BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Beyaz’da fiyat savaşları

‘Beyaz’da fiyat savaşları

Tüketici, 600 milyon lira liste fiyatı olan 2 programlı bir bulaşık makinasını spot piyasada 400 milyon liraya, 831 milyon lira olan bir ürünü de 430 milyon liraya bulabiliyor.



ANKARA - Ekonomik krizleri birlikte artan maliyetler beyaz eşya fiyatları yükseltirken, tüketici spot piyasada liste fiyatının yüzde 46’sı kadar bir bedelle bu ürünlere sahip olabiliyor. Bulaşık makinası grubunda liste fiyatının yüzde 50’si ila yüzde 80’ine varan oranlarda spot piyasada ürün bulmak mümkün. Tüketici, 600 milyon lira liste fiyatı olan 2 programlı bir bulaşık makinasını spot piyasada 400 milyon liraya, 831 milyon lira olan bir ürünü de 430 milyon liraya bulabiliyor. Tüketici, 926 milyon lira olan bir çamaşır makinasına spot piyasadan 430 milyon liraya sahip olabiliyor. Buzdolaplarında ise spot ve bayi fiyatları arasındaki fark 500 milyon liranın üzerine çıkıyor. Örneğin liste fiyatı 1 milyon 326 milyon lira olan bir no-frost buzdolabını spot piyasadan 825 milyon liraya bulmak mümkün. Öte yandan, üretici firmalar liste fiyatı ile spot piyasada oluşan fiyat farklarını çeşitli kampanya ve promosyonlarla aşmaya çalışıyor. Örnek olarak Arçelik, Profilo ve Bosch firmaları peşin fiyatına 1 peşin 7 taksit, Vestel 1 peşin 10 taksit, Beko da 1 peşin 9 taksit yapıyor. Arçelik ve Beko, mutfak robotu ve süpürge gibi hediyeler verirken, bir ürün alındığında ikinci ürünü daha yüksek iskontolarla satıyor. Spot neden ucuz? Profilo da hediye ve ikinci alınan ürüne indirim gibi olanaklar sağlıyor.Vestel ise satın alınan bir ürünün ardından ikinci ürüne yüzde 80 indirim sağlıyor.Bosch da ürünlerinde satın alan tüketicilere süpürge hediyesi ediyor. Spot piyasa sattığı malları genelde nakit paraya ihtiyacı olan bayilerden ediniyor. Bayi belirli bir vade ile aldığı ürünü peşin paraya, daha düşük değerlerle spot piyasadaki alıcılara devrediyor.Bunun yanında bazı bayilerinin satış kotalarını doldurmak için almak zorunda kaldıkları malları spot piyasadaki satıcılara satması da fiyatların düşmesinde başka bir etken olarak göze çarpıyor.Ayrıca bazı ürünlerdeki kampanyalar sırasında spot piyasadakiler bu mallardan stoklayarak fiyatı düşük tutabiliyor. Son olarak, spot piyasada fiyatların ucuz ve kar marjının düşük olması hızlı satışlarla telafi ediliyor ve küçük karlarla çalışan spot piyasadaki satıcılar sürüm nedeniyle daha fazla kar edebiliyor. Buna karşılık spot satış yapan bazı mağazalarda garanti sorunlarıyla karşılaşılabiliyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109156
    % 1.14
  • 3.8206
    % -0.38
  • 4.5076
    % 0.05
  • 5.1028
    % -0.67
  • 153.399
    % -0.43
 
 
 
 
 
KAPAT