BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Marka ve toplum (Hayati ODABAŞI)

Marka ve toplum (Hayati ODABAŞI)

Coca-Cola’sız, Mc.Donald’s’sız bir Amerika, Mercedes’siz bir Almanya, Sony’siz bir Japonya düşünebiliyor musunuz?



Coca-Cola’sız, Mc.Donald’s’sız bir Amerika, Mercedes’siz bir Almanya, Sony’siz bir Japonya düşünebiliyor musunuz? Dünya çapındaki meşhur markaları ve bu markaların sahibi olan ülkeleri sıraladığımız zaman karşımıza, aynı zamanda gerek siyasi ve gerekse ekonomik yapıdan güçlü ülkeler çıkar. Reklamcılar Derneğinin birkaç senedir “Bir ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir” konsepti ile ortaya koyduğu ve dikkatleri çekmeye çalıştığı Marka kavramı günümüz Türkiye’sinin durumunu bir başka yönden ortaya koyan ilginç bir fotoğraf. Zira, dünyaca meşhur markalar ve sahiplerini sıraladığımızda ülkemiz adına durumun pek iç açıcı olmadığını görüyoruz. Bırakın dünya markaları liginde ön sıralarda bulunmayı yapılan bir araştırmada kendi ülkemizdeki en büyük on markanın bile beş tanesi yabancı. Peki; 19.yüzyılın sonlarında ortaya çıkan ve günümüzde 3’ncü gelişim döneminde bulunan, artık bireyler için bir yaşantı ve değeri temsil eden, şirketlerin varlıklarının temel yapı taşları olup, şirketlerin toplam değeri içinde fiziksel değerlerden daha fazla bir değere sahip olan bir “MARKA” ortaya koymak niçin zor? Çünkü, iyi bir Marka için sağlam bir organizasyon, iyi bir ürün, yeterli bir dağıtım ağı ve doğru bir pazarlama iletişiminin yanında bunlara inanmış, gerekli marka yatırımını yapabilecek sabırlı ve kararlı yönetim kadrolarına ihtiyaç var. Bir markayı ortaya koymak da yetmiyor, O’nu yönetmek gerekiyor. Kısacası “Markalar” bir kurum için doğuşundan itibaren isimleri, logoları, renkleri, tanıtımları, tüketiciye verdikleri mesajları, bilinirlikleri, temsil ettikleri değerleri, netlik ve tutarlılıkları ile adetâ bir bebeğin itina ile büyütülmesine benzer. Bu açıdan düşündüğümüzde toplumda her birey birer “Markadır”. Zira O’nu toplumda diğerlerinden ayıran başta ismi olmak üzere farklı davranışları ve tanımlamaları bulunmaktadır. Unutmayalım ki çevremizde bizler de birer Markayız....
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT