BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Zayıflamak isteyenlere altın öğütler

Zayıflamak isteyenlere altın öğütler

İnsanların kilo almalarına neden olan zararlı pek çok alışkanlığın farkında olmadığını belirten diyet uzmanları, fazla kilolardan kurtulmak ve formda kalmak için öncelikle bu alışkanlıkların tanınması gerektiğini belirtiyor.



ADANA (İHA) - İnsanların kilo almalarına neden olan zararlı pek çok alışkanlığın farkında olmadığını belirten diyet uzmanları, fazla kilolardan kurtulmak ve formda kalmak için öncelikle bu alışkanlıkların tanınması gerektiğini belirtiyor. Günlük yaşantı ve yeme alışkanlıkları üzerine yapılan araştırmalardan yola çıkan uzmanlar, zayıflamak isteyenlere şu önerilerde bulunuyor: *Oturarak yemeyi tercih edin. *Lokmalar arasında 30 saniye kadar ara vermeye çalışın. *Kesinlikle aç karnına alışverişe gitmeyin. *TV izlerken ya da kitap okurken bir şey atıştırmayın. *Her öğünde sadece bir porsiyon yiyin. *Yemekten sonra hemen dişlerinizi fırçalayın. *Yürüyen merdivenler ve asansörler yerine merdivenleri tercih edin. *Yürüyüşlerinizi yemekten sonra yapın. *Aparatif olarak bir şeyler içmek istediğinizde sadece domates suyu için. *Sebze yemeklerinin üzerine dökeceğiniz sosları suyla hazırlayın. *Meyve sularını yarı yarıya maden suyuyla karıştırıp öyle için. *Izgara yapacağınız eti yağlamak yerine soslayın. *Her öğünden önce yulaflı bir şeyler atıştırın. *Abur cubur yerine küçük taneli meyvelere yönelin. *Her lokmanızı 20 kere çiğneyin. *Peynir iştah kestiği için yemek öncesi yiyebilirsiniz. *Bitki özlü çaylar için. *Her öğünden önce bir bardak maden suyuna limon sıkıp için. *Zayıf günlerinizden bir fotoğrafınızı mutfağınıza asın. *Her zaman küçük tabaklar kullanın. *Canınız pasta yemek isterse 20 dakika beklemeye çalışın. *Haftada üç gün akşam yemeğinizi hafif yiyin. *Öğün saatlerinize uymaya çalışın. *Kalorisi az mönüler bulunduran restoranlara gidin. *Sebzeleri haşladığınız suyu içebilirsiniz. *Et ve balığı alüminyum folyo içinde pişirin. *Besinleri mümkün olduğunca ince doğrayın. *Haftanın bir gününü pirinç günü olarak değerlendirin. *Yemekten önce bir elma yiyin. *Çekirdekli meyvelerin çekirdeklerini bir süre ağzınızda tutun. *Açlık hissettiğinizde evden dışarı çıkmaya çalışın. *Zayıflamayı keyifli hale getirecek ödüller belirleyin. Sağlık Danışma Hattı 0 212 222 64 64
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108495
    % -0.61
  • 3.8301
    % 0.34
  • 4.5148
    % 0.21
  • 5.1153
    % -0.02
  • 153.212
    % -0.05
 
 
 
 
 
KAPAT