BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobİl DünyasI

Otomobİl DünyasI

Porsche daha önce hiç girmediği bir segmentte büyük bir sınava hazırlanıyor. Off-road özelliklerini taşıyacak olan bu yeni Porsche modelinin Cayenne S ve Cayenne Turbo adında iki ayrı versiyonu bulunacak.



Bambaşka bir Porsche Porsche daha önce hiç girmediği bir segmentte büyük bir sınava hazırlanıyor. Off-road özelliklerini taşıyacak olan bu yeni Porsche modelinin Cayenne S ve Cayenne Turbo adında iki ayrı versiyonu bulunacak. Tasarımı da tamamıyla yeni olan ve temeli hiçbir eski modele dayanmayan Cayenne, öncü teknolojilerin kullanıldığı bir araç. Eylül 2002’de dünya lansmanı yapılacak olan Cayenne, Porsche’un Weissach’daki AR&GE merkezinde biçimlendirilmiş. Tamamen yeniden tasarlanan 4.5 litre sekiz silindirli motor seçeneklerine sahip Cayenne S’in maksimum gücü 340 HP, maksimum torkuysa 420Nm. Cayenne Turbo’nun maksimum gücüyse 450 HP. Bu güçlü motor tam 620 NM tork üretiyor. S versiyonu, 0-100km/s’e 7.2 saniyede ulaşırken 242 km/s’lik azami hıza sahip. Turbo’nun 0-100km/s hızlanmasıysa 5.6 saniye. Bu müthiş araç tam 266 km/s hıza kadar ulaşabiliyor. Her iki Cayenne motoru da, 2005 yılından itibaren yürürlüğe girecek EU4 egzoz emisyon limitleri ve bunun gibi dünya çapındaki daha başka birçok regülasyona kolaylıkla uyum sağlayacak özellikte. 6 ileri Tiptronic S şanzıman, Cayenne Turbo’da standart. Her iki Cayenne versiyonunda da sürekli dört tekerden çekiş sistemi ile bu araç için daha da geliştirilen Porsche Stabilite Yönetim ( PSM ) sistemi mevcut. Akslar arası diferansiyel kilidi ve ilave güçlü arazi vitesleri ( low range ), yeni Porsche’nin zorlu yollarda başarılı olması için tasarlanmış. Yepyeni bir Clio Satışa sunulduğu 1999 yılından itibaren 125 bin adedin üzerinde üretilen Clio Symbol tamamen yenilenmiş yüzüyle satışa sunuldu. Tamamen yenilenen ön yüzde ilk kez Velsatis’te uygulanan yapı kullanılmış ve buna modele özgün unsurlar eklenmiş. Ön yüzde yer alan geniş boyutlu logo dikkat çekici. Çift optikli yeni farlar üst kısımlarında sinyal lambalarıyla uzayarak kasa yanlarına doğru çıkıyor. Clio Symbol’ün motor gamı da genişlemiş. 1.4 lt 75 bg, 1.4 lt 16V 98 bg motorların yanı sıra Megane’da da kullanılan 1.6 lt 16V 107 bg ve 1.5 lt dCi turbo dizel motorlar da eklenmiş. Clio Symbol’de ilk kez sunulan 1461 cc’lik common rail teknolojili dizel motor 4000 d/d’de 65 bg güç üretiyor. Clio Symbol’ün 1.4 lt’lik Authentique donanım seviyesinin fiyatı 15 milyar 623 milyon lira. Bu baz modelin dışında diğer modellerin fiyatlarıysa şöyle: 1.5 dCi dizel: 17 milyar 400-22 milyar lira arasında; 1.4 16V, 18 milyar 610 milyon-21 milyar lira arasında; 1.6 16V ise 18 milyar ile 20 milyar 600 milyon lira arasında değişen fiyatlarla satılıyor. 4x4’lük yeni Nissan X-Trail Nissan X-Trail, bir arazi aracı mı, bir station wagon mu yoksa bir minivan mı olduğu konusunda tartışmaya yolaçtı. X-Trail önden çekişli bir araç ancak gerektiğinde arka tekerlekler otomatik olarak devreye giriyor. Nissan X-Trail hem asfalt hem de off-road kullanımı için tasarlanmış. X-Trail sınıfında elektronik 4x4 sistemine sahip ilk araç. All mode sistemi, aracın arazi koşullarına göre otomatik olarak 4 çekere veya 2 çekere dönüşmesini sağlıyor. Normal kullanımda önden çekişli X-Trail, dört çekişte motor gücünü yuzde 57-43 oranında ayarlayabiliyor. Otomobilde VDC (dinamik stabilite kontrol) sistemi standart. X-Trail’in dizel versiyonu 165 km/s son sürate sahip. Benzinli motor kullanılan versiyonsa 177 km/s’ye kadar çıkabiliyor. X-Trail tüm bu verilerin ışığında performans sürüşleri için değil daha çok keyifli sürüşler için uygun bir araç. X-Trail biraz lüks bir arazi aracı görümünde. Yani iç mekanında yeterli konfora sahip. Rahatlıkla uzun yolculuğa çıkılabilecek ve bagajına yeterli sayıda bavul yerleştirilebilecek bir araç. Bu özelliğiyle tıpkı Toyota RAV4 ve Land Rover Freelander’a benziyor. X-Trail çok fonksiyonel bir kokpite sahip. Göstergeler konsolun ortasına yerleştirilmiş. Özellikle radyo-teyp’in bulunduğu kısımda kullanılan alüminyum kaplamalar, otomobile bambaşka bir hava veriyor. Ev alma TIR al Renault Magnum 2002, yeni görünümü ve kabin içi tasarımı ile göz kamaştırıyor. Magnum’da sürücüleri saray hayatı bekliyor. Orijinalliği ve becerileri ile neredeyse tüm nakliyecilerin gönlüne taht kuran Magnum’un geçirdiği evrim dikkat çekici! Magnum hala Avrupa’daki yekpare düz kabin zemini sunan tek kamyon. Kabin içindeki yaşam alanında gerçekleşen yeniliklerle Magnum’un bir kez daha yeni bir devrime imza attığı söylenebilir. “V” biçimindeki yeni ön panjur, Magnum’un kişiliğini daha da güçlendirmiş. Kompozit malzemeden üretilen ön panjur, daha fazla hava girişine imkan tanıyan tasarımıyla daha iyi bir motor soğutması sağlıyor. Ön panjur ayrıca, aerodinamik bir spoiler ile güçlendirilmiş. Yaylı bir koltuk, ayarlanabilir direksiyon simidi, yeni bir ergonomik gösterge tablosu ve soğutuculu şişe saklama bölmesi konforlu bir sürüş sağlıyor. 180 derece dönebilen dirseklikli koltuklar güzel bir uyku çekebileceğiniz yatağa dönüşüyor. Yemek alanında katlanabilir masa, karşılıklı yerleştirilmiş koltuklar ve arka alt sol bölmede buzdolabı bulunuyor. Mikroplara ölüm! Ziebart Antibakteriyel Dezenfeksiyon Sistemi otomobillerin iç yüzeyindeki bakteri ve mikropların %99.9’unu öldürüyor. Türkiye’deki Ziebart Tidy Car istasyonlarında sunmaya başlanan Antibakteriyel Dezenfeksiyon İşleminde hedef, otomobillerin içinde detaylı temizlik yapılırken aynı zamanda da mikropların yok edilmesi. Özellikle ikinci el olarak alınan otomobillerde yapılması gereken detaylı iç temizliğin yanında, aracın içinde antibakteriyel dezenfeksiyon işleminin uygulanması, artık vazgeçilmez bir ihtiyaç oluyor. Ziebart’ın bu patentli işlemiyle otomobilin iç yüzeylerinde bulunan bakteri ve mikropların %99,9’u öldürülüyor. Tüm döşemelerin, halıların, tavan kumaşının, plastik ve vinil yüzeylerin ve camların dezenfekte edilmesiyle mikrop kapma veya mikropların çoğalma ve yayılma riski büyük oranda ortadan kaldırılıyor. Bu işlem bütün Ziebart istasyonlarında KDV dahil 129 $ ücretle yapılıyor ve araç 6 saatte teslim ediliyor. Sportif Skoda: Tudor Skoda Tudor mükemmel sürüş performansı, benzersiz spor görünümü, geniş ölçüleri, üstün donanımıyla Skoda Auto’nun tasarımda ve teknolojide ulaşmış olduğu en üst noktayı vurguluyor. Tudor’un sportif karakteri V6 2.8 lt.30 V 193 B.G. gücündeki motoruyla daha da güçlü hissediliyor. Tudor, Skoda’nın Volkswagen ile birleşmesinden bu yana geçen süreçte, yeni otomobillere getirdiği tutku ve yenilik kavramlarının simgelendiği konsept otomobili olarak ön plana çıkıyor. ExxonMobil’in başarısının sırrı ExxonMobil Yönetim Kurulu Başkanı Lee R. Raymond, iş planları, teknolojik gelişme ile ilgili bilgiler verdiği konuşmasında “Uluslararası rating firmaları tarafından verilen AAA kredi derecemizi 83 yıldır koruyoruz ve bunu sürdürmeyi amaçlıyoruz. Her yıl, ExxonMobil 300 iç denetim gerçekleştiriyor. İşte bizim başarımızın sırrı budur: İyi kontrol, sıkı denetim, iyi iş demektir.” dedi. Helix plus yenilendi Shell her türlü sürüş şartında yüksek performans sağlayan motor yağı Helix Plus’ı yeniledi. Ferrari test motorlarında geliştirilen yeni Helix Plus tüm binek otomobillerde kullanılıyor. “Motor yağında artı güç” sloganıyla piyasaya sunulan yeni Helix Plus 10 W-40, Ferrari test motorlarında geliştirilen Shell’e özgü Eştra High Viscocity index katık teknolojisiyle üretildi. Ford’dan Transit servis Ford, 30 Mart 2002 tarihine kadar Transit araçlara yönelik yeni bir yedek parça ve servis kampanyası uygulaması başlattı. 93 model ve üstü transit araçların dahil edildiği kampanya süresince Transit kullanıcıları yüzde 30’luk bir indirimden yararlaniliyor. Araç başına 80 milyon TL fatura tutarı ve motor yağı değiştiren müşterilere de sürpriz hediyeler veriliyor. Goodyear’dan F1 lastiği Goodyear, Formula 1 yarışlarındaki 30 yıllık tecrübesini Türkiye yollarına taşıdı. Yüksek performans ve modifiye edilmiş araçlar için özel tasarlanan Eagle F1 GS-D3, Türkiye’de satışa sunuldu. OneTred teknolojisi ile geliştirilen yeni Eagle F1, desensiz yarış lastiklerinin avantajlarını günlük kullanımla birleştiriyor. Eagle F1’in suyu yararak ilerleme performansı rakip tanımıyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT