BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobİl Dünyası

Otomobİl Dünyası

Mercedes Benz, 1.4 milyon adet satan en başarılı otomobili E Serisi’ni yeniledi.



Yeni Mercedes E sizi kucaklayacak Yeni E Serisi tıpkı BMW 7 Serisi gibi adeta teknolojik bir evrim geçirmiş. Öyle ki daha otomobile ilk dokunuşunuzdan itibaren bunu hissedebiliyorsunuz. Örneğin otomobilin kapısını açmaya kalktığınızda anahtarla ya da kapı koluyla uğraşmanıza gerek yok. Kapıya dokunmanız yeterli. Otomobilin iç mekanına geçildiğinde de teknolojiyi adım adım hissediyorsunuz. Koltuklar yolcuların ağırlığını ölçüyor. Böylece havayastıkları ağırlığınızla doğru orantılı bir şekilde açılıyor. Koltukların marifeti bununla da sınırlı değil. Virajlara girdiğinizde sola yatıyorsanız, koltuğun sağ tarafı şişiyor ve vücudun koltuğa yapışmasını sağlıyor. Böylelikle daha rahat bir yolculuk imkanı tanıyor. Yeni E serisi otomobil sektörüne yeni terimler kazandırıyor: Speedtronic (hız sabitleyici), Linguatronic (sesli navigasyon sistemi), Distronic (mesafe takip radarı). Otomobilin tasarımına gelince; eski modele göre fazla bir farkılılık yok gibi görünüyor. Ancak daha yuvarlak hatlara sahip denilebilir. Yeni tasarımıyla E Serisi, S Serisi’ni anımsatır bir hal almış. Otomobilin kliması dört koltuktaki yolcu için de ayrı ayrı ayarlanabiliyor. Ayrıca eski modelde olmamasına rağmen yeni E Serisi’nde arka ve ön yolcu koltuğu asimetrik olarak yatırılabiliyor. E Serisi’nin motorları da eskisine oranla daha güçlü. En düşük motor seçeneği E 240’ta kullanılıyor ve 177 bg’ye çıkarılmış. İlk etapta 3 benzinli 2 dizel motor sunuluyor. Daha sonraysa 320 CDI ve 143 bg’lik yeni baz motor da ürün gamına alınacak. Motorlar 6 vitesli yeni bir şanzımanla destekleniyor. Yeni şanzıman sayesinde otomobilin yakıt tüketimi de eskisine göre düşürülmüş. Airmatic adı verilen yeni süsüpansiyon sistemi asfalttaki çukurları hatta en küçük delikleri bile algılayıp süspansiyona anlık ayarlar yapıyor. Yeni E Serisi’ni bekleyenlere bir de müjde verelim. Şirket daha güçlü motorlara ve daha iyi donanıma sahip bu otomobilin fiyatının eskisinden daha pahalı olmayacağını açıkladı. İkinci el otoda vergiler kalkıyor Nisan ayında Meclis’ten geçerek yasalaşması beklenen Özel Tüketim Vergisi ile ikinci el oto, alım satımında motor gücüne, yaşına ve ağırlığına bakılmaksızın Taşıt Alım Vergisi, Eğitime Katkı Payı ve Trafik Harcı kaldırılacak. Maliye’de hazırlıkları son aşamaya gelen Özel Tüketim Vergisi Yasa Tasarısı’nın yasalaşması ile birlikte, ikinci el oto alım satımında halen 203 milyon lira ile 9.8 milyar lira arasında değişen miktarlarda alınan Taşıt Alım Vergisi alımına son verilecek. Maliye Bakanlığı Gelirler Genel Müdürlüğü’nde hazırlığı yapılan ve nisan ayında Meclis’e sevk edilecek olan Özel Tüketim Vergisi’nin (ÖTV) yasalaşması halinde, ikinci elde Taşıt Alım Vergisi 2003 yılından itibaren alınmayacak. Toplam 14 vergi, pay ve harcın ÖTV adı altında birleştirilmesiyle uygulamadan kalkacak olan Taşıt Alım Vergisi yalnızca birinci el taşıt alımlarında geçerli olacak. ÖTV Yasası’nın çıkmasıyla, ikinci el alım satımlarında alınan Eğitime Katkı Payı ile Trafik Harcı da kaldırılacak. 10 yaşından küçük taşıtların ikinci el alım satımından tahsil edilen Taşıt Alım Vergisi 1600 cc motor gücündeki araçlar için ağırlığına göre 203 milyon lira ile 3 milyar 277 milyon lira arasında değişiyor. 1600 cc’nin üzerindeki 1992 - 2002 yılları arası model otomobiller için ise Taşıt Alım Vergisi 203 milyon lira ile 9 milyar 832 milyon lira arasında değişiyor. Bujiler cep yakmasın Motordaki silindirlerin içinde sıkıştırılan yakıt - hava karışımını kıvılcımla ateşleyen bujilerdeki en basit bir arıza, yakıt sarfiyatını artırırken performansını da azaltır. Bujilerdeki tırnak aralığı ideal konumda değilse, buji yeni bile olsa yakıt - hava karışımı iyi ateşlenmez. Buna bağlı olarak da yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır. Bu durumda aracın araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve otomobilin yakıt sarfiyatı hissedilir oranda artar. Yeni bir buji aldığınızda her duruma karşı takmadan önce tırnak aralığı sentille kontrol edilmeli ve ayarı bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır. Bujiler sökülüp kontrol edildiğinde üzerinde yağ birikintileri varsa, motordaki yanma odasına fazla yağ giriyor ve elektrotları yağlıyor demektir. Bu gibi durumlarda buji yağla kaplandığından kıvılcım normal düzeyin çok altında gerçekleşir. Bu durum yakıt tüketimini artırır ve performansı azaltır. Çözüm ise motoru revizyondan geçirmektir. Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum oluşmuşsa, bu karbüratör ve enjeksiyon ayarının bozuk olduğu anlamına gelir. Bu gibi durumlarda motorda ateşleme kesikliği olur ve motor soğuk havalarda zor çalışır. Sorunu çözmek için hava filtresinin kontrol edilmesi, karbüratör ve enjeksiyon ayarının yapılması gerekir. Cadillac 100 yaşında Kurulduğu 1902 yılından itibaren günümüze kadar otomobil tarihine geçecek yeniliklere imza atan Cadillac, GM bünyesindeki en prestijli markalardan biri olarak lüks ve konforun simgesi olmayı sürdürüyor. Büyük, lüks ve prestijli otomobil denildiğinde akla ilk gelen markalardan biri hiç kuşkusuz Cadillac. Amerikalılar için lüks otomobil kavramı Cadillac ya da kısaca Caddy’yle aynı anlama geliyor. Avrupa ve dünyanın diğer bölgelerinde de Cadillac bir prestij simgi olarak görülüyor. Özellikle 50’li ve 60’lı yıllarda üretilen, tasarım ve donanım açısından o dönemlerin üst çizgisini belirleyen Cadillac, Amerikan kültürünün önemli bir parçası olarak da önem taşıyan bir marka. Günümüzde General Motors bünyesinde olan Cadillac, 1902 yılında Hery M. Leland tarafından Cadillac Motor Car adıyla kuruldu. Leland, ilk otomobilini 17 Ekim 1902’de tanıttı. Bu prototipin ilk sürüşü, mühendis A.P. Brush ve Leland’ın oğlu W.C. Leland tarafından gerçekleştirildi. 10 HP’lik tek silindirli bir motorla donatılan araçta, ayarlanabilir supaplar ve modern otomobillerde kullanılan “rack and pinion” adı verilen direksiyon sistemi bulunuyordu. 48 km/s hıza çıkabilen ve fiyatı 750 dolar olan otomobil, ilk kez sergilendiği 1903 New York Otomobil Fuarı’nda satıldı. Cadillac, 1910 yılında Delco’nun geliştirdiği yeni bir ateşleme sistemini ilk kez sunarken, 1912 yılında yine Delco’nun geliştirdiği, çalıştırma, ateşleme ve aydınlatma sistemini kapsayan modern elektrik sistemini araçlarına adapte etti. İhracatın yıldızı Mercedes-Benz Türk ilk geniş kapsamlı çekici ihracatını gerçekleştirdi: 40 adet Axor 1843 LS tipi çekici kamyon Çek Cumhuriyeti’ne sevkedildi. Mercedes-Benz Türk üretim kalitesini filosunda bulundurduğu O 403 ve O 560 Intouro şehirlerarası otobüslerden ve O 345 belediye otobüslerinden tanıyan ICOM, 40 yeni Axor çekicisini tüm Batı Avrupa ülkelerinde ve Çek Cumhuriyeti’nde sürdürmekte olduğu taşımacılık işlerinde kullanacak. Citroen’de bayram Türkiye’ye Baylas Otomotiv tarafından ithal edilen Fransız devi Citroen, her yönüyle gelişmiş, çizgi dışı perfonmansa ve estetiğe sahip ekonomik aile otomobili Citroen Saxo’yu 15.930.000.000 TL’den teknoloji ve konfor harikası otomobili Citroen Xsara 2’yi 23.242.000.000 TL’den Jumper modelini 26.210.000.000 TL’den başlayan anahtar teslimi fiyatlarla otomobil sahibi olmak isteyenlerin beğenisine sunuyor. “Citroen Destek Hizmeti”ne 0212 337 42 42 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. BMW X3’ün ilk resmi BMW’nin yeni modeli X3 crossover’ın ilk fotoğrafı karşınızda. Tüm yürüyen aksamı 3 serisinden modifiye edildiği belirtilen X3, büyük kardeşi X5’den de izler taşıyor. Ön aks ve direksiyon X5’ten alınmış. Avusturya’da üretilen konsept’in seri üretimine 2004’te başlanacak. 3 serisi touring ve X5 arasındaki boşluğu dolduracağı düşünülen X3’ün motor versiyonları ise 2.2, 2.5, 3.0 ve 3.0 litre dizel olacak. 3.6 litrelik M versiyonunun ise 2006’da çıkarılması planlanıyor. Maybach görücüde DaimlerChrysler grubu kalitenin ve lüksün yeni simgesi olarak tanıttığı Maybach markasının ilk modelini Cenevre Otomobil Fuarında görücüye çıkarmaya hazırlanıyor. 550 beygir gücünde turbo kompresörlü bir motor ile görücüye çıkacak olan Maybach seri üretim otomobiller arasında 900 Nm maksimum tork değeri ile en güçlü otomobil. Sektöre yeni bir soluk getirecek olan Maybach’ın 2002 sonbaharından önce piyasaya çıkması beklenmiyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT