BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tanıtıma anayasa

Tanıtıma anayasa

TASEAD’ın düzenlediği Tanıtım Şurası’nda, tanıtımın sadece turizmden ibaret olmadığı ve nasıl yapılması gerektiği ortaya kondu



Tanıtım Sektörü Eşgüdüm ve Araştırma Derneği (TASEAD) Ulusal Tanıtım Şurası Egebank sponsorluğunda İstanbul Ceylan Interncontinetal Otel’de dün yapıldı. TASEAD Yönetim Kurulu Başkanı Nail Keçili’nin “Tanıtımın anayasasını hazırladık” dediği Şura’ya, Turizm ve Dışişleri Bakanlıklarının ilgi göstermediği gözlendi. Toplantının, himayesinde yapıldığı ifade edilen Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel de toplantıya katılmadı. RAPORLAR VE ÖNERİLER “Tanıtım Sorununun Tespiti”, “Demokrasi ve İnsan Hakları”, “İnsan Yetiştirme Düzenimiz ve Aydınlarımız”, “Sanat, Kültür ve Spor” komisyonlarınca hazırlanan raporlarda, tanıtım konusunda devlet, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin üzerlerine düşeni gereği gibi yapmadığı belirtilerek, en önemli problemin örgütlenme ve eşgüdüm olduğuna işaret edildi. Devletin resmi politikaları ve organlarının dış dünyada pek güvenilirliğinin olmadığı ve bunların yaptığı tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerinin kuşkuyla karşılandığı ileri sürülen raporlarda, Türk ve yabancı bilimadamlarının görev alacağı “Bilim Lobisi” oluşturulması istendi. Ayrıca, sivil toplum örgütlerinin katılımıyla “Merkezi Eşgüdüm Üst Kurulu” oluşturulması gerektiği kaydedildi. Toplantı sonrasında basın mensuplarının sorularını cevaplayan TASEAD Başkanı Nail Keçili, “Türkiye’nin yıllardan beri eksikliğini yaşadığı tanıtım konusunda biz sivil toplum örgütü olarak üstümüze düşen görevi yaptık. Çalışmalarımız tamamlandı ve tanıtım anayasasını ortaya koyduk. Çalışma gruplarımız derinliğine yaptıkları araştırmalar sonucunda, tanıtımın devlet tarafından yapılması halinde başarılı olunmadığı ve sadece Turizm ya da Dışişleri Bakanlıklarına verilmesinin yanlışlığını ortaya koydular. Biz yakında kamuoyuna dağıtacağımız bu raporlarla, bu işin nasıl yapılması gerektiği konusundaki tavrımızı ortaya koyacağız” dedi. Turizm Bakanlığından temsilcinin toplantıya katılmamasını da alınganlık olarak niteleyen Keçili, “Biz bir dernek olarak fahri olarak bu çalışmayı yaptık. Sonuçlarını ortaya koyduk. Misyonumuzu bila bedel yerine getirdik” dedi. Nail Keçili: Biz TASEAD olarak sivil toplum misyonumuzu yerine getirdik Şura’ya katılmayan Turizm ve Dışişleri Bakanlıklarına gönderme yapan Keçili, kendilerinin sorumluluğunu bilen bir sivil toplum örgütü olarak, yabancıların milyonlarca dolara yapabileceği bir çalışmayı hiçbir bedel almadan yaptıklarını kaydetti. TANITIMA YENİ TARİF 89 bilim adamı, bürokrat, ekonomist ve sanatçıdan oluşan komisyonlar tarafından hazırlanan raporların kısa başlıklar halinde sunulduğu Tanıtım Şura’sında, tanıtım kelimesinin artık sadece turizm tanıtımı olarak algılanmasından vazgeçilmesi gerektiği bildirildi. Tanıtımın “ülkenin yüksek menfaatlerini yüceltmek için yapılan tüm etkinlikler” olarak tanımladığı toplantıda, tanıtımın devlet eliyle yapılmasının ise yanlış olduğu anlatıldı. Tanıtımın devletin himayesinde, ancak sivil kesim tarafından yapılmasının gereği vurgulandı. Ne dediler ‘Toplantıdan ümitli değilim’ Şura’ya katılan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Fuat Miras ise, tanıtım konusunun yıllardır Türkiye’de problem olduğunu, ancak yapılan çalışmaların hemen sonuç vermesinin ise beklenmemesi gerektiğini söyledi. Tanıtım için gazete ilanları yerine, dünyanın çeşitli ülkelerindeki billboard’ların kullanılmasının bile daha olumlu netice vereceğini ifade eden Miras, toplantıdan bir sonuç çıkacağını sanmadığını kaydetti. Turizm ve Dışişleri Bakanlıklarının tanıtım çalışmalarını da eleştiren Miras, tanıtım için TOBB’un öncülüğünde özel sektörün de içinde bulunduğu bir kampanya başlattıklarını ve buna 10 milyon dolarlık fon ayırdıklarını bildirdi. ‘Devlet eliyle tanıtım olmaz’ ANAP İstanbul Milletvekili Bülent Akarcalı, “Bilgilendirme ve tanıtımda devletin ancak desteği olur. Bu kesinlikle devlet eliyle yapılmaz. Devlet ancak şeffaf, doğru bilgilerin alınmasına yardımcı olmalı. Tanıtım ve bilgilendirmeyi asıl yapması gereken sivil toplum örgütleridir” diye konuştu. Şeffaf olunması halinde Batı dünyası ile olan ihtilaflarımızın son derece azalacağını savunan Akarcalı, Türkiye’nin tanıtıma yılda milyar dolarlara varan para harcaması gerektiğini, bunun bir dünya gerçeği olduğunu ve bu rakamlar devreye sokulmadıkça Türkiye’nin tanıtımının kesinlikle yeterli olamayacağını vurguladı. Tanıtım ve bilgilendirmenin Türkiye’de zor ve pahalı olduğunu, anlaşılmadığını kaydeden Akarcalı, bir ürün ne kadar kaliteli, çeşitlendirmesi ne kadar fazla olursa, tanıtım ve bilgilendirmesinin de o kadar pahalı olacağına dikkat çekti. Akarcalı, “Türkiye; artık içinde yaşadığı dünyada sade bir ürün değil, kalitesi, çeşitliliği artan, rakibi çok olan, örselenen bir üründür. O yüzden de tahsis edilen kaynak ve kaliteli insan sayısının çok daha artması lazımdır” değerlendirmesini yaptı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT