BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Artık ucuzcu olduk

Artık ucuzcu olduk

Ekonomik krizden dolayı, pahalı marka yerine aynı kalitede ucuz ürünlere yönelen tüketici ‘bilinçli alışveriş özelliğini’ kazandı



İSTANBUL- Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından düzenlenen, 7. Uluslararası Perakendecilik Konferansı’nda, ekonomik kriz sebebiyle tüketicilerin alışkanlıklarını değiştirdiği ve ucuz ürünlere yöneldiği sonucu ortaya çıktı. Konferansta ayrıca, Türkiye’de piyasaların yavaş yavaş canlandığının da sinyalleri alındı. Koç Holding Tüketim Grubu Başkanı Hasan Yılmaz, konferansta yaptığı konuşmada, “Tüketimde çok ciddi bir küçülme olduğu ifade ediliyor. Gıdada düşüşün bu kadar büyük boyutta olduğuna inanmıyorum. İnsanlar zorunlu ihtiyaçlarını her şartta almak zorunda. Rakamlarda gerçekten pozitif bir gelişme var” diye konuştu. Bakkallar rakip değil Bir süre önce Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca hazırlanan “Tüketim Maddeleri ve İhtiyaç Malzemelerinin Satışıyla İştigal Eden Büyük Mağazaların Kurulmasının İzne Bağlanması Hakkında Kanunu Tasarısı”na da değinen Yılmaz, “Ben bakkalları rakibimiz olarak görmüyorum. Üreticiler tüketicilerin beklentileri doğrultusunda birşeyler yapmak istiyorlar. Amacımız bakkallar olmasın, marketler olsun değildir. Tüketiciye ulaşmak gibi aynı amacı taşıyoruz. Daha hijyen, daha kaliteli, daha uygun fiyatlar sunanları engellemek yerine, destek vermek gerekir diye düşünüyorum” dedi. Sabancı: Kraliçe devlet Sabancı Holding Perakendecilik Grubu Başkanı Demir Sabancı da, alışveriş alışkanlığının yavaş yavaş değişmeye başladığını, özellikle krizin ardından insanların markalardan ziyade daha ucuz ürünlere yönelmeye başladığını kaydetti. Sabancı, yasa tasarısıyla ilgili olarak da, bakkalların yok olmasının söz konusu olmadığını, gelişen şartlar çerçevesinde bakkalların da artık organizasyon içine girmeye başladıklarını söyledi. Sabancı, bir izleyicinin, “Kral müşteriyse kraliçe kim?” sorusu üzerine de, söz alarak, “Kral müşteriyse, kraliçe devlet. Çünkü perakendecilik devleti nemalandırıyor. Perakendeciliğin en büyük ortağı devlet. Kâr da etse, zarar da etse kraliçeyi memnun etmek durumundadır” dedi. Boyner: Tablo iyimser Boyner Holding Yönetim Kurulu Murahhas Azası Cem Boyner de, bu yılın Mart-Nisan ayıyla geçen yılın aynı döneminin karşılaştırıldığında daha iyimser bir tablonun ortaya çıktığını söyledi. Boyner, Mehmet Ali Birand’ın, “Bu sektör nasıl bir Ankara görmek istiyor?” sorusu üzerine, şunları kaydetti: “Liberal ekonomide herkes devletten gölge etmesin başka ihsan istemez. Doğrusu da budur. Hükümetin günlük krizleri ekonomide çok ciddi sarsıntılara neden oldu. Devlete ne kadar uzak durursanız, işleriniz o kadar iyi gider.” Tanrıkulu: Küçükleri unuttuk Sanayi ve Ticaret Bakanı Ahmet Kenan Tanrıkulu da, 1992 yılından itibaren hızla artan teşvik sayısından en çok hipermarketlerin yararlandığının görüldüğünü belirterek, teşvik politikasının hiper ve süpermarket teknolojilerinin ithalatını kolaylaştırarak, ülke genelinde yatırım alanı olarak perakendeciliğin cazibesini artırdığını söyledi. Ancak, küçük ve orta ölçekli perakendecilerin ihmal edildiğini ve sürecin onların aleyhine işlediğini de kaydeden Tanrıkulu, büyük ölçekli perakendeciliğin hızla gelişirken, rekabet boyutunun da dikkate alındığını ve sektörle ilgili düzenlemeler yapıldığını söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108153
    % -0.82
  • 3.8325
    % -0.13
  • 4.5073
    % 0.05
  • 5.1169
    % -0.13
  • 153.903
    % 0.01
 
 
 
 
 
KAPAT