BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çocukların çanta isyanı

Çocukların çanta isyanı

Bakanlık, okullara dolaplar yerleştirerek minikleri çanta taşımaktan kurtarmak istedi. Veliler, “Çantasız eğitim olmaz” diye karşı çıkarken, minikler de velilerine, “3. sınıftan sonra çanta taşımak istemiyoruz. Küçük yaşta belimiz bükülüyor” sözleriyle karşı çıktı.



ANKARA(A.A)- Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), “Çantasız Eğitim Projesi”ne velilerin olumlu bakmadıkları, projenin birçok okulda başarısız olduğu belirlendi. MEB, ilköğretim okullarının 1, 2 ve 3. sınıflarında okuyan öğrencilerin “eğitim-öğretimlerini sınıf ortamında tamamlayarak oyun, beslenme, eğlenme ve dinlenmelerine yeterli zaman ayırmalarını ve ev ile okul arasında çanta taşımadan fiziksel gelişimlerini sağlıklı sürdürmelerini sağlamak” amacıyla 1995-1996 eğitim-öğretim yılında 66 ilde Çantasız Eğitim Projesi pilot uygulaması başlatmıştı. Halen 51 ilde 546 okulda uygulanan projede, öğrencilerin sınıfta işledikleri konuları etüt saatlerinde pekiştirmeleri, ders bittikten sonra araç-gereçlerini dolaplara kaldırmaları öngörülüyor. Projenin gelişmelerine olumlu katkıda bulunduğu ve fizik yapılarının bozulmadığı için çok faydalı olduğunu söyleyen öğrenciler, çanta taşımak istemediklerini belirterek, böylece okuldaki derslere daha çok ağırlık verdiklerini söylüyorlar. Ancak MEB`in, projenin başarısını belirlemek amacıyla düzenlediği ankette velilerin aynı görüşte olmadığı ortaya çıktı. Buna göre: Öğrenciler dolaplarında bulunan ders araç ve gereçlerini evlerine götürmek istiyor. Çevre özelliklerinden dolayı öğrenciler bir sonraki konuya hazırlanamıyor, okuma alışkanlığı azalıyor. Öğrenciler, 3. sınıftan sonra çanta taşımak istemiyor. 4. sınıfa gelindiğinde öğrencilere evde ders yapma isteği kazandırılamıyor. Veliler bilgilendirilmedikleri için zaman zaman sorunlarla karşılaşılıyor. Öğrencilerin sorumluluk alma ve yerine getirme bilinci zayıflıyor. Öğrenciler derse hazırlıksız geliyor. Veliler, çantalı eğitim uygulanan okullardaki çocukların daha başarılı olduğunu, kendi çocuklarının geri kaldığı söylüyor. Altyapı yetersizliği yüzünden öğrencilerin eşyaları kayboluyor. Sınıfların kalabalık olması nedeniyle fiziki kapasite yetersiz kalıyor. Etüt sınıfları olmadığından öğrencilere ödev verilemiyor. Dolap ihtiyacı var. Okul-aile işbirliği sağlanamıyor. Veliler öğrencinin eksikliklerini göremediği için, eksikler zamanında karşılanamıyor. Buna karşın, çoğunluk, öğrencilerin fiziksel gelişimi için projenin yararlı olduğu görüşünde birleşiyor. Ayrıca, projenin çocukların okul ortamını benimsemesini ve okula sevgisini artırdığı da belirtiliyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT