BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > OTO HABER

OTO HABER

Baştan aşağı yenilenen Renault’nun yeni modeli, 1.2’den 2.0 cc’ye motor seçenekleriyle hem tasarrufu hem de üstün bir performansı aynı anda sunuyor. Yeni Clio’lar, ses yalıtımlı ön camı, hava karardığında otomatik olarak yanan farları ve şık iç dizaynıyla 2002’ye damgasını vuracak.



Yeni Clio Türkiye’de 995yılında pazara sunulduğu günden itibaren yaklaşık 30 bin adetlik satış rakamına ulaşan Renault Clio, yeni modeliyle Türkiye yollarında. Clio, yenilenen yüzü ile Renault’un yeni marka kimliğini tam anlamıyla yansıtıyor. Çift optikli yeni farlar ve yüksek konumlu sinyal lambaları uzanarak kasa yanlarına doğru çıkıyor ve otomobile farklı şık bir hava katıyor. Clio’nun arka tarafında ise, geniş boyutlu logo arka bagaj kapısının açma mekanizması ile entegre bir şekilde arka kapının ortasında yerini almış durumda. Yeni Clio’da arka lambalar geri vites lambası ile sinyal lambalarını bir arada toplayan ‘kristal’ bir elips şeklinde tasarlanmış. Şık ve akılcı iç dizayn Yeni Clio’nun iç mekanı, yepyeni bir gösterge tablosu ile tamamen yeniden tasarlandı. Sözkonusu ön panel yeni bir konsol, yeni kumaşlar ve yeni iç renkleri ile uyumlu bir şekilde birleşiyor. Bu yeni gösterge tablosu sade ve şık çizgiler taşıyor. Renault’un akılcı iç düzen geleneğine uygun olarak, Clio’nun iç kısmında eşya yerleştirme gözleri ve donanımlar bulunuyor. Sileceklerin otomatik olarak çalışmasını sağlayan yağmur sensörü, farların otomatik olarak devreye girmesini sağlayan aydınlık sensörü, elektrik takviyeli hıza duyarlı hidrolik direksiyon, ses yalıtımlı ön cam ve elektronik klima sistemi otomobilde kalite ve konforun arttırılmasına katkıda bulunuyor. Sportif ve ekonomik 1.2 16V 75 BG, 1.4 16V 98 BG, 1.6 16 V 110 BG ve 2.0 16V 172 BG olmak üzere geniş motor seçenekleriyle donatılan yeni Clio, tercihe göre hem performans hem de ekonomikliği ön planda tutuyor. Sürüş zevki, yakıt tüketimi kontrolü, çevreye saygı ve güvenilirlik gibi özelliklerle tek bir noktada birleşen motorlar, 14” ve 15” jantlarla üstün bir konfor ve yol tutuşu sağlıyor. Clio’nun en farklı özelliği ise, ses yalıtımlı ön camı ile, yüksek devirlerde uğultuları yok ederek akustik konforun iyileştirilmesinde katkıda bulunuyor. Shell’le aynı çatı altında Shell, ağır tonajlı uzun yol sürücülerini, piyasaya sunduğu Diesel Extra Club Card ile aynı çatı altında buluşturuyor. Türkiye genelinde yüzlerce kamyon, tır ve otobüs sürücüsünün beklentileri göz önünde alınarak hazırlanan Club Card ile ‘dizel kullanıcıları’ Shell’in kendilerine yönelik yapacağı tüm faaliyetler ve kampanyalardan yararlanabilecek. Shell’in Ocak ayında piyasaya sunduğu Club Card’a sahip olanlar, Türkiye genelindeki park, restoran, duş ve servis gibi geniş hizmet ağına sahip ilk aşamada 90 Shell istasyonundan yaptıkları alışveriş karşılığında hediye kazanma imkanına da sahip olacak. Kartlarıyla Shell ailesine katılan dizel sürücüleri, yaptıkları alışveriş karşılığında topladıkları puanlarla Shell istasyonlarından istedikleri hediyeyi seçebilecek. Nissan’la geleceğin çizgileri Nissan, 2002 Cenevre Motor Show’da sergileyeceği 3 yeni araç ile Avrupa’da satılan modelleri içinde gerçekleştirdiği değişimin önemli bir adımını da atıyor. Yeni Primera, gelecekte Nissan’ın binek araçlarda uygulayacağı teknolojiler ile yeni ürün istikametinin ilk temsilcisi olmaya adayken, geçen sene satışa sunulan 4X4 X-Trail ve yeni Terrano, Nissan’ın Avrupa 4X4 pazarında lider bir rol oynayacağı izleminini veriyor. Farklı bir 4X4 Yeni konsept Yanya ise, Avrupa’nın genç jenerasyonunun rahatlık ve teknolojiye dayalı hayat tarzına paralel olarak tasarlanmış bir araç. 4X4 özelliği de bulunan Yanya, aynı zamanda değiştirilebilir iç mekanı ve üst bagaj yapısı ile bir “Sport Utility Truck” kamyoneti şekline de dönüştürülebiliyor. Soldan direksiyonlu GT-R konsept de Nissan’ın daha önce Tokyo ve Detroit Motor Show’larında sergilemiş olduğu diğer bir konsept araç. GT-R sürüş zevkinin en üst boyutlara çıkacağı kaliteli bir spor segment aracı ve Nissan’ın global oyuncusu olma özelliğini de taşıyor. 2. el otomobilde favori Murat 124 Sıfır kilometre otomobillerin fiyatı yeni yılla birlikte artan vergiler sebebiyle büyük oranda yükselirken, bu artış ekonomik kriz sebebiyle yeterli talep olmadığı için ikinci ele yansımadı. Birçok ikinci el otomobilin fiyatı son bir yılda yüzde 5 ile 25 arasında değişirken, Murat 124’ler yüzde 50-60’lık artışla prim rekortmeni oldu. Piyasada, döviz son bir yılda yüzde 100’ün üstünde değer kazanmasına karşın, ikinci el otomobillerdeki değer artışı yüzde 10 ile 25 arasında kaldı. Bazı otomobiller geçen yılla aynı fiyattan satılırken, yabancı otomobiller yerlilere göre değerini biraz daha korudu. Peynir-ekmek gibi satıyor Yerli otomobiller arasında en fazla prim yapan otomobil, daha birkaç yıl öncesine kadar çok az kişinin ilgilendiği, en yeni modeli 1976 olan Murat 124 oldu. Geçen yıl 500 milyon liradan satılan 1976 model Murat 124’ler, alım gücünün düşmesi, ekonomik oluşu sebebiyle aranan otomobiller arasında ilk sıraya yerleşti. 124’ler, yüzde 50-60’lık fiyat artışı ile 750-800 milyon liradan satılarak en fazla prim yapan otomobil unvanına sahip oldu. Hâtta galericiler, “peynir-ekmek gibi satılan” bu otomobilleri bulmakta bile zorluk çektiklerini belirtiyorlar. Fiyatlar çok değişmedi Model Marka 2001 fiyatı 2002 fiyatı 1992 Şahin 3 milyar 3 milyar 1994 Lada Samara 2.5 milyar 2.5 milyar 1998 Şahin 3 milyar 750 4 milyar 1998 Doğan 4 milyar 750 5 milyar 1997 Kartal 3 milyar 750 4 milyar 1998 Renault Braodway 4 milyar 500 4 milyar 750 1994 Renault Spring 2 milyar 750 3 milyar 1994 Tempra SXA 4 milyar 4 milyar 500 İthal otomobiller 1999 Volkswagen TDI 18 milyar 23 milyar 1997 Volkswagen Polo Classic 6 milyar 7.5 milyar 2000 Nissan Primera Comfort 10 milyar 12.5 milyar
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109156
    % 1.14
  • 3.8206
    % -0.38
  • 4.5076
    % 0.05
  • 5.1028
    % -0.67
  • 153.399
    % -0.43
 
 
 
 
 
KAPAT