BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Amerika’nın esas düşmanı ‘Nefret!’

Amerika’nın esas düşmanı ‘Nefret!’

Amerikan kamuoyu, Amerika’yı Amerika yapan değerlerini korumaya azimli. Terör saldırısının şokunu atlatan Amerika, şimdilerde Amerikan ruhunu canlandırmak ve birlik ve beraberliğini korumak için seferber olmuş durumda.



Amerikan kamuoyu, Amerika’yı Amerika yapan değerlerini korumaya azimli. Terör saldırısının şokunu atlatan Amerika, şimdilerde Amerikan ruhunu canlandırmak ve birlik ve beraberliğini korumak için seferber olmuş durumda. Hafta içinde Ulusal Basın Kulübü’nde çok önemli bir basın toplantısı vardı. 11 Eylül sonrasında ortaya çıkan kızgınlık ve tepkilerin, Müslümanlara, Ortadoğu kökenli insanlara zarar vermesini önlemeye yönelik çalışmalar yapmak üzere Amerika çapında başlatılan dev bir kampanyanın duyurusu yapılıyordu. Kamuoyuna, ‘Toleransı’ ve esas düşmanın ‘Nefret’ olduğunu anlatan mesajları etkili biçimde duyurmayı hedefleyen kampanyayla, ilgili bu basın toplantısına katılanlar ise şunlardı: ABD’nin en büyük kablolu ve uydu film kanalı STARZ’ın başkanı Çin asıllı Amerikalı John Sie, Motion Film Şirketi başkanı İtalyan asıllı Jack Valenti, kablolu yayınlar endüstrisini temsilen idari direktör yardımcısı Peggy Binzel, Brokow reklam ajansı başkanı Jennifer Chagin, Arap-Amerikan Enstitüsü ve Zogby araştırma şirketi başkanı Arap asıllı John Zogby, Arap asıllı enerji bakanı Spencer Abraham ve Japon asıllı ulaştırma bakanı Norman Mineta. Bizim düşmanımız nefrettir Starz grubu, kablodan ve uydudan yayın yapan müzik ve eğlence dünyasının devlerinin film aralarında ücretsiz neşredeceği 30 saniyelik 2 ayrı duyuru hazırladı. Bu duyurulardan ilki “toleransın gerekliliğini, insanların dinlerine ve etnik kökenlerine bakarak ayrıma tutulmalarının yanlışlığını, Amerika’yı Amerika yapan kişilik hak ve hürriyetlerini korumanın hayati derecede önemli olduğunu” çok etkili biçimde anlatıyor. Mesaj, Başkan Bush’un kendi görüntülü sesinden, “Asla yılmayacağız, endişeya kapılmayacağız ve başarısız olmayacağız!” sözleriyle bitiyor. İkinci duyuru ise şöyle: “Terörle savaşta bazan düşmanlarımızı göremeyebiliriz. Ama bir düşman var ki onu net olarak biliyoruz. Bizim düşmanımız, NEFRET’tir! Eğer Amerikalılar olarak birbirimizden nefret etmeye başlarsak, herşeyimizi kaybederiz. Halen bu nefret bizden yeterince aldı. Daha fazla tahrip etmesini önleyelim!” İkiz Kuleler yeniden inşa ediliyor Bu mesajların verildiği kompozisyon ise gerçekten anlamlı müthiş bir sanat harikası. Mesajlar okunurken, fonda ikiz kuleler siluetleri temelden başlayarak göğe yükseliyor. Mesajlarla ikiz kuleler yeniden inşa ediliyor. Mesajların sonuna gelindiğinde, mesaj ikiz kuleler ortaya çıkıyor. Gerçekten harika ve insanın iliklerine kadar işleyen bu mesajlar, muazzam bir etki yapıyor. İşte şimdi Amerikalılar, kampanyaya katılan AOL Time Warner, AT&T Broadband, Adelphia, Charter Communications, Comcast, Cox ve DirecTV gibi dev firmaların bütün filmleri arasında bu mesajları seyrediyor ve duyuyorlar. Mesajlar şu anda 71 milyon haneye ulaşmaya başladı. Bu, Amerika’daki evlerin yüzde 84’üne girmiş olmak demek. Sonsöz: Amerika, esas düşmanını doğru olarak tesbit etti! Şimdi bu esas düşmanı olan NEFRETİ, yoketmek için seferber olmuş durumda. Çok önemli ve ümitvar bir gelişme. Amerika’ya yakışan buydu. Zira, Amerika ruhu, bu!
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 100141
    % 0.47
  • 5.2903
    % -0.78
  • 6.0238
    % -0.54
  • 6.9195
    % 0.02
  • 218.193
    % -1.07
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT