BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ramazan geldi marketler doldu

Ramazan geldi marketler doldu

Ramazan’la birlikte büyük marketlerin satışlarında da hareketlilik başladı. Ramazan ayının başlangıcıyla birlikte Migros’un satışları yüzde 28 oranında, Gima’nın günlük cirosu da yüzde 23-24 oranında arttı. Gima Genel Müdürü Dengiz Pınar, yaptığı açıklamada, Gima’larda ciro artışının 25 Ekim’deki Ramazan kampanyalarıyla başladığını söyledi.



İSTANBUL- Ramazan’la birlikte büyük marketlerin satışlarında da hareketlilik başladı. Ramazan ayının başlangıcıyla birlikte Migros’un satışları yüzde 28 oranında, Gima’nın günlük cirosu da yüzde 23-24 oranında arttı. Gima Genel Müdürü Dengiz Pınar, yaptığı açıklamada, Gima’larda ciro artışının 25 Ekim’deki Ramazan kampanyalarıyla başladığını söyledi. Dengiz Pınar, Gima’nın günlük cirosu ve müşteri sayısının Ramazan’ın başlamasından sonra yüzde 23-24 oranında arttığını, bunda en büyük kalemi gıda grubunun oluşturduğunu kaydetti. Bazı şirket ve kamu kurumlarının maaşları ayın 15’inde ödemesinden dolayı bu tarihten itibaren satışlarda biraz daha artış beklediklerine işaret eden Dengiz Pınar, “Olumlu siyasi havanın etkisiyle de, günlük ciro artışının yüzde 37’leri bulabileceğini tahmin ediyoruz” dedi. Birçok insanın yaşanan krizler nedeniyle kazandığı parayı çok temkinli harcadığını ve yapılan yüksek harcamaların genellikle maaş alındıktan sonraki ilk 2-3 güne rastladığını bildiren Dengiz Pınar, şöyle dedi: “Ramazan süresince toplam ciroda yüzde 10-12 arasında bir artış bekliyorum. Siyasi ortam sevindirici. Oluşan olumlu havayla insanlar daha rahat harcama yapıyorlar. Türkiye, hükümet kurulduktan sonra çok daha rahat bir ortama kavuşacak. Morallerin düzelmesinin yansıması olarak satışlar artacak. Ocak, Şubat, Mart gibi düşük cirolu aylarda daha iyi rakamlara ulaşılmasını bekliyoruz.” Migros’un müşterisi % 15 arttı Oniki ayın sultanını, özel ışıklandırılmış reyonların bulunduğu Ramazan çadırları ve hipermarketlerde davulcusu, eski evleri ve otantik dekorasyonlu Ramazan mahalleleri ile karşılayan Migros’larda da hem satışlarda, hem müşteri sayısında artış kaydedildi. 7-20 Kasım tarihleri arasındaki Migroskop ile Ramazan’da en çok satılan 569 üründe indirim uygulayan, “İndirim Mindirim Günleri” kapsamında da Perşembe günleri özel ürünlerde ilave indirim yapan Migros’un satışlarında günlük ortalama yüzde 28, müşteri sayısında da yüzde 15’lik artış oldu. Tansaş yetkilileri de, Ramazan ayında özellikle gıda ürünlerine yönelik çok sayıdaki kampanyaların etkisiyle perakendecilerin cirolarında yüzde 20 oranında artış görüldüğünü kaydettiler. Seçim sonrasında genel olarak hakim olan olumlu havanın yansımasıyla, söz konusu oranın daha da yukarıya çıkacağını belirten yetkililer, “Bu rakamın yüzde 40’lara çıkması beklenmektedir. İlk gözlemlerimiz ve sayılar, bu trendi teyit etmektedir” dediler.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT