BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Corolla morali

Corolla morali

Toyota Motor, bu yıl Adapazarı’nda üreteceği 47 bin aracın 40 binini Avrupa’da pazarlayacak. Toyota Motor Corporation Başkan Yardımcısı Yoshio Ishizaka, “Türkiye’nin rekabetçi işgücüne, hızla gelişen yerel parça endüstrisine güveniyoruz” dedi.



ADAPAZARI - Toyota, Adapazarı tesislerinde ürettiği yeni jenerasyon Corolla’nın ihracat hamlesini dün başlattı. Toyota tarafından Avrupa için stratejik bir üretim merkezi haline getirilen Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT) yılda 40 bin adedin üzerinde Corolla, Sedan ve Station Wagon’u başta Avrupa olmak üzere 22 ülkeye ihraç etmeye başlıyor. TMMT üretici ve ihracatçı olarak yeni rolü ile Toyota’nın Avrupa’daki varlığını genişletmesinin bir parçası olarak İngiltere ve Fransa’nın saflarına katılıyor. TMMT iç pazara yönelik üretim de dahil olmak üzere bu yıl 47 bin araç üretecek. Türkiye yatırım üssü oluyor Corolla ihracatına başlanması nedeniyle dün Adapazarı’nda düzenlenen törende yaptığı konuşmada Türkiye’yi üretim üssü olarak seçtiklerini söyleyen Toyota Motor Corporatıon Başkan Yardımcısı Yoshio Ishizaka şunları söyledi: “Türkiye’nin potansiyelinde var olan üstün rekabetçi çalışan gücünü ve yerel parça endüstrisine güvenerek Toyota Türkiye’yi Avrupa Üretim üslerimizden biri haline dönüştürmeye karar verdik. Bu sayede Türkiye ekonomisinin büyümesine katkıda bulunabileceğimizi ümit ediyoruz. 2005 yılına kadar yılda 800 bin araç satışı veya yuzde 5 bir pazar payını gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşabilmek için Toyota üç ana modelinin yerli üretiminin artırılması gerektiğine inanmaktadır Türk ekonomisi şimdi doğru yoldadır, Biz de gelecekte ülke pazarında yüzde 10 paya sahip olmayı hedefliyoruz” Avrupalı Türk Corolla’sına binecek Türkiye’de üretilecek yeni Corolla sedan ve station wagon modeller Avrupa’ya ihraç edilecek. 2005 yılında 120 bin adet ihracat planlayan Toyota Motor Corporation Başkan Yardımcısı Yoshio Ishizaka gazetemize yaptığı açıklamada, Türkiye’nin Avrupa’daki büyüme stratejileri arasında önemli yeri olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Türkiye, uzun vadede İngiltere, Fransa ile birlikte Toyota’nın Avrupa’daki temel üretim merkezlerinden biri haline gelecek. Corolla sedan Türkiye’de, Yaris Fransa’da, Avensis ve Corolla Hatcback ise İngiltere’deki tesislerimizde üretiliyor. Bu üç ürün Avrupa’daki satışlarımızın da temelini içeriyor. 40 bin adet otomobili Avrupa ülkelerine ihraç etmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, İsrail gibi bazı ülkelere de ihracat yapacağız. 2005’te ihracatımızı 120 bin adete yükseltmeyi hedefliyoruz. Türk işçisine güveniyoruz Toyota Avrupa Genel Müdürü Kobayashi, Avrupa’daki 3 ülkede üretim yaptıklarını Türkiye’yi ekonomik krize rağmen merkez üssü olarak seçmelerinin ardında yatan en büyük gerekçenin ise kalifiye Türk işçilerine duydukları güven olduğunu söyledi. Kobayashi arkadaşımız Serdar Uyan’a yaptığı açıklamada yılda 100 bin adet üretimi hedeflediklerini belirterek, “Corolla Sedan ve Station Wagon modellerini, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 22 ülkeye ihraç edeceğiz. 2002 yılında, iç pazara yönelik üretim de dahil 47 bin araç üreteceğiz bunun 40 bini İsveç, İngiltere, Fransa gibi ülkelere ihraç edilecek. Toyota Türkiye’nin toplam ihracat tutarının ise 350 milyon dolar olması planlanıyor. “ dedi. Derviş: % 7 büyüyebiliriz ADAPAZARI - Ekonomiden sorumlu Devlet Bakanı Kemal Derviş, Türkiye’nin orta vadede istikrarlı bir şekilde yüzde 6-7 oranında büyüme sağlayabileceğini söyledi. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye AŞ’nin Corolla ihracatının başlaması nedeniyle Adapazarı’nda düzenlenen törende bir konuşma yapan Derviş, “Japon dostlarımıza Türkiye’nin orta vadede istikrarlı biçimde yüzde 6-7 arasında büyüyebileceğini söyledim. Buna gerçekten inanıyorum. Tabii bu kendileri açısından ve iç piyasanın önemi açcısından iyi bir haber, buna güveniyorlar” dedi. Türkiye’nin artık 4-5 yılda bir krize giren ülke olmaktan çıkması gerektiğini belirten Derviş, Toyota’nın bu yatırımının Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağladığını söyleyereke şunları ekledi: “İhracat hamlesi başlatan Toyota’nın, yüksek kalitede üretim yapan sanayinin güzel bir örneği olduğunu vurgulayan Derviş, ‘’Türkiye’ye 15-20 yıl önce gelen yabancı sermaye, iç piyasada oldukça pahalı mal satıyordu. Özlenen yabancı sermaye bu değildi. Bugün Toyota’nın gelmesi, Türkiye’de bir üs kurması uygun maliyetle yatırım yapması, özlediğimiz yabancı sermayeyi gösterdi. Bu tür yabancı sermayeyi istiyoruz, seviyoruz ve gelmesi gerekiyor ve yılda 5-6 milyar dolarlık bir düzeye erişmesi gerekiyor. Türkiye’deki büyüme hızının özlediğimiz yüzde 6- 7’ye ulaşması için bu tür yatırımlara bu tür sermayeye ihtiyacımız var.” Derviş, Toyota Motor Corporatıon Başkan Yardımcısı Yosıo Isızaka’nın kendısıne Türk işçisinin kalite açısından Japon işçilerinden hiçbir farkının olmadığını ve işgücü açısından hiçbir sorunlarının bulunmadığını söylemesinden çok memnun olduğunu ifade etti. Toskay: İhracat yapmalıyız ADAPAZARI - Devlet Bakanı Tunca Toskay, Türkiye’nin ekonomik kısır döngüden döviz gelirlerinin 5 yılda devamlı ve radikal olarak artırırsa çıkabileceğini söyledi. Toskay, “Aksi takdirde büyük sıkıntıyla karşı karşıya kalacağız” diye ekledi. Törende bir konuşma yapan Toskay, Toyota’nın yaptığı bu atılımın sözlerin dışında atılmış somut bir adım olduğuna dikkat çekti. Toskay, bu yıl 40 bin gelecek yıl da 60 bin ve daha sonra 120 bin adet otomobil ihracatı gerçekleştirileceğini söylediği bu yatırımı kutlayarak, bunun Türkiye’nin ihracatı ve döviz tedariki açısından çok önemli olduğunu vurguladı. “Hayal değil” İhracatın iki temel sorunu olduğunu belirten Toskay bu sorunları, ‘biri sektörel bağımlılık, diğeri ise bölgesel bağımlılık’ şeklinde tanımladı. 2001’de Türkiye ihracatının sektörel bağımlılık sorunun aşma yolunda ciddi işaretler verdiğini söyleyen Toskay, “ Otomotıv sektörü yan sanayi ile birlikte yaklaşık 4 milyar dolarlık gelir kazandırdı. Önümüzdeki ilk üç yıl içinde bu rakamların 5-7 milyar dolara çıkması hayal değildir” dedi. Toskay, sektörün çok ciddi sorunları olduğunu söyleyerek, bu sorunların hem sektör, hem de kamu olarak çözülmesi gerektiğinin altını çizdi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT