BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İş Dünyamız

İş Dünyamız

Ülkemizin insan kaynakları yöneticileri 15 - 16 Mayıs tarihlerinde Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda bir araya gelmenin heyecanını yaşıyor.



Yeni bir başlangıç İnsan Kaynakları Konferansı, 1995 yılından bu yana her yıl Türkiye’den ve dünyadan sektörün dev isimlerini bir araya getiriyor. Bu yıl yedincisi düzenlenecek organizasyonun ana teması “İş ve İnsan: Yeni Bir Başlangıç” olarak belirlendi. Zirvenin başlıca amacı, içinde bulunduğumuz dönemde insan kaynaklarının işletmelere katkılarını güncel ve gerçekçi bir yaklaşımla sunmak ve Türkiye’de insan kaynakları yönetimine geniş bir bakış açısı kazandırarak gelişimine katkıda bulunmak. Zirveye katılacak olan dünyaca ünlü gurulardan Dave Ulrich, Jeffrey Pfeffer ve Jonas Ridderstrale 7. İnsan Kaynakları Kongresi öncesi sorularımızı cevapladı. Çalışanlar da müşteriler kadar önemli Jeffrey Pfeffer, Stanford Üniversitesi İşletme Bölümü Organizasyonel Davranış profesörü. Organizasyonel davranış ve İK alanında büyük yankı bulan 10 kitabın yazarı ve alanında en önemli uzmanlardan biridir. ¥ Şirketlerin insan kaynağını etkin bir şekilde kullanabilmeleri için en akılcı yol hangisidir? Şirketler müşterilerine nasıl özen gösteriyorsa çalışanlarına da o ölçüde değer vermelidir; onları dinlemeli, öğrenme ve gelişme isteklerine cevap verebilmeli, önerilerini değerlendirebilmeli ve onları ciddiye almalı. ¥ Yöneticiler, insan kaynakları alanında yeniden yapılanırken nelere dikkat etmeli? Herşeyden önce dürüst olmalı, neler olduğu hakkında bilgi vermeli, nedenlerini açıklamalı; yeniden yapılanma sürecinde çalışanların şirketten ne beklemeleri gerektiğini açıklığa kavuşturmalı. ¥ Şirketlere kurum kültürünü oluşturabilmeleri ve insanı yeniden keşfederek avantaj sağlayabilmeleri için neler önerirsiniz? Şirketler çalışanların güvenliğini sağlamalı, kurum kültürüne uygun işe alımlar gerçekleştirmeli, eğitim ve beceri geliştirme konularında yatırım yapmalı, kişisel performansın yanısıra grup performansını da ödüllendirmeli, stratejiler ve operasyonlar hakkında herkesle bilgi paylaşmalı, çalışanlara yetki ve sorumluluk vererek kendini yöneten takımlar oluşturmalarını sağlamalıdırlar. Ortak kültür, fikir ve amaç Yeni nesil iş gruplarının öncülerinden olan Dr. Jonas Ridderstrale, dünyanın en popüler konuşmacıları arasında yer alıyor. Alışılagelmiş yönetim otoritelerinden farklı tarzıyla dikkat çeken Ridderstrale’in son kitabı Funky Business (Delifişeklik), yeni iş dünyasının manifestosu niteliği taşıyor. Kitap, 25’ten fazla dile çevrilerek birçok ülkede best-seller oldu. ¥ Çalışanları daha verimli kılmak için önerdiğiniz metodlar nelerdir? Yetenek çok önemli bir faktördür ve mutlaka takdir edilmesi gerekmektedir. Aksi taktirde şirketler entelektüel kölelik dediğimiz davranış biçimini sergilemiş olurlar. Günümüzde şirketlerin global bir dünyada başarıyı yakalamak için ellerindeki yetenekli insanları kaçırmaması gerekiyor. Şirketler, çalışanların farkına varmalı, onlara önem verdiklerini göstermeli ve yeteneklerine saygı duymalıdır. ¥ Siz rekabetin sadece pazarda değil fikir ve duygu birliğinde de olduğunu savunuyorsunuz. Bu nasıl oluyor? Müşteriyi ya da çalışanı duygusal olarak yakalayıp kendinize bağlamakla, aynı kişileri maaş gibi etkenleri kullanarak kendinize bağlamak arasında fark vardır. Bu faktörler de önemli fakat yeterli değildir. Önemli olan etkileme, sezgileri harekete geçirme ve tutku oluşturabilmektir. Bugün birçok şirket soğuk ve ölü balığı sushi yerine geçirmeye çalışıyor. ‘Yetenekli şirket ayakta kalabilir’ Michigan Üniversitesi İşletme Bölümü Profesörü Dave Ulrich, aynı üniversitenin İnsan Kaynakları Yönetici Programının direktörü. 7.İnsan Kaynakları Zirvesi’nde insan kaynaklarının geleceği hakkında bilgi vererek, profesyonel hayat gerçeklerinden bahsedecek olan Ulrich’in 90’ın üzerinde makale ve kitabı bulunuyor. ¥ İnsan kaynakları yönetimi anlayışı günümüzde hangi noktaya gelmiştir? İş dünyasında yaşanan hızlı değişim, müşterilerin daha yüksek beklenti içerisinde olmalarına neden oluyor. Bu da insan kaynakları faaliyetlerinin daha stratejik hale gelmesine ve yaşanan global ve teknolojik değişimin insan kaynakları faaliyetlerine eklenmesine neden oluyor. ¥ Şirketler, çalışanları daha verimli hale getirmek için neler yapmalı? Bunun için öncelikli olarak çalışanlara değer verilmesi, ardından da onların daha verimli hale gelmesi için motive edilmesi gerekir. Şirketlerin çalışanları çok iyi anlaması ve kendilerinden ne bekledikleri konusunda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. ¥ Gelecekte insan kaynakları yönetimi nasıl olacak? İnsan kaynaklarının geleceğinin çok parlak olduğunu düşünüyorum. 21. Yüzyılın organizasyon yapısı daha dinamik ve değişime açık olacak; şirketin yapısı değil, yetenekleri odak noktası olacak. Günümüzde birçok CEO’nun işlerinden ayrılmak zorunda olduğunu görüyoruz. Bunun en önemli nedeni, yeni ekonominin ihtiyaçlarına cevap verecek yeteneklerini ortaya koyamamalarıdır. İnsan kaynakları uygulamalarının ve uzmanlarının başarılı olabilmeleri için yaptıkları işi iyi bilmeleri, insan kaynakları uygulamalarına hakim olmaları, değişikliklere açık ve güvenilir olmaları gerekmektedir.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT