BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Gazetemize tüketici ödülü

Gazetemize tüketici ödülü

Türkiye’de, tüketicinin tercihi Türkiye Gazetesi Tüketici dergisi tarafından yapılan ve 10 bin kişinin katıldığı ankette, Türkiye Gazetesi ödüle layık görüldü. Gazetemize ödül, tüketicileri bilgilendirme konusundaki haberlere daha fazla yer ayırmasından dolayı verildi. Haklarımızı bilmiyoruz Tüketiciler, Temel ihtiyaçların karşılanması, sağlık ve güvenliğin korunması, seçme, bilgilenme, zararların tazmini gibi temel haklarından habersiz.



İSTANBUL- 15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü dolayısıyla bir araştırma yaptıran Türketici Dergisi’nin anketine göre, gazeteniz Türkiye, “Tüketiciyi en fazla bilgilendiren gazete” seçildi. Türkiye genelinde 10 bin kişinin katılımıyla gerçekleştirilen anket sonuçlarına göre, gıdadan kozmetiğe, beyaz eşyadan medya sektörüne kadar tüketicinin en fazla güvendiği markalar tespit edildi. Buna göre medya sektöründe yüzde 19 oyla Türkiye gazetesi birinci, yüzde 15’le Milliyet gazetesi ikinci, yüzde 14’le Hürriyet gazetesi üçüncü oldu. 15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü dolayısıyla bir basın toplantısı düzenleyen Tüketici Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Fahri Ustaoğlu, “10 bin kişinin katıldığı anketimizde muhtelif sektörlerde tüketicinin bilgilendirilmesi ve konunması konusunda en fazla hassasiyet gösteren marka ve kurumlar tesbit edilmiştir. Basın sektöründe 9 büyük gazetenin yer aldığı araştırmamızda ‘Sizce tüketiciyi en fazla bilgilendiren gazete hangisidir’ sorusuna aldığımız cevaplarda, ‘Türkiye Gazetesi’ yüzde 19’luk oy oranıyla tüketicinin en fazla tercih ettiği gazete olarak ortaya çıkmıştır” dedi. Başyazarlığını Sanayi ve Ticaret Bakanı Ahmet Kenan Tanrıkulu’nun yaptığı Tüketici Dergisi’nin 15 yıldır vatandaşın haklarını savunduğunu anlatan Ustaoğlu, diğer sektörlerde de, yerli meşrubatta Kristal Kola’nın, bakliyatta Reis Gıda’nın, dondurulmuş gıdada Pınar’ın, et ürünlerinde Maret’in, elektronik eşyada Siemens’in, beyaz eşyada Arçelik’in, mobil iletişimde Türkcell’in, tekstilde ise LCW’nin tüketici dostu seçildiğini söyledi. > Ali İhsan Gülcü Tüketici haklarını bilmiyor İSTANBUL/ANKARA- Dün, ‘15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü’ dolayısıyla gerçekleştirilen etkinliklerde, “ülkemizde tüketici bilincinin gelişmediği ve hak arama alışkanlığının yaygınlaşmadığı” görüşü ortaya çıktı. Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER)’in çeşitli şubelerinden elde edilen ortak bilgilere göre, tüketicilerin haklarından bihaber oldukları ve derneğe gelen şikayetlerin incelendiğinde ortalama %96’sının haklı olduğu olduğu dikkat çekiyor. Bir de kriz eklenince... Türkiye’de ekonomik krizin devam etmesi halinde, zaten hiç tüketici kalmayacağını ifade eden TÜKODER Başkanı Mehmet Sevim de, “Giderek ağırlaşan krizle tüketicilerin büyük çoğunluğu yoksulluk sınırına gelmiştir. Yeni gelen vergiler ve zamlar karşısında da vatandaş, temel gereksinimlerini bile karşılamayacak duruma düştü” şeklinde görüş belirtti. Tüketicinin en temel hakkının temsil edilme hakkı olduğunu belirten Sevim, Türkiye’de tüketicilerin karar süreçlerinde ve ilgili kurullarda yeterince temsil edilmediğini söyledi. Tüketicilerin yasal ve evrensel haklarını kullanmaları sayesinde demokrasinin de gelişeceğini vurgulayan Sevim, tüm vatandaşların haklarını iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını istedi. Tanrıkulu: Bilinçlenmeli Sanayi ve Ticaret Bakanı Ahmet Kenan Tanrıkulu da, Tüketici Raporu Dergisi’nin düzenlediği “Tüketiciye Dost Altın Kalite Ödül Töreni”nde yaptığı konuşmada, şikayetçiye pek de olumlu olmayan bir bakış açısı nedeniyle, ülkemizde hak arama alışkanlığının gelişmediğini belirtti. Ülkemizde, tüketici memnuniyetini ilke edinen bir yapının oluşması gerektiğini belirten Tanrıkulu, kendisine tanınan hakları kullanma konusunda da istekli bir tüketici bilincinin gelişmesinin şart olduğunu söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT