BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Profilo’nun hedefi 350 milyon dolar ciro

Profilo’nun hedefi 350 milyon dolar ciro

Profilo-Telra Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Göksen Körezlioğlu, grubun bu yıl 350 milyon dolarlık ciro hedeflediğini bildirdi.



Profilo-Telra Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Göksen Körezlioğlu, grubun bu yıl 350 milyon dolarlık ciro hedeflediğini bildirdi. Telefunken televizyonunun yeni ürünlerinden olan “Geleceği Gösteren TV” olarak da adlandırılan Electronik Program Guide’nın (EPG) tanıtımı, Antalya’da da yapıldı. Profilo-Telra Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Göksen Körezlioğlu, tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, yılda 2.5 milyon televizyon üretimi yaptıklarını, Profilo-Telra’nın Avrupa’da ilk 10 şirket arasında olduğunu söyledi. Türkiye’nin AB kapısının önünde olduğunu, AB’nin öncelikle yüksek teknoloji standartlarını öngördüğünü, bunun AB’ye girmek için birinci kriter olduğunu belirten Körezlioğlu, AB ülkelerinde tüketicilerin zor tercih yaptığını kaydetti. Böyle bir ortamda Profilo-Telra’nın en yüksek teknolojiyi kullanarak Avrupa’da söz sahibi olduğunu vurgulayan Körezlioğlu, şöyle konuştu: “Profilo-Telra, Avrupa sınırını aştı. 2001 yılı Türkiye için en ağır ekonomik krize sahne oldu. Türkiye, 100 yıl daha bu krizi unutamayacak. Bu kriz bizi de etkiledi. Ayağımızı yorganımıza göre uzattık. Ama yatırımdan ve değişimden vazgeçmedik. Sürekli ilklere imza attık. Kriz döneminde yeni ve faklı ürünlere yöneldik.” “2002 HEDEFİ 350 MİLYON DOLAR CİRO” Körezlioğlu, Profilo-Telra grubunun geçen yıl yaşanan ekonomik kriz nedeniyle yok denecek oranda kar ettiğini, yılı zararla kapamadan ayakta kaldıklarını ve yatırımlarla güçlendiklerini belirtti. Körezlioğlu, “Bu yıl hedefimiz 350 milyon dolar ciro elde etmektir. İhracatımızı artırmak için büyük çaba harcayacağız. İhracat hedefimizi de 200-220 milyon dolar olarak belirledik. İç piyasa ise 2003 yılında ancak hareketlenecek.” “ÜRETİMDE UZAKDOĞU’NUN BELİNİ KIRDIK” Elektrik ve elektronik üretimde Türkiye’nin, son 10 yılda büyük bir gelişme gösterdiğinin altını çizen Körezlioğlu, bu sektördeki ihracatın ülke genel ihracatının yüzde 13’ünü oluşturduğunu belirtti. Körezlioğlu, şöyle devam etti: “Türkiye bu sektörde Avrupa pazarında oldukça önemli bir yere geldi. Türkiye’deki kuruluşlar, bu sektörde Avrupa’da ilk 10 büyük firmaların arasında yer alıyor. Bu sektörde Türkiye, kendisine pazar olan Avrupa’ya çok yakın. Ülkemiz, elektronik üretim sektöründe Avrupa pazarında Uzakdoğu’nun belini kırarak onların etkinliğini azalttı. Türkiye, artık elektronikte, Avrupa’nın ‘Kapalı Çarşısı’ oldu. Ancak enflasyon ve devalüasyon farklılıklarından dolayı bir konsensüs geliştirilemedi. Ücretlerdeki artışlar nedeniyle rekabet riski taşıyoruz. Bu konuda dikkatli davranmalıyız.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109877
    % 0.19
  • 3.8589
    % -0.82
  • 4.5524
    % -0.67
  • 5.1623
    % -1.1
  • 156.204
    % -0.26
 
 
 
 
 
KAPAT