Atatürk Havalimanı yıkılacak mı?

Atatürk Havalimanı yıkılacak mı?

GÜNDEM Haberleri

DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, Atatürk Havalimanı'nın 40 olan saatlik iniş-kalkış kapasitesinin 58'e çıkartıldığını söyledi.

DHMİ'nin Florya'daki Sosyal Tesisleri'nde gazetecilerle bir araya gelen DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, İstanbul'a yapılacak olan 3. havalimanı ve Atatürk Havalimanı ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Türk Hava Yolları'nın yeni kargo tesislerinin yapımının tamamlanmasının ardından eski tesislerin yıkılacağını belirten Birdal,"Atatürk Havalimanı'nda pek çok iyileştirme çalışmaları yaptık. Yine aynı şekilde bu büyüme ihtiyacı devam ettiği için bu çalışmaları yapıyoruz. Daha önce saatlik 40 olan iniş kalkış sayımızı önce 50'ye sonra 55'e daha sonra da 58'e çıkardık. Mevcut kargo terminalinin bulunduğu yeri yıkıp terminale ilave edeceğiz. Binalar birbirine birleşecek. Çünkü içeriden köprülere bağlantı veren kısım aynen devam edecek. Yeni köprülerle beraber eski binanın biraz uzantısı olacak. İlave 5 körük planlıyoruz onlarda büyük gövdeli uçaklar için olacak. Türkiye havacılıkta büyüdüyse, bu hale geldiyse ve bundan sonra da büyüme arzusunu sürdürüyorsa Atatürk Havalimanı'na açık bulunduğu son güne kadar ihtiyacımız var. Hedefimiz ilk etapta 2014 yaz sezonuna kadar apron uçak park yeri sıkıntımızı büyük ölçüde ortadan kaldırmak. Bunun çalışmaları devam ediyor. Apronda 'teneke mahalle' adıyla meşhur olan bölge 2014 yılı yaz sezonu öncesinde kapanmış olacak. Şu anda boşalan yerleri yıkmaya başladık, boşaldıkça da yıkmaya devam edeceğiz. Yaklaşık 14 firma yerlerini hemen hemen yaptılar. 1-1,5 ay içerisinde hepsi oraya taşınabilecek noktaya gelecek. Dolayısıyla teneke mahallesi de tarihe karışmış olacak" dedi.
SABİHA GÖKÇEN'E YENİ PİST GELİYOR
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda pist yapma görevinin kuruluşlarına verildiğini ifade eden Orhan Birdal, "Sabiha Gökçen Havalimanı'nda neredeyse saatlerinin belli bir kısmı dolma noktasına geldi. Atatürk Havalimanı'nda nasıl bir yoğunluk varsa kapasite neredeyse yüzde 100 noktasına yaklaştıysa, Sabiha Gökçen'de de buraya doğru hızlı bir ilerleme var. Onun için bu havalimanımızın da büyütülme ihtiyacı kendisini gösteriyor. Bu anlamda yeni bir paralel pist yapılacak, bu pisti yapma görevi de kuruluşumuza verildi. Yakın bir zamanda ihalesini yapacağız. Sabiha Gökçen Havalimanı bizim işletimimizde olmamasına rağmen pistini biz yapacağız. Paralel pist yapıldığında Sabiha Gökçen Havalimanı'nın hem kapasitesi artacak hem de şu an tek pistte verilen operasyon daha hızlı ve güvenli hale gelmiş olacak" diye konuştu.
ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI ÜLKE YARARINA
Orhan Birdal, İstanbul'a yapılacak üçüncü havalimanı konusunda şu anda yer teslim sürecinin bir önceki aşamasında olduklarını belirterek, "Burada bir takım yapılması gereken işlemler var. Bizim yer teslimi yapabilmemiz için bu işlemlerin tamamlanması lazım. Bu işlemler oradaki maden sahalarıyla ilgili işlemler, kamulaştırma ile ilgili işlemler, diğer resmi kurumlardan alınması gereken izinlerle ilgili işlemler. Bütün bunları bizim yapmamız lazım. Bunu yaptıktan sonra süreç tamamlanıp yer teslim zamanına geliyor. Bu süreç devam ediyor. Temennimiz, bu ülkenin ihtiyacı, bu havalimanını bir an önce yapılması, hizmete verilmesi. Bunun ülkeye faydası var. Başkaları farklı düşünebilir. Bu acil bir ihtiyaçtan doğan husustu. Dünyanın parmak ısırdığı bir ihale gerçekleşti. Bu boyutta bir ihale ne Türkiye'de, ne dünyada şimdiye kadar yapılmamıştı. Biz bunun gururunu taşıyoruz ve taşımaya devam edeceğiz. İhaleyle ilgili, süreciyle ilgili bir eksik, yanlış söz konusu değil. Yapılması bu ülke yararınadır ve inşallah yapılacaktır" şeklinde konuştu.
ÇED RAPORUNUN PROJEYE ENGELİ YOK nbsp;
Üçüncü havalimanın ihale sürecinin ÇED raporuna verilen yürütmeyi durdurma karırından bağımsız şekilde devam ettiğinin altını çizen Birdal " Bu konuyla ilgili birden çok mahkemeye dava açıldı. Bu davalar farklı şekillerde seyir etti. Davalardan bir tanesinde ÇED raporuna iki noktadan itiraz edildi. Bununla ilgili mahkeme de geçici olarak yürütmeyi durdurma kararı verdi. 'Geçici olarak neden diyoruz' çünkü bilirkişi teşkil etti. Bu bilirkişinin raporunu verinceye kadar sununcaya kadar ÇED ile ilgili işlem yapılmasını durdurdu. Bizim açıklamamız ÇED ile ilgili değil. Bizim açıklamamız bu ihale süreciyle ilgiliydi. İhale süreci devam ediyor. ihalenin safhaları var. Bu ihalenin safhaları halen devam ediyor. Burada herhangi bir kesinti yok. Verilen mahkeme kararının da bu süreçleri önlemeye engellemeye yönelik bir yanı yok "diye konuştu.
SÖZLEŞME İHALENİN ANAYASASI nbsp;
Orhan Birdal, üçüncü havalimanı ihalesini kazanan firmaların döviz kurunun sabitlenmesi yönünde talepleri olup olmadığı ile ilgili, "Bizim şartnamemiz ve sözleşmemiz dikkatlice okunursa 20'nin üzerinde firmaya ihale öncesinde bu şartnameleri sattık. Bu çok yaygın bir şekilde içinde ne olduğu belliydi. Bu konuyla ilgili anayasamız şartname ve sözleşme. Burada ne yazıyorsa biz onu uygulamakla mükellefiz. Şu ana kadar öyle bir talep olmadı. Kaldı ki bizim sözleşmemizdeki bu ihaledeki tüm kurgu euro üzerinden yapılmıştır. Kur farkıyla ilgili konu bizim gündemimizde yok. İhaleye baktığınız zaman ihaledeki tüm rakamlar euro, teklif euro, dolayısıyla bunu tüm ihaleye teklif verenler bu şekilde düşünüp değerlendirmesi gerekirdi" dedi.
MİMARİSİ İSTANBUL'U YANSITACAK MI?
Bir gazetecinin "İstanbul'a yapılacak olan 3.havalimanının şehrin silüetini yansıtacak mı, ismi ne olacak?" şeklindeki sorusuna DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, "Üçüncü havalimanın ismi bitince belli olacak ama özgün bir mimarı olacak. Projeler hazırlanırken pek çok yerlerden örnekler alınıyor. Biz bütün yapmış olduğumuz projelerde o projenin yapıldığı yerin özelliklerini yansıtmasına dikkat ediyoruz. Neticede ortaya mimari bir eser çıkacak" diye yanıtladı.
Cemil Yıldız / Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...