Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Kazma kürek Twitter

Kazma kürek Twitter

TEKNOLOJİ Haberleri

Twitter ve Facebook sosyal medya olmanın ötesinde artık büyük şirketlerin yatırım kararlarını belirliyor.

Yatırımcı ve araştırmacılar madenin büyüğünü sosyal medyada buldu. Veri madeni merkezi haline gelen Twitter ve Facebooksosyal medya olmanın ötesinde artık şirketlerin yatırım kararlarında ilk sıralarda yer alıyor. Bunun için özel programlar geliştiriliyor. Bu programlarla adeta sosyal medyada bir kazı yapılıyor. Tweet ve Facebook'taki yorumları analiz ederek, piyasanın beklentileri ölçülüyor. Bu verilerden en çok yararlananlar ise borsacılar ve aracı kurumlar. Sosyal medyada yapılan analizlerden yatırıma iyimser bakanların oranı yüksek ise bunlar hemen yatırımcıya bildiriliyor. Hisse bazlı analizler de elde edilen veriler istatistiki hale getiriliyor. nbsp;
Araştırmacılar "veri madenciliği" için sosyal medyaya kazma kürek girişirken, sosyal medya da elindeki bu gücü ticari kazanca çeviriyor. Bunun en büyük örneği Facebook'taki reklamları. 1 milyardan fazla kullanıcısı bulunan Facebook elindeki devasa datayı şirketlere satarak hem para kazanıyor hem de onların hedef kitlelere ulaşmasını sağlıyor. Mesela bir oyun şirketi 15-30 yaş arasındaki gençleri hedef kitlesi olarak seçiyor. Facebook burada hemen devreye giriyor ve reklamlarının sadece o yaş gurubunun göreceği şekilde yayınlıyor. nbsp;
Veri madenciliği sadece yatırımcıların kullandığı bir alan değil. Toplum mühendislerinin de sıkça başvurduğu kaynak. İngiltere'de 20 milyon kullanıcının 484 milyon tweetini inceleyen araştırmacılar toplumun olaylara genel bakışını ortaya koydu. Metin tarama teknolojisi ile yapılan araştırmada bütçe kesintileri ile 2011 yılında polisin bir siyahi genci ateş ederek öldürmesi üzerine Londra'da patlak veren olaylarda kızgınlık ve korku uyandıran tweetlerin tavan yaptığı görüldü. Buna karşılık Prens William ile Kate Middleton düğünü sırasında kızgınlık içeren tweetlerin en düşük seviyede seyrettiği gözlemlendi. Araştırma toplumu analiz etmek açısından büyük önem taşıyor. nbsp;

Şirketler için sosyal ağlarda nbsp;veri madenciliği niçin önemli?

gt; Yatırım kararını vermeden önce piyasayı analiz edebilir, beklentileri ölçebilirsiniz.

gt; Kişilerin davranışları önceden tahmin ederek, geri dönüşü yüksek pazarlama faaliyetleri gerçekleştirebilirsiniz.

gt; Kişilerin tercihleri ve ilgi alanlarını bilerek müşteri ile bire bir iletişim kurabilirsiniz. nbsp;

gt; Müşterilerinizi tanıdığınız için nokta atışı yapabilirsiniz. nbsp;

gt; Geri dönüşümü yüksek kampanyalar oluşturabilirsiniz.


gt; Müşterilerinizi özel hissettirebilirsiniz.


Ömer Temür/TÜRKİYE GAZETESİ
omer.temur@tg.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...