BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bahar sizi yormasın

Bahar sizi yormasın

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nesrin Artan, bahar aylarında meydana gelen ani sıcaklık ve basınç değişikliklerinin insanlar üzerinde yorgunluk ve stres gibi etkiler oluşturduğuna dikkat çekerek, özellikle kadınların metabolizmasını ve hormonlarını etkileyen bu durumdan kurtulmanın en kestirme yolunun doğru beslenme ve bol yürüyüşten geçtiğini söyledi.



Kepekli ekmek yiyin Baharda yaşanan stresi azaltmak için özellikle B vitamini içeriği yüksek olan kepekli gıdaların tüketimini arttırmanın şart olduğuna değinen Nesrin Artan, “Kepekli gıdalar kilo kontrolü açısından da faydalıdır. Tokluk hissi verip midenin geç boşalmasını sağlar ve iştah kontrolünde yardımcıdır” dedi. 2 litre su için Artan, günde iki litre su içmenin de yararlarına değinerek, “Suyun vücudumuza yararlarını saymakla bitiremeyiz. Kabızlığın önlenmesinden tutun da yapay bir tokluk hissi sağlamasına kadar pek çok faydası var. Aynı zamanda su, mevsim değişikliklerinden dolayı vücutta oluşabilecek ödemin atılmasına da yardım eder” şeklinde konuştu. Bir avuç kuruyemiş tüketin Bir avuç kuruyemiş tüketmenin yararlarına da değinen Nesrin Artan, “Kuruyemişler enerjinizi arttırır. Bunların dışında her öğün sofrada taze hazırlanmış salata bulundurun. Kızartma ve hamurişlerine sindirim sisteminizi yorup kilo aldırarak vücudunuzu hantallaştıracağından dolayı ara verip sebzelere ağırlık verin. Günde bir bardak süt ve bir kase yoğurt tüketin” tavsiyesinde bulundu. Fazla tuzdan kaçının “Tuz ve tuz içeriği yüksek olan gıdalardan uzaklaşın” uyarısını yapan Artan, “Tuz vücudunuzun su toplamasına neden olabilir. Yemeklerin lezzetini arttırmak için baharatları güvenle kullanabilirsiniz. Özellikle bu dönemde zayıflamak ve formda kalmak için size sunulan şok diyetlere inanmayın. En uygun beslenme şekli yeterli ve dengeli beslenmedir” dedi. Güne kahvaltı ile başlayın ‘Günde en az 6 öğün yemek yiyin ve her öğünden önce mutlaka bir bardak su için’ diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Nesrin Artan, “Mutlaka güne başlarken kahvaltı yapın. Bu sizi gün boyu daha zinde tutacaktır. Yarım saat yürüyüşü on dakikalık bir egzersizle tamamlamayı alışkanlık haline getirin.” şeklinde konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT