BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sizin İçin

Sizin İçin

Bayram günlerinde, uzmanların “abur-cubur” yeme konusundaki uyarılarına kulak vermenizde fayda olduğuna inanıyoruz.



Kendinize sahip olun Sevgili okuyucular. Daha “düne” kadar “geldi-geliyor” diye yolunu gözlediğimiz Ramazan, geldi de geçti bile... “Onbir ayın Sultanı”nı bugün uğurluyoruz. Yarın bütün evlerde bayram mutluluğu yaşanacak, ziyaretler yapılacak. Ve tabii Türk misafirperverliğinin bir göstergesi olarak; şekerler-çukulatalar ikram edilecek, “Yemezsen darılırım!” noktasına varan ısrarlarla tatlılar-baklavalar ikram edilecek. Biz de bütün okuyucularımızın bayramını en içten dileklerimizle kutlarken, uzmanların “abur-cubur” yeme konusundaki uyarılarını hatırlatmak istiyoruz. Kulak vermenizde fayda olduğuna inanıyoruz. Bayramda şekere dikkat! Bayram dolayısıyla uyarılarda bulunan uzmanlar, “Bayramda yiyip içerken kendinizi kaybetmeyin. Mideye aşırı yüklenme, hem sindirim bozuklukluklarına, hem de şeker gibi rahatsızlıkların kontrolden çıkmasına sebep olabilir” diyorlar. Bayram günlerinin değişmez tablosu eş dost ziyaretleri, ikramlar, durmaksızın yenilen tatlı ve böreklerdir.2-3 gün içinde birkaç kilo alınır, şeker ve tansiyon yükselir, kalp sıkışır. İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Zeynep Oşar, sağlıklı bir çok kişinin bile ağır ve yağlı yiyeceklerle beslenmesinin sakıncalı olduğunu hatırlatarak, kalp hastalarının, diyabet ve yüksek tansiyon gibi kronik hastalığı olanların ise büyük risk altında olduğunu ifade ediyor. Dr. “Çikolata özellikle kolesterol ve diğer kan yağları yüksek kişiler için oldukça zararlıdır. Hamur tatlılarının da içeriğindeki un, şeker, yağlar nedeniyle birer “kalori bombası” olduğunu belirtmemiz gerekiyor” diyor. Bayramlarda hastanelerin dahiliye ve gastroloji polikliniklerine başvuranların sayısında artış yaşandığını hatırlatan uzmanlar, “Bayramda kendinizi tutmayı bilin. Vücuda boş enerji veren çikolata ve tatlılardan fazla yemeyin. Yağlı olan çikolatanın ve sindirimi zor olan hamur tatlılarının fazla tüketilmesi, çocuklarda mide bozulmasına, kusmaya ve ishale sebep olabilir. Yetişkinlerde de mide yanması ve bağırsak bozuklukları yaşanabilir” uyarısında bulunuyorlar. Yumurtayı sağlıklı pişirmek için.. ¥ Yumurta gereğinden uzun süre pişirilirse sarısı ile beyazı arasında yeşil bir halka oluşur. Bu halka oluşana kadar pişen yumurta kokusu rahatsız edici, hazmı zor olur. Yumurtanın maksimum pişme süresi 8-10 dakika olmalıdır. ¥ Etleri kemiklerinden ayırmadan çiçek yağında bir müddet dinlendirin. Hem daha yumuşak hem de daha lezzetli olacaktır.
Kapat
KAPAT