BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Meşrubatı unuttuk

Meşrubatı unuttuk

Kriz ağız tadımızı bozdu. Türkiye’nin 1999 yılında toplam 2 milyar litre olan meşrubat tüketimi, bu yılın ilk 9 ayında 1 milyar 600 milyon litreye düştü. Meşrubatçılar Derneği Başkanı Mahmut Erdoğan, “Milyonlarca dolar harcanan tesislerde büyük bir kapasite boşluğu yaşıyoruz” dedi.



İSTANBUL- Kriz ağız tadımızı bozdu. Türkiye’nin 1999 yılında toplam 2 milyar litre olan meşrubat tüketimi, bu yılın ilk 9 ayında 1 milyar 600 milyon litreye düştü. Meşrubatçılar Derneği Başkanı Mahmut Erdoğan, “Milyonlarca dolar harcanan tesislerde büyük bir kapasite boşluğu yaşıyoruz” dedi. Meşrubatçılar Derneği’nin üyeleri arasında Coca-Cola, Pepsi, Kristal Kola, Uludağ, Çamlıca ve diğer yerli markaların bulunduğunu ifade eden Mahmut Erdoğan, gazlı meşrubatların insan hayatında tam anlamıyla yer almasının 1970’li yıllarda gerçekleştiğini belirtti. Biz de nasiplendik Özellikle 1990’lı yıllardan sonra tüketim arttığını da sözlerine ekleyen Erdoğan, “1999 yılına geldiğinde tüketim 2 milyar litreye çıktı. Ancak hemen hemen bütün sektörleri olumsuz etkileyen ekonomik kriz, 2001 yılında da meşrubatçılık sektörünü olumsuz yönde etkiledi. 2001 yılında sektörde yaklaşık 400 milyon litrelik bir kayıp yaşandı. Elbetteki bu vatandaşların alım güçlerinin düşmesinden kaynaklandı. Meşrubat sanayi yaşanılan acı günlerden nasibini aldı, toplam satışlarımız 1 milyar 600 milyon litreye kadar geriledi. Satışlarımız 2002 yılında da maalesef bu seviyelerde, büyük bir ilerleme göremedik. Sektörde büyük oranda durgunluk devam ediyor.” Milyonlarca dolar harcanarak kurulan tesislerde büyük bir kapasite boşluğu yaşandığını kaydeden Meşrubatçılar Derneği Başkanı Erdoğan, “Kapasite kullanım oranlarımız yüzde 60’lara düşmüş durumda. Krizin sona ermesiyle birlikte iç pazardaki tıkanıklığın aşılacağına inanıyoruz” diye konuştu. Bu yıl amaçlarını ‘ilk hedef olarak koydukları rakamları yakalayabilmek’ olarak açıklayan Erdoğan, “Biz daha sonra geçmiş yıllardaki artış gücünü tekrar yakalayabileceğimize inanıyoruz” dedi.“Meşrubat sektörü için ihracat oldukça zorlu bir konu” diyen Mahmut Erdoğan şöyle devam etti: İhracat zor “Taşımacılık ve gümrük duvarları konusunda büyük problemler yaşıyoruz. Çünkü tamamıyla su ile alakalı bir ürün bizimkisi. Bu yüzden hem taşıma pahalı oluyor, hem de uzun zaman alabiliyor. Ayrıca ülkelerin yerel bazda kendi üreticilerini destekleme politikalarından dolayı da, gümrük duvarları oldukça yüksek tutuluyor.” Erdoğan, “2000 yılında Türkiye’de kişi başına 30 litre gazlı içecek düşüyordu. Bu rakam şimdi 25 litreye geriledi. Bir başka anlamda bu rakamları 250 milimetrelik şişelerde düşünürsek; yılda, Türkiye’de 100, ABD’de 824, Avustralya’da 482, İspanya’da ise 412 şişe kişi başına meşrubat düşüyor. Türkiye yoğun bir nüfusa sahip, genç ve dinamik insanların ülkesi. Bu yüzden biz bu ülkenin pazar payının oldukça gelişeceğini biliyoruz” şeklinde sözlerini tamamladı.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT