müşteri - Olmazsa olmaz Sorumluluk - Hissetmek Hizmet - Kalite Çalışan - Emek Gelecek - Gençlik Bilgi - Zorunluluk Ne demişler? Bilginin yerini tutacak bir şey yoktur.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT