BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Ve küllen vaadallahü Husna” âyeti

“Ve küllen vaadallahü Husna” âyeti

İnternet çıkalı, fitne ve fesat çıkararak bölücülük yapan ehli bid’at ve ehli dalalet, Eshabı kirama dört koldan saldırıyorlar. İbni Sebeciler, rafiziler, vehhabiler, mezhepsizler, özellikle üç halifeye insafsızca saldırıyorlar. (Hakkı bildiği halde susanlara lanet olsun) hadis-i şerifi gereğince bu yazıyı yazmak zorunda kaldım.



İnternet çıkalı, fitne ve fesat çıkararak bölücülük yapan ehli bid’at ve ehli dalalet, Eshabı kirama dört koldan saldırıyorlar. İbni Sebeciler, rafiziler, vehhabiler, mezhepsizler, özellikle üç halifeye insafsızca saldırıyorlar. (Hakkı bildiği halde susanlara lanet olsun) hadis-i şerifi gereğince bu yazıyı yazmak zorunda kaldım. Âyet ve hadislerde, Eshab-ı kiramın tamamı cennetlik olarak bildirilmektedir. Bir âyet meali: (Mekke’nin fetihten önce Allah için mal veren ve savaşanlar, daha sonra harcayıp savaşanlarla eşit değildir. Onların derecesi, sonradan Allah yolunda harcayan ve savaşanlardan daha yüksektir. Bununla beraber Allah hepsine de en güzel olanı [Cenneti] vâdetmiştir. Allah, yaptıklarınızdan haberdardır.) [Hadid 10] Âyeti kerimede Fetihten öncekilere Husna=cennet va’dedildiği gibi, fetihten sonrakiler, o dereceye kavuşmasa bile, onlara da Husna söz verilmiştir. Dört halife de fetihten önce, Allah yolunda infakta bulunmuş ve savaşmıştır. Bu âyeti inkâr edip üç halifeye zalim, kâfir gibi sözler söyleyenin kendisi kâfirdir. Piyasada birçok meal vardır. Hepsi de Ve küllen vaadallahü Husna âyetini birkaç kelime farkı ile aynısını bildirmiştir. Küllen kelimesini kimisi, hepsi diye, kimi de her biri diye tercüme etmiş. Her biri cennetlik demek de, istisnasız hepsi cennetlik demektir. Şimdi meallere bakalım: Diyanetin mealindeki ifade aynen şöyledir: (Allah, hepsine cenneti va’detmiştir.) Ömer Nasuhi Bilmen’in mealindeki ifade: (Allah hepsine de pek güzel mükafat vaadetmiştir.) Süleyman Ateş’in mealindeki ifade: (Allah hepsine de en güzel sonucu va’detmiştir.) Vehhabilerin dağıttığı mealdeki ifade: (Allah hepsine de en güzel olanı vâdetmiştir.) Hasan Basri Çantay’ın mealindeki ifade: (Allah her birine en güzel olanı (cenneti) va’detti.) Tibyan tefsirindeki ifade: (Allah her birine husnayı (cenneti) va’detti.) A. Fikri Yavuz’un mealindeki ifade: (Allah hepsine Husna’yi=Cenneti va’d buyurdu.) Hz. Osman’a dil uzatan S. Kutub’un ifadesi: (Hepsine de Allah en güzel olanı va’detmiştir.) Eshaba saldıran Mevdudi’nin ifadesi: (Allah her birine en güzel olanı va’detmiştir.) Elmalılı Hamdi Yazır, Konyalı M. Vehbi, Ali Arslan ve Celal Yıldırım’ın tefsirinde, M. Ali Sabuni Safvetüt Tefasirde ve piyasadaki diğer tefsir ve meallerde de aynı ifadeler geçmektedir. Aynı ifade, şu âyette de geçiyor ve oturan Eshab-ı kirama bile cennetlik deniyor: (Oturan müminler ile mal ve canları ile Allah yolunda cihad edenler bir olmaz. Allah, mal ve canları ile cihad edenleri, oturanlardan üstün kıldı. Bununla beraber Allah hepsine de Husnayı [Cennet] va’detti.) [Nisa 95] Eshabın izinden gidenler de Cennetliktir. İşte bir âyet meali: (İslama girişte, iyilik yarışında öncelik kazanan Muhacirler ve Ensar ile, onların yolunda gidenlerden Allah razı olup, bunlar için, altından ırmaklar akan, içinde sonsuz kalacakları Cennetler hazırladı.) [Tevbe 100] (Muhacir=Hicret eden eshab, Ensar=Muhacirlere yardım eden Eshabdır.)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT