Kaybolan uçaktan ilk sinyal geldi!

Kaybolan uçaktan ilk sinyal geldi!

GÜNDEM Haberleri

227 yolcu ve 12 mürettebatı taşıyan uçaktan 36 saati aşkın süredir haber alınamazken, kayıp uçaktan ilk sinyallerin alındığı bilgisi geldi.

Malezya Havayolları'na ait 227 yolcu ve 12 mürettebatı taşıyan uçaktan 36 saati aşkın süredir haber alınamazken, kayıp uçaktan ilk sinyallerin alındığı bilgisi geldi. Radardan gelen sinyale göre uçağa ulaşılma ihtimali gündemde.Askeri yetkililerin yaptığı basın açıklamasında 370 sefer sayılı uçağın kaybolmadan önce rotasını kalkış yaptığı Kuala Lumpur'a çevirmiş olabileceği açıklandı.


FBI DEVREDE
FBI ajanları ve teknik uzmanları kayıp uçağın bulunması çalışmalarına destek olmaları için Malezya'ya gönderildi. ABD'li yetkililer Kuala Lumpur'dan Pekin'e giden uçağın kaybolmasında bir terör bağlantısı olup olmadığını anlamaya çalıştıklarını açıkladı. İki yolcunun uçağa çalıntı pasaportlarla bindiğinin ortaya çıkmasının ardından yetkililer terör ihtimalini de değerlendirmeye başlamıştı.
2001'DEN BU YANA YAŞANAN EN BÜYÜK HAVA FELAKETİ OLABİLİR
İkisi bebek 227 yolcu ve 12 mürettebatı taşıyan Boeing 777 tipi uçak, Cuma günü 12.21'de (TSİ 18.21'de) başkent Kuala Lumpur'daki havaalanından kalktı. Malezya ve Vietnam'ın Ho Chi Minh şehri arasında iken uçaktan yerel saatle 02.40'ta (TSİ 20.40'ta) irtibat kesildi. nbsp;
Malezya Havayollarına ait MH370 sefer sayılı uçağın kaybolması kaza yaptığı doğrulandığı taktirde 2001'den bu yana meydana gelen en büyük uluslararası hava felaketi olarak tarihe geçecek.


Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanı'na gelen Budist rahipler kayıp uçaktaki yolcular için dua etti.
nbsp;
TERÖR ŞÜPHESİ
Uçuş listesindeki İtalyan Lui Maraldi (27) ve Avusturyalı Christian Kozel'in (30) uçakta olmadığı, her ikisinin de pasaportlarının çalındığı anlaşıldı. Çalıntı pasaportla binenlerin terörist olabileceği değerlendirilmeye başlandı.
Malezya Ulaştırma Bakanı aynı zamanda iki yolcunun daha şüpheli durumda olduğunu ve kimliklerinin araştırdıklarını ifade etti.


10 BİN 668 METREDE KAYIP
Yetkililer, uçağın Güney Çin Denizi üzerinde Vietnam hava sahası yakınında kaybolduğunu açıkladı. Uçağın kaybolduğu sırada 10 bin 668 metre yükseklikte seyrettiği ve pilotların herhangi bir sorundan bahsetmediği belirtildi.
Aramalar kapsamında bir uçak, iki helikopter ve dört deniz aracı Güney Çin Denizi kıyılarına gönderildi ancak uçağın enkazına ulaşılamadı. Vietnam donanmasından bir yetkili, uçağın Malezya kıta sahası içinde denize çakılmış olabileceğini, hükümet ise uçağın uçuş rotası üzerinde ülkenin doğusunda yağ izine rastladıklarını açıkladı.


nbsp; nbsp;Vietnam donanmasının araştırdığı bölgede bulunan yağ izleri.


DENİZE Mİ ÇAKILDI
Malezya Başbakanı Necip Rezak ise kayıp uçağın izine ulaşamadıklarını söylerken, Ulaştırma Bakanı Hişamuddin Hüseyin spekülasyonlara karşı uyararak "Uçağın yerini belirlemek için elimizden geleni yapıyoruz. Önce bilgileri doğrulamamız gerekiyor" diye konuştu. nbsp;
nbsp;
Uçakta yakınları bulunanlar havaalanına akın etti.
nbsp;
IBM MÜDÜRÜ DE UÇAKTAYDI
Uçaktaki yolcuların kimliklerine dair ilk bilgiler de ulaştı. IBM'in Kuala Lumpur'daki teknik müdürü Philip Talimadge Wood (51) da yolcular arasındaydı.
Önceki gün Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'dan Çin'in başkenti Pekin'e gitmek üzere havalanan 227 yolcuyu taşıyan uçak 10 bin 668 metre yükseklikte kayboldu. Malezyalı yetkililer resmi olarak açıklamasa da uçağın denize çakıldığı sanılıyor. Vietnam, denizde uçağa ait olabileceği belirtilen yakıt izi tespit edildiğini bildirdi.


PİLOT TECRÜBELİYDİ nbsp;
Uçağın, 11 yaşında olduğu, pilot Zaharie Ahmet Şah'ın (53) ise 1981'den beri havayollarında çalıştığı açıklandı.
UÇAKTA TÜRK YOK
Yolcuların 153'ünün Çinli, 38'inin Malezyalı, 12'si Endonezyalı, 7'sinin Avustralyalı, 4'ünün Amerikalı, 3'ünün Fransız olduğu açıklandı. Havayolunun listesine göre uçakta Türkiye vatandaşı yok.
HIZLI BÜYÜMENİN SONUCU MU
Malezya Havayolları'na ait bir yolcu uçağı 1995 yılında iç hat seferi sırasında düşmüş, kazada 34 kişi hayatını kaybetmişti. Havayolu şirketinin kaza sicili o yıldan bu yana temizdi. Öte yandan, Asya'da hızla büyüyen havayollarının yapısal sorunları ve insan kaynakları sıkıntıları endişeye yol açıyor.
HÜRRİYET
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...