BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yollarda şenlik başlıyor

Yollarda şenlik başlıyor

Hükümet krizden kurtulmanın çaresini yollarda arayacak. Bayram sonrası tüm Türkiye’yi bir şantiye alanına dönüştürmeyi hedefleyen AK Parti iktidarı, duble yol projesinde son aşamaya geldi.



İSTANBUL- 58’nci Hükümet Avrupa Birliği’ne tam üyelik müzakerelerinin ardından ilk icraatına başlayacak. Hükümet, Acil Eylem Planı’nda da ilk sıralarda zikrettiği 15 bin kilometrelik duble yol projesi ile hem istihdam sağlamayı, hem de kriz sebebiyle hareketliliğini yitirmiş sektörlere ilaç olmayı planlıyor. Projenin hayata geçirilmesi için kilit noktada bulunan Bayındırlık Bakanı Zeki Ergezen ise mütahhitlik geçmişini bu projeye aktaracağını belirterek, projenin ilk etabının Konya-Aksaray üzerinden başlayacağını ifade etti. Bakan Ergezen, duble yol projesinin 280 kilometrelik bölümünün altyapı çalışmasının tamamlandığını söyleyerek, “Uygun görülürse 15 gün içinde çalışmaya başlayabilecek durumdayız. Projenin büyük kısmı hazır” dedi. Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası (İNTES) Başkanı Şükrü Koçoğlu projenin hayata geçebilmesi için öncelikle kaynak meselesinin halledilmesi gerektiğini bildirdi. Şükrü Koçoğlu, yapılması planlanan 15 bin kilometrelik duble yolun yaklaşık 25 milyar dolara malolacağını anlatarak, “Kaynak sorunu çözüldükten sonra proje hayata geçirilebilir. Zaten ortaya çıkan tabloda görünüyorki, ülkemizde öncelik konut projelerinde değildir. Zira halen satış bekleyen çok sayıda konut bulunmaktadır. Bu yüzden bu projenin biran evvel hayata geçmesini bekliyoruz” dedi. Gülsan: Biz talibiz Türkiye’de pek çok otoyolun yapımında tecrübe kazanan Gülsan İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Gül de 15 bin kilometrelik duble yol ve konut yapımı projeleri için önerilerde bulundu. Gül, inşaat sektörü ile uğraşanların bu projelere vadeli imalat şartıyla dahil olabileceğini açıkladı. Yüzde 20’si beton olsun Proje mütehhitler arasında olumlu yankı bulurken, Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Başkanı Adnan İğnebekçili, yapılacak 15 bin kilometre duble yolun en az yüzde 20’sinin beton yol olması gerektiğini kaydetti. İğnebekçili, sathi kaplama ile çözüm düşünülmesi halinde projenin ‘ucuz etin yahnisi’ türüne döneceğini öne sürerek, uzun vadede bakım ve onarım masraflarıyla astarı yüzünden pahalı hale geleceğini vurguladı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93043
    % -1.58
  • 4.7293
    % -0.13
  • 5.4858
    % -0.27
  • 6.2662
    % -0.23
  • 194.478
    % -0.07
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT