Erdoğan müjdeyi verdi! Dev projede büyük adım atıldı

Erdoğan müjdeyi verdi! Dev projede büyük adım atıldı

GÜNDEM Haberleri

Başbakan Erdoğan İzmit'te otoyol törenine katıldı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Dilovası'nda İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu İzmit Körfez Köprüsü Ayağı Keson Batırma Töreni'nde konuştu.

Kamplaştırma, kutuplaştırma, ayrıştırma siyaseti yapmadıklarını vurgulayan Erdoğan, alandakilere, "Biz, sizi Allah için seviyoruz, yaradandan ötürü seviyoruz. Ne Türk'ü Türk olduğu için, ne Kürt'ü Kürt olduğu için, ne Laz'ı Laz olduğu için, ne Arap'ı Arap olduğu için, ne Roman'ı Roman olduğu için, ne Boşnak'ı Boşnak olduğu için, ne Abaza'yı Abaza olduğu için, ne Gürcü'yü Gürcü olduğu için değil; beni yaratan Allah, sizleri de yarattığı için seviyorum" diye seslendi.

Başbakan Erdoğan, 77 milyonu kucakladıklarını, herhangi bir ırkın, herhangi bir etnik unsurun milliyetçiliğini yapmadıklarını ifade ederek, hizmet milliyetçiliği yaptıklarını, 81 vilayete aynı nazarla baktıklarını, 77 milyonu bir ve beraber gördüklerini, tüm Türkiye'yi kucaklayan bir siyasetin müjdesini verdiklerini söyledi.

Erdoğan, her zaman yaşatmanın siyasetini savunduklarını belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Faili meçhullere bu ülkede biz son verdik. 'İşkenceye sıfır tolerans' dedik. İnsanımıza, insan gibi muamele edilmesi, devletin vatandaşına hizmetkar olma anlayışını 81 vilayete hakim kıldık. En önemlisi biz, çözüm süreci için mücadele ederek, çözüm süreci için bedenimizi, canımızı ortaya koyarak, gençleri yaşatmak için gayret gösterdik. Her gün acıların yaşandığı, her gün şehitlerin geldiği, her gün ocakların söndüğü bir Türkiye'den, huzurun, baharın, barışın hakim olduğu bir Türkiye'ye kavuştuk. Gençlerin ölümüne son verdiğimiz, bunun mücadelesinde başarı sağladığımız bir dönemde yeni gerilimlere, yeni çatışma sahalarına, yeni ölümlere asla tahammül edemeyiz. Her ne sebeple olursa olsun, sokakların çatışma alanına dönmesine, gençlerin karşı karşıya gelmesine asla tahammül edemeyiz.

SANDIKTAN ÜMİDİ KESENLER

Sandıktan ümidini kesenlerin sokaklarda medet aradığını görüyoruz. Buradan bir kez daha herkesi sorumlu davranmaya çağırıyorum. Buradan siyasi partilerin genel başkanlarına sorumluluk ve samimiyet çağrısı yapıyorum. Hem genel başkanların hem de milletvekillerinin kışkırtıcı, ayrıştırıcı, çatışmaya çağıran dil ve üsluptan uzak durmalarını önemle rica ediyorum. Medyanın, sokaklarda çatışmayı körükleyecek, sorumsuz dili derhal terk etmesini temenni ediyorum. Birilerinin gençlerimizi, sokaklara molotoflarla taşlarla sopalarla döner bıçaklarıyla salıvermesini kabullenmiyoruz. İşte AK Parti'nin gençliği ortada... Bizim gençliğimizin elinde tablet bilgisayarı görürsünüz, bilgisayarı görürsünüz, kalemi görürsünüz, kitabı görürsünüz. Asla AK Parti'nin gençliği çatışmaların gençliği değildir, kavganın gençliği değildir. Onlar, aydınlık yarınların tesisine çalışan bir gençliktir. İş dünyasının huzuru, istikrarı, güven ortamını zedeleyecek bu tür tahriklerden uzak durmasını temenni ediyorum."

"PERDE GERİSİNİ SAKLANIP NAMERTÇE SALDIRANLAR VAR"

"Bu adamların hangisinin bu tür eserler yaptığını duydunuz Allah aşkına" ifadelerini kullanan Erdoğan, birinci köprüye, ikinci köprüye karşı çıktıklarını, şimdi yapılan üçüncü köprüye de karşı çıkıldığını ifade ederek, şöyle devam etti:

"Bunlardan birşey olmaz. Bunlara gönül veren kardeşlerime sesleniyorum. İradenizi ortaya koyarken lütfen bu yapılanları gözden geçirin. Hizmete hizmete... Kimlik siyasetine değil, ideolojiye değil, hizmete. Türkiye'yi hizmetler büyütecek. Kuru ideolojiler değil, kuru kimlik siyaseti değil. Türkiye'de gerçekten güzel gelişmeler yaşanıyor. Ekonomi bütün saldırılarara rağmen dirençli şekilde geleceğe ilerliyor. Milli geliri 230 milyar dolarla aldık, şu anda 820 milyar dolara ulaştık. Merkez Bankasını çökertmeye çalıştılar. 27,5 milyar dolarla aldık, şu anda 128 milyar dolar. Ne yaparlarsa yapsınlar, yolsuzluğun karışmadığı bir iktidar böyle büyür. Ama yolsuzluk içinde olanlar bize öyle bir Türkiye teslim ettiler, hatta yürütemediler hükümeti, kaçıp gittiler 3,5 yılda. Çözüm süreci bütün sabotajlara rağmen kararlı bir şekilde ilerliyor. Demokrasinin standartları yükseliyor. Milli irade güç kazanıyor, huzur, kardeşlik, refah artıyor. Bunu bozmaya yönelik her saldırı çok açık şekilde vatana, Türkiye'ye ihanettir.

Yurt dışından Türkiye'yi karıştırmaya çalışanlar var. Perde gerisine saklanıp namertçe saldıranlar var. İsmini, yüzünü saklayıp ortalığa montaj dağıtıp Türkiye'de huzur ve istikrarı yaralamaya çalışanlar var. Devlete, milli güvenliğimize, bütünlüğümüze yönelik bu saldırılara siyasi partiler sahip çıkmamalı, medya tarafsız olmalı, iş dünyası prim vermemeli. Kasetle montajla tahrikle Türkiye gündeminin esir alınmaya çalışılmasına hiç kimse destek olmamalı. Türkiye'ye istikamet verecek olan sadece millettir, sadece sandıktır. İnanın bu saldırıları, bu tahrikleri yapanlar, bunlara çanak tutanlar 2 hafta sonra çok büyük mahcubiyet yaşayacaklar. Milletin kendileri gibi düşünmediğini çok net görecekler. Birileri siyaset yapmak istiyorsa, bu ülkenin dışından değil, er meydanı burası. Gelir, burada siyasetini yapar. Ama o yüreği olmayanlar, sadece mikser görevi görür. Bunlara da gerekli olan ders, hukuk içerisinde ülkemizde verilecektir. Biz eserlerimizle hizmetlerimizle konuşmaya devam edeceğiz. Bu büyük projelerle konuşmaya devam edeceğiz. Biz laf değil, üretmeye devam edeceğiz. 2023 hedeflerine böyle yürüyeceğiz. Milli gelirimizi 2 trilyon dolara, ihracatımızı 500 milyar dolara çıkarmayı ve dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında girmeyi hedefliyoruz."

PROJE

İstanbul-İzmir arasında karoyulu ulaşımını 3,5 saate düşürecek "Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi", tamamlandığında, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi, 95 kilometre kısaltacak. Bu kapsamda 8-10 saatlik ulaşım süresi 3-3,5 saate inecek. Karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanacak. Otomobil ile mevcut yolu kullanarak Körfez'i geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45-60 dakikayken, planlanan Körfez geçişi ile mesafe 12 kilometreye, ulaşım süresi ise 6 dakikaya düşecek.

Projenin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, bin 550 metre, orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre uzunluğu ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alacak. İzmit Körfez Geçişi'nin Asma Köprü, Kuzey ve Güney Yaklaşım Viyadükleriyle birlikte toplam uzunluğu 4 bin 540 metre olacak. Köprünün "17 katlı apartman yüksekliğinde" ve yaklaşık 38 bin 400 ton ağırlığındaki keson temelleri Altınova Kaytazdere mevkisindeki ıslak havuzda tamamlandı.

ÖNÜMÜZDEKİ YIL TAMAMLANACAK

Önümüzdeki yıl sonu itibarıyla İzmit Körfez geçişi asma köprüsü ile Gebze-Kemalpaşa ayrımı ve İzmir bölümündeki çalışmaların tamamlanacağını dile getiren Erdoğan, projenin tamamında kamulaştırma çalışmalarında yüzde 80, yapım işlerinde yüzde 30 gerçekleşmeye ulaştıklarını söyledi.

Erdoğan, "Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu için bugüne kadar kamulaştırma çalışmaları ve inşaat işleri olarak 3 milyar 650 milyon yani, 3 katrilyon 650 trilyon harcama yapıldı. Bu harcama yaklaşık yarısını oluşturan kamulaştırma bedellerini devlet, diğer yarısını oluşturan inşaat bölümünü de projeyi üstlenen firmalar gerçekleştirdi" dedi.

Erdoğan'ın, "O anlamaz, onun hayatında bir dikili ağaç yok ya, onda yalan var, takiye var, iftira var, fesat var" sözleri üzerine, kalabalıktan yuhalama sesleri geldi. Erdoğan, 12 yıl önce 15 bin kilometre bölünmüş yol yapacakların söylediklerinde buna ihtimal vermeyenlerin olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

"Çünkü bizden önceki 79 seneye bakıyorlardı. 79 senede bu ülkede 6 bin kilometre bölünmüş yol yapılmıştı. 79 senede bu olduğuna göre bunlar nasıl olacak da 10-15 senede 15 bin kilometre bölünmüş yol yapacaklar, diyorlardı. Şimdi ne oldu. 12 senede 17 bin kilometre bölünmüş yol yaptık. Hesap ortada. 79 senede 6 bin 100 kilometre, 12 senede 17 bin kilometre bölünmüş yol. Biz bu yolların üzerinde dağları delerek 122 ayrı tünel inşa ettik. Şuradaki viyadükleri görüyorsunuz değil mi? Bunlar öyle sıradan kişilerin yapacağı iş değil. İş bilenin kılıç kuşananın. Dağlar çıktı, açtık geçtik. Vadiler çıktı, viyadüklerle geçtik. Olmadı, denizin altından Marmaray'ı döşedik. Çünkü biz Fatih'in torunlarıyız. O karadan gemileri yürüttü, biz de denizin altından Marmaray'ı geçirdik. Karşımıza çıkan tabiat engelleri vardı. Tabiat engellerini aşmak öyle veya böyle halloldu da, bunun dışında büyük projeleri, küresel projeleri engellemek için yeri geldi karşımıza bir kısım yargı engelledi, yeri geldi çeteler, siyasete yönelik saldırılar çıktı. Sabırla, dirayetle dik durarak işte o engelleri de aştık. Biz halka hizmeti Hakka hizmet olarak gördük. Hayırlı niyetlerle çıktığımız bu yolda karşımıza çıkan şerleri aşıyor, milletimizi hizmetle buluşturuyoruz."

Elvan: "Projede takvimin önündeyiz"

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan da törende yaptığı konuşmada, proje kapsamında önemli adım attıklarını belirterek, Marmara'nın iki yakasını muhteşem bir köprüyle birbirine başlayacaklarını söyledi.

"İstanbul-İzmir otoyolu ile yılda ülke ekonomisine 1 milyar 100 milyon liralık tasarruf sağlanacak" diyen Elvan, sözlerini şöyle tamamladı:

"İstanbul'u İzmir'le kapı komşusu yapacak bu proje, aynı zamanda Türkiye'nin ekonomik açıdan kalbini oluşturan ve 25 milyon vatandaşın yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerini birbirine bağlayacak. Bu iller arasında hızlı, ekonomik ve güvenli seyahat imkanı oluşacak. Bu otoyolla 18 ilimiz ticaret ve sanayi alanında yeni canlanma yaşayacak. Bu otoyol, özellikle sanayi ürünlerinin taşınması, limanlara ulaşıp ihraç edilmesi noktasında da maliyetlerin azalmasına önemli katkı sağlayacak. Projede takvimin önündeyiz. Toplam 4 bin 320 personelimiz, bin 70 iş makine, 24 saat 3 vardiya halinde projeyi söz verdiğimiz tarihte yetiştirmek için canını dişine takarak çalışıyor. Gebze-Orhangazi-Bursa ve Kemalpaşa ayrımı, İzmir kesimlerinde bugün itibarıyla yapım çalışmalarında yüzde 30 fiziksel gerçekleşme sağlanmıştır. Şimdiden yapılan yatırım tutarı 3 milyar 650 milyon lirayı buldu.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...