BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Anket değil dehşet!

Anket değil dehşet!

250 lise öğrencisi arasında yapılan “ÖSS benim neyim?” konulu anket, ilginç olduğu kadar ürkütücü sonuçlar ortaya koydu. Gençler ÖSS’yi ‘hayatta kalabilmenin’ tek yolu olarak görürken kimisi de “Kazanamazsam hayatım kararır” cevabını verdi. İşte bazı cevaplar: “ADI bile korkutuyor... ÖSS, yaşamak ve yaşamamak arasında gidip gelmek... Elimden gelse o sınavı çıkaran adamı parçalarım... Kâbuslarımın baş belası...Ya mutlu son ya da...”



KAYSERİ- Üniversiteye hazırlanan öğrencilerin ÖSS’yi ‘öcü’ gibi gördükleri belirlendi. Belki de bütün bir hayatı etkileyecek sınavın 3 saat gibi kısa bir süreye sığdırılması onları psikolojik bunalıma itiyor. Kayseri’de bir lisede yapılan anket de bunun en büyük kanıtı oldu. Sümer Lisesi’nde eğitim alan 10. ve 11. sınıftaki 250 öğrencinin katıldığı “ÖSS benim neyim?” konulu ankette, öğrencilerin ÖSS’yi kazanmalarının iyi bir gelecek sağlamak için tek çıkar yol olarak gördüklerini ortaya koydu. Kimi öğrencilerin sınavı kazanamama korkusu nedeniye uykularının kaçtığını belirttiği ankette, verilen cevaplardan bazıları şunlar: ¥ Elimden gelse o sınavı çıkaran adamı parçalarım. ¥ 3 saate sığdırılmış geleceğimin, sonucu buna bağlı olan bir filmdir. Ya mutlu son ya da... ¥ Her rüyamda beni uçuruma bırakan kâbus. Artık, bu sözü kimseden duymak istemiyorum... ¥ Adı bile içime bir korku düşürüyor. Bu ad, bu kavram benim için çok önemli. Kazanamazsam gerçekten de ruhsal olarak büyük bir çöküş yaşayacağım ve kendimi tekrar iyi hissetmem o kadar zor olacak ki... Ne yapacağımı bilmiyorum. Tek alternatifim; kazanmak, kazanmak, kazanmak... ¥ Yaşamak ve yaşamamak arasında gidip gelmek... ¥ Bu zamana kadar olan stresli hayatımın kaynağı. ¥ Oturacağım ev, altımdaki araba, arkadaş çevrem, geleceğim ve bütün bunları sağlayabilmem için param. ¥ ÖSS`yi kazanmak, benim için aileme olan borçlarımı ödemek, özgür bir hayat ve mutlu bir gelecek ifade ediyor. Sınav anını düşününce ise, sadece korku ve endişe duyuyorum. ¥ Sınav kelimesi geçtiğinde annem ve parayı hatırlıyorum. ¥ Kendimi insanlara gösterebileceğim, boş sıradan olmadığımı kanıtlamam için önüme sürülen bir fırsat... ¥ Beni yarış atı haline getiren, çarpık eğitim sistemimizin ne olduğu belirsiz bir parçası. ¥ Geleceğim paraya bağlıdır. Para da eşittir ÖSS. Kâbuslarımın baş belası... Umutlu öğrenciler de var Ankete katılan öğrenciler arasında, sınavı kazanmamanın hayatlarının sonu olmayacağını ifade edenler de bulunuyor. Bu öğrencilerin verdikleri cevaplar ise şöyle: ¥ Benim için bu sene olmasa da olur... ¥ Pek önemli değil. Kazanıp da hayatımı mutlu geçirememek daha kötü. Asıl önemli olan; hayatımı mutlu yaşadım diyebilmek. ¥ Herşeyim olmamasına rağmen, sorumluluk sahibi bir birey olduğumu kanıtlamam için elimdeki en büyük kozum. ¥ Üniversite benim geleceğim. Tabii ki, hayatımın sonu değil ama korkularım var. Bunu çalışarak telafi edeceğime inanıyorum. ‘Alternatif geliştirilmeli’ Sümer Lisesi Psikoloji Danışmanı Bülent Söyleyici, anketten çıkan düşündürücü sonuçlardan bir hayli rahatsız. Söyleyici, öğrencilerin gelecek kaygılarını üzerlerinden atmalarını sağlayacak ve “kazanamazsam şu alana yönelirim” diyebilecekleri çeşitli alternatifler geliştirilmesi gerektiğini ifade eden Söyleyici, şunları anlattı, “Her yıl üniversite sınavına giren yaklaşık 1.5 milyon kişiden yüzde 90’ı açıkta kalıyor. 2005 yılında sınava girecek kişi sayısının 5 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Sınava girenlerin yüzde 70’ini de daha önce mezun olan öğrenciler oluşturuyor. Sınavı kazanmak, her yıl yüzde 5 daha zorlaşıyor. ÖSS’yi kazanarak herhangi bir bölüme yerleşen öğrencilerin yüzde 90’ı da istediği bölümde eğitim alamanın sıkıntısını yaşıyor. Öğrenciler sınavı kazanamama korkusu içinde yaşıyorlar. Bir üniversiteye giremediğinde iyi bir gelecekleri olamayacağını düşünüyorlar. Onlara, üniversiteye giremeseler dahi kendilerini geliştirebilecekleri alanlar ve iyi bir gelecek sağlayacak alternatifler sunulmalı.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 110248
    % 0.84
  • 3.8277
    % -0.93
  • 4.5278
    % -0.49
  • 5.1355
    % -0.16
  • 155.463
    % -0.28
 
 
 
 
 
KAPAT