BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Gima: Ağlamakla bir yere varamayız

Gima: Ağlamakla bir yere varamayız

Gima Türk AŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekili Tunç Çapa, 5 yıl önce Gima’yı devraldıkları gün ile bugün arasında dağlar kadar fark olduğunu söyledi.



İSTANBUL - Gima Türk AŞ. Yönetim Kurulu Başkan Vekili Tunç Çapa, ekonomik kriz sebebiyle çok büyük sıkıntılar yaşadıklarını ancak, çalışmaya devam ettiklerini belirterek, “Ağlamakla bir yere varılmayacağını biliyoruz. Krizin arkasına saklanmadık. Büyük kârler elde ettik” şeklinde konuştu. Şubelerini metrekare verimliliğini göz önüne alarak açan Gima, bir yandan da çok kanallı perakendecilik sistemini geliştiriyor. Alo Gima 444 1 000 numaralı hattın tanıtımı önceki gün Ceylan Oteli’nde düzenlenen iftar yemeğinde yapıldı. Gima Türk AŞ. Yönetim Kurulu Başkan Vekili Tunç Çapa, Gima Türk Aş. Genel Müdürü Dengiz Pınar ve Gima Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Serhan Şahin’in katıldığı tanıtım programında, Gima’nın 2001 yılındaki faaliyetleri medyaya anlatıldı. Gima’yı devralmadan evvel Doğu Bloku’nu andıran bir mağazacılık yapısı olduğunu söyleyen Yönetim Kurulu Başkan Vekili Tunç Çapa, “Gima şu anda tamamen Avrupa normlarında, hatta bazı konularda daha da ileride bir mağazacılık hizmeti sunuyor. Şu anda 74 şube ile Türk tüketicisine en iyi hizmeti vermeye gayret eden bir sürpermarketler zinciri haline geldik” dedi. Krizi bahane etmedik Türkiye’deki zincir mağazalar kategorisinde Gima Süpermarket’in yerinin farklı olduğunu ifade eden Tunç Çapa, dolar bazında en fazla kârlılık elde eden mağazalar zincirinin Gima olduğunu anlattı. Ekonomik krizden dolayı çok büyük acılar çektiklerini, zor ve sıkıntılı günlerin fazlalıkta olduğunu da sözlerine ekleyen Tunç Çapa, “Krizin arkasına saklanmadık. Acısını çekmemize rağmen krizin gerisinde kalmadık. Çalışmaya devam ettik. Bıkkınlık göstermeden çalışmaya da devam ediyoruz. Ağlamakla bir yere varılmayacağını biliyoruz” diye konuştu. Rivaldo ve Figo’nun arasını arıyoruz Ekonomik krizin halka açık şirketlerin sermaye yapılarını oldukça zayıflattığını kaydeden Çapa, Gima’nın durumunu anlatmak için şu ilginç örneği verdi: “Gima’nın değeri Barcelona’da futbol oynayan bir Rivaldo’nun değeri kadar. Şu anda Rivaldo’yu satın alabiliyoruz. Ama Real Madrid’te top oynayan Luis Figo’yu alamıyoruz. Bize Rivaldo ile Figo arasında bir futbolcu lazım.” Gima Türk Genel Müdürü Dengiz Pınar ise, Gima’yı en hesaplı alışveriş merkezi haline getirmek için çalışmalarının son sürat devam ettiğini söyleyerek, “Ekonomik açıdan zor günler geçirden Türk halkına en iyi hizmeti en ucuza vermek için gayret sarfediyoruz. 2001 yılını ekonomik krizle geçiren Türkiye’de biz halen iyi niyetle zincir mağazacılık yapmaya devam ediyoruz. Bununla birlikte müşteri memnuniyetini de sürekli kılmayı gözardı etmek istemiyoruz” şeklinde konuştu. Kendi ürünümüz gözde Genel Müdür Pınar, metrekare verimliliğinin kendileri için çok önemli olduğunu mağazalarında sadece gıda satarak ciro elde ettiklerini belirterek şöyle konuştu: “Gima markalı ürünlerimizin diğer ürünlere oranı 2000 yılında yüzde 8 civarındaydı. Ama 2001 yılına gelindiğinde Gima markalı ürünlerin oranı yüzde 15.8’e çıktı. Bu yıl kendi markalı ürünlerimizden 45-50 milyon dolar ciro hedefliyoruz.” Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Serhan Şahin ise ALo Gima hattını tanıtarak şu şekilde bilgi verdi: “Alıo Gima 444 1000 numaralı telefonda tüketicinin tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek müşteri temsilcileri var. Günün 24 saati telefon ile sipariş verip ihtiyaçlarınızı kapınıza kadar getirtebilirsiniz. Türkiye çapında 29 ilde faaliyet göstermemize rağmen bu yeni hizmeti şimdilik 12 ilde vereceğiz. 6 ay uğraş verdiğimiz bu proje için yaklaşık 100 bin dolarlık bir kaynak harcadık. Alo Gima telefon hattından yıllık 24 milyon dolaralık bir ciro elde etmeyi planlıyoruz.”
Kapat
KAPAT