BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Aslolan kalıcı müşteri

Aslolan kalıcı müşteri

Doğalgaz malzemeleri, kelepçe imalâtı, otogaz sistemleri, klima mekanik tesisatı ve mühendislik konularında başlıca 7 şirketten oluşan Baykan Grup’un başarılı ve genç Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kan ile birlikteyiz bu hafta sevgili okuyucularımız.



Doğalgaz malzemeleri, kelepçe imalâtı, otogaz sistemleri, klima mekanik tesisatı ve mühendislik konularında başlıca 7 şirketten oluşan Baykan Grup’un başarılı ve genç Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kan ile birlikteyiz bu hafta sevgili okuyucularımız. Kan, “İlkeleri paylaşmalı ve onu hayatımızın her noktasında hissedip, markaya ve değerlere sahip çıkmalıyız” diyor ve ekliyor “Çok mal satmak değil, ilkelere zarar vermeden mal satmak önemli.” En önemli şartlardan biri istemek; önce başarıyı istemek, tabii sadece istemek değil kararlılık da gerekiyor. Gerçekten istemenin en önemli işareti kararlı olmak. Bir şey üreteceğim diyorsunuz ve bu konuda karar veriyorsunuz. Çok düşünmek de gerekiyor, cidden kafa yormak. Bir hayaliniz varsa eğer bu, hayatınızdan birçok şeyi alıp götürecektir. İstediğiniz şeyin büyüklüğü meşguliyetinizin fazlalığı demektir aynı zamanda. Diğer başarı şartları olarak da; iyi bir tasarım ve iyi bir takım sayılmalı. Yapmak istediğiniz işle ilgili en iyilerini seçmek veya yetiştirmek. Altyapı varsa yetiştirmeli, yoksa danışmak suretiyle noksanlar tamamlanmalı; fikir alışverişi yapmalısınız. Kendine güven ise olmazsa olmaz şartlardan tabii. En çok motivasyonu önemsiyorum. İşle ilgili her türlü desteğin arkasında olduğunu anlatarak işe karşı güçlülüğünü sağlıyoruz. Bir çalışana bir görev verince meselâ; “Şurada takılırsan şuna müracaat et, burada takılırsan bunu yap” şeklinde yol gösteriyoruz; onu otobana çıkarıyoruz yani.. O da hızla hedefe ulaşmanın heyecanını yükleniyor. Müşteri anlayışımızda kalıcılık esastır. Kalıcı müşteri. Müşterilere güven vermek, onlarla ilgili olmak. Örneğin, bir bayimiz telefon açıp, “x firmasıyla ilgileniyorsunuz, dikkat edin” şeklinde bizi uyarıyor; o firma kendisinin bölgesi dışında olmasına rağmen.. Bu demektir ki bayimiz şirketimizi kendi müessesesi olarak görüyor. Yani sadece ticaretle ilgili değil ilişkilerimiz; dostluk, sevgi, muhabbet de var. İşte bu husus bizi şu anda ayakta tutan en önemli neden. Sarsılmasına asla izin veremeyeceğimiz bir güvene sahibiz. Kalite birçok parametreden oluşuyor tabii: Hem ürün ve hem hizmet kalitesi önemli; ancak satılabilme yeteneği (optimum değer, bir başka deyişle kaliteyi mümkün mertebe ucuz verebilme) de en az onlar kadar önemli. Kalitede en önemli kriterleri standartlar, verimlilik ve pazarın talebi olarak özetleyebiliriz. Eğitimle ilgili başlıca iki boyut var firmamızda; grup kimliğiyle ilgili çalışma ve uzmanlık eğitimleri. Grup kimliğini taşımayan biriyle hiçbir şekilde devam edemeyiz. O yüzden bu konu çok önemli bizim için. Bilinmektedir ki, şirket kimliğini taşıyan çalışanlardan daha yüksek verim alınmaktadır. Bilgi kullanılmadıkça hiçbir işe yaramaz. İşte sözünü ettiğimiz ruh, bilgiyi eyleme dönüştürüyor. Önce ilkelerimizin aşılanması gerekiyor; onu hayatımızın her noktasında hissetmeli, markaya ve değerlere sahip çıkmalıyız. Çok mal satmak değil, ilkelere zarar vermeden mal satmak önemli. Biz kalıcı müşteri istiyoruz. Bu anlattığım ana eğitim konumuz. Eğitimin ikinci yönü ise teknik eğitim; personelimizin ya da yöneticilerimizin görevleriyle ilgili olan eksiklerinin tamamlanması yani. Muhasebecimizin muhasebe programıyla ilgili olarak eksiklikleri varsa bu da gideriliyor. Eğitim verimliliği, kaliteyi arttırıyor ve başarıyı getiriyor. Bütün hadise gönülde bitmektedir. Bununla ilgili olarak, aynı ilkeleri taşıyan insanlarla beraberlik anlayışına sahibiz. Mesela çalışanlarımız sigara içmezler. Dostluk esastır; sistem yalnızca güvene dayalı değilse de güven esastır. Güvenilir insanlarla çalışılmalı, ancak sistem sadece güvene dayalı olmamalı. Biz dürüstlük ilkesini esas aldık. Ortaklarımız ve yöneticilerimizle birlikte müşteri ilişkilerine çok önem veriyoruz. Herkesin aynı anlayışta olması gücü artırıyor, bu da doğal olarak gönüllü çalışmayı sağlıyor. Sabahleyin 6:30’da kalkarım. Günle ilgili değerlendirmelerimi yapar, 8:15’te evden çıkarım ve çocuklarımı okula bırakıp 9:15’te işe gelirim. Sonra gazetelere göz atar, o günkü programıma bakarım. Hangi birimlerde bekleyen hangi işler varsa, bunlarla ilgili hatırlatmalar yaparım. Günün üç saatini randevularla geçiririm. Akşam bir sonraki günün programını kaydeder ve 19:00’da işi terk ederim. Her zaman olmamakla birlikte programım genelde böyledir. Lider verdiği karardan dönmeyendir; yönetici verilen kararları uygulayan. Çalışanlar kendilerini güvende hissetmeli, çalışma ortamı sıkıcı olmamalı, çalışma için gerekli olan ihtiyaçları karşılanmalı ve onlara değer verilmeli. Ailedeki ilişkiler şirkete, aynı şekilde şirketteki ilişkiler aileye yansıtılmamalı. Şirket kuralları ailedeki kurallara göre oluşturulmamalı. İş kuralları işte, aile kuralları ailede geçerli olmalı; iş ile aileyi birbirinden ayırmayı bilmeliyiz.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT