BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bahara aldanmayın!

Bahara aldanmayın!

İlkbaharda havada artan elektrik, sinir gerginliğini ve stresi beraberinde getiriyor, bu da tedbir alınmadığı takdirde kronik yorgunluk sendromuna dönüşüyor.



ADANA (İHA)- Bahar aylarında insan metabolizmasında oluşan değişikliklerin beraberinde getirdiği yorgunluğa bağlı olarak kalp ve romatizma hastalarında yakınmaların arttığını belirten uzmanlar, bahar yorgunluğunun tedbir alınmazsa kronik yorgunluk sendromuna dönüşebileceği uyarısında bulunuyor. Bahar mevsiminde havadaki elektrik yükünün arttığına işaret eden uzmanlar, elektrik yükünün yoğunluğunun, bahar mevsiminde sinir gerginliğini ve stresi tırmandırdığını, bu durumun, damarlardaki büzülmeyi artırdığını ve büzülmenin midede oluşması halinde ülsere bile neden olabileceğini kaydetti. Neler yapmalı? Bahar yorgunluğunun etkilerinden kurtulmanın mümkün olduğunu söyleyen uzmanlar, şu önerilerde bulunuyor: ¥ Kronik yorgunluğa karşı en iyi ilaç tatile çıkmaktır. İmkanlarınızı zorlayarak birkaç günlüğüne de olsa kent dışına kaçın. ¥ Her gün sabahları aç karına en az 5 dakika yürüyüş yapın. Ancak bu yürüyüşleri güneşli günlerde yapmaya özen gösterin. ¥ Her sabah 10-15 dakika aç karına jimnastik yapın. Ama vücudunuzu aşırı yormaktan da kaçının. Jimnastik yapacağınız odayı ciğerlerinize bol oksijen girmesi için bir süre havalandırmayı unutmayın. ¥ Sofranızdan meyve ve sebzeyi eksik etmeyin. Sevmeseniz de mevsimin özelliğini taşıyan meyve ve sebzelerin bütün çeşitlerinden bol miktarda yiyin. ¥ Baharda vücudun daha çok vitamin ve minerale ihtiyacı oluyor. Özellikle de B ve C vitaminleri ile potasyuma. B ve C vitaminleri sebze ve meyvelerde, potasyum da domates, patates ve kayısıda bol miktarda bulunuyor. ¥ Günde 3 litre su için. Yemek yemeden ve yatmadan önce azar azar içerek vücudunuza ihtiyacı olan suyu sağlayın.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109182
    % 0.02
  • 3.8295
    % 0.32
  • 4.4967
    % -0.19
  • 5.1066
    % -0.19
  • 152.933
    % -0.23
 
 
 
 
 
KAPAT