BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İkinci el satın alırken dikkat!

İkinci el satın alırken dikkat!

Bu hafta Meclis’e sevkedilecek Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) tasarısının kanunlaşmasıyla, ikinci el otomobil satışlarında uygulanan taşıt alım vergisinin tamamen kalkacak olması, ikinci el otomobil piyasasına yeni bir soluk getirdi.



ADANA(İHA)- Bu hafta Meclis’e sevkedilecek Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) tasarısının kanunlaşmasıyla, ikinci el otomobil satışlarında uygulanan taşıt alım vergisinin tamamen kalkacak olması, ikinci el otomobil piyasasına yeni bir soluk getirdi. Mutlaka bir otomobil sahibi olmak isteyen, ancak yeterli parası olmadığı için ikinci el otomobil almaya karar verenler, alacakları otomobillerde şu ayrıntıları gözden kaçırmamaları gerekiyor: Kaportayı inceleyin Kapı altları, çamurluk içleri, çamurluk kenarları kontrol edilmeli. Taban sacı yalıtımı kontrol edilmeli. Kabarmış yalıtım pas anlamına gelir. Taban sacı yalıtımı eğer çok yeniyse şüpheli bir durum söz konusudur. Otomobil büyük bir kaza yapmış olabilir. Kalın macun çekilmiş yerler için mıknatıs testi uygulanmalı. Eğer boyanın altında kalın macun varsa, mıknatıs saca tutunmakta zorlanacaktır. Egzoz sistemi kontrol edilmeli. Paslanmış mı, delik veya çatlak var mı? Otomobil kazalı mı, değil mi? Bunu anlamak için karosere dikkatlice bakıp renk farkları görülmeye çalışılır. Farların aynaları yeterince parlak mı? Far camında buhar var mı? Eğer yanıt evet ise, farlar su alıyor demektir. Bagajda halının altı ıslak mı? Eğer ıslaksa bagaj bir yerlerden su alıyor demektir. Köşelerde pas var mı? Yedek lastik yeni mi? Bu unsurlar da mutlaka kontrol edilmelidir. Lastiklerin tabanları eşit aşınmış mı? Lastik tabanları eşit aşınmamışsa ön veya arka takımlarda sorun vardır. Motor kontrolü Motorun genel olarak ve özellikle de alt bölümlerinin kuru ve temiz olmasına dikkat edilmeli. Motor eğer yağlı, aşırı kirli ya da çok temizse yine şüpheli bir durum söz konusu olabilir. Motor hortumları ve radyatörün sızdırmazlığı kontrol edilmeli. Radyatör suyu kontrol edilmeli. Su paslı ve yağlı olmamalıdır. Motor yağı kontrol edilirken konrol çubuğunun ucunda parlayan metal tanecikleri görülürse krank mili yataklarında ciddi sorun var demektir. Ayrıca hemen çalışıp çalışmadığı, rölantide kararlı sakin olup olmadığı kontrol edilmeli. Motoru çalıştırırken ısı göstergesine göz atmakta fayda var, eğer motor önceden ısıtılmışsa hemen ve düzgün çalışması normaldir. Bu nedenle motorun mutlaka soğukken çalıştırılması tavsiye edilir. İç mekan kontrolü Otomobilin sürücü mahallindeki tüm kumanda birimleri çalışıyor mu? Otomobilin kullanma kılavuzu mevcut mu? Otomobilin koltukları istenilen konuma getirilebiliyor mu? Emniyet kemerleri ve kilitleri çalışır durumda mı? Koltukların üzerindeki kılıf (varsa) çıkartılarak koltukların yıpranma derecesi incelenmeli. Fazla yıpranmış ve deforme olmuş koltuklar fazla kilometre yapmış bir otomobil demektir. Otomobillerin pedalları gözle iyice incelenmeli. Kenarları çok aşınmış pedallar, fazla kilometre yapıldığına ya da otomobilin çok fazla kısa mesafe yolculuk yaptığına işarettir. Fren kontrolü Lastik sökülerek balatalar kontrol edilmelidir. Balataların kalınlığının en az 5 milimetre olması gerekir. Fren pedalına tam güçle uzun süre basıldığında fren pedalı hiç bir zaman dibe kadar gitmemelidir. Eğer gidiyorsa fren silindirinde kaçak var demektir. Otomobille 30-40 km/s hızla giderken direksiyon bırakılarak tam güçle fren yapılmalıdır. Otomobil düz çizgide izinden çıkmadan durabilmelidir. Fren testinde tekerleklerden metalik sesler gelmemelidir.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT