Otomotiv sanayii satış sonrasında kazanacak

Otomotiv sanayii satış sonrasında kazanacak

Ekonomi Haberleri

Türkiye'de 18.1 milyon aracın ortalama yaşının 12 olması satış sonrası hizmetlerin önemini artırıyor

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ile Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği'nin (OİB) iş birliğiyle düzenlenen 5. Aftermarket Konferansı'na satış sonrası hizmetler damgasını vurdu. Gelecekte otomotiv teknolojilerinin daha elektronik, daha çevreci, düşük maliyetli olacağı üzerinde durulan konferansta, otomotivde global trendler, Avrupa'da satış sonrası hizmetler, yükselen pazar Çin, ABD oto bakım sektöründeki trendler, e-ticarette yeni iş modelleri ve iş geliştirme, sürdürülebilir mobilite konseptleri gibi birçok konu ele alındı. Konferansta konuşan TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, AB ülkelerinde 270 milyon aracın ortalama yaşının 8.2, Türkiye'de ise 18.1 milyon aracın ortalama yaşının 12 olduğunu belirterek, sadece bu pazardaki satış sonrası hizmetlerin büyüklüğünün önemli bir boyut kazandığını söyledi. Yenileme pazarında ana sanayinin yüzde 20 pay aldığını, geriye kalanın ise yan sanayi ve ithalatla karşılandığını hatırlatan Dudaroğlu, "Araçlarda elektronik oranının 2030'larda yüzde 50 seviyesine çıkması bekleniyor. Gelecekte elektronik daha da önemli olacak. Hibrid ve elektrikli araçlara yönelim biliniyor. Buna göre de malzemeler değişiyor, teknolojiyi yakalamamız gerekiyor. nbsp;Dolayısıyla yedek parça üreten firmalarımız da bu konuyu yakından takip etmeli" dedi.

YETİ XTREME, YARIŞ ARAÇLARINDAN İLHAM ALINARAK TASARLANDI
Skoda, modifiye etkinliği olarak da bilinen Avusturya'daki Wörthersee 2014'te ralli araçlarından esinlenilen tasarlanan Yeti Xtreme konseptinin dünya tanıtımını gerçekleştirirken, iki kişilik CitiJet konseptini de ziyaretçilerin beğenisine sundu. Sportif görünümlü Yeti Xtreme, mat gri gövdeyle birlikte jantlar ve tavanda kullanılan sarı/yeşil karışımı boya hayli ilgi çekiyor. nbsp;

TÜRKİYE'NİN HER YERİNDEN ONLINE ARAÇ KİRALAMA HİZMETİ
www.otokredi.com, "Kiralamak Güzeldir" felsefesi ile Türkiye'nin her yerinden müşterilerine online araç kiralama hizmeti veriyor. Bir çok firmada üst düzey yöneticilik yapan Kurthan Tarakçıoğlu tarafından yeniden yapılandırılan ve hedef büyüten site, hem uluslararası, hem yerli seçkin araç kiralama markalarına ait 10.000'e yakın aracı müşterileriyle buluşturuyor. nbsp;


nbsp;Otomotiv sanayii satış sonrasında kazanacak
LAZER FARLI R8 LMX
Audi, dünyanın lazer farlara sahip ilk seri üretim otomobili olan Audi R8 LMX'i geliştirdi. LED farlardan iki kat daha uzağı aydınlatabilen lazer farlar, görüşü ve menzili artırırken, gelişmiş teknolojisi ile karşıdan gelen araçların aydınlatmadan rahatsız olmamasını sağlıyor. Audi 6 yıl önce R8'de LED farları, geçen yıl da A8'de Matrix LED farları seri üretimde ilk defa kullanarak dikkatleri üzerine çekmişti. nbsp;
nbsp;Otomotiv sanayii satış sonrasında kazanacak
Türkiye'de ilk defa 45 metrelik TIR üretildi
CNR EXPO Yeşilköy'de sergilenen treyler ezberleri bozdu. Uzun Ar-Ge çalışmaları sonucunda Türkiye'de ilk defa üretilen 45 metre uzunluğundaki araç, Treyler, Üstyapı ve Yan Sanayi Fuarı TIR EXPO'da büyük ilgiyle karşılandı. Yalçın Dorse'nin üretimi olan treyler, yüzde 100 yerli yapım özelliği ile dikkati çekiyor. Treylerin ağır yük taşımacılığında kullanıldığını belirten Yalçın Dorse Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Şentürk, "Özellikle Avrupa ülkelerinin talebi olması sebebiyle 45 metre boyunda bir treyler imal ettik. Avrupa'da 120-150 bin avro değerindeki treyleri biz 85 bin avroya satıyoruz. nbsp;Bu yönüyle Avrupalı'nın tercihi haline geldik" dedi. nbsp;

LASTİKÇİLER BİRLEŞTİ
Lastik üreticileri ve ithalatçıları Brisa, Continental, Goodyear, Michelin ve Pirelli bir araya gelerek sektör derneği kurdu. Lastik endüstrisini geliştirmek; sektörü yurt içi ve yurt dışında daha güçlü bir şekilde temsil edebilmek amacıyla kurulan derneğe LASİD (Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği) adı verildi. Derneğin Yönetim Kurulu Başkanlığını Hakan Bayman yürütecek. Derneğin sözcülüğünü de Genel Sekreter göreviyle Bahadır Ünsal yerine getirecek. LASİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Bayman; sektöre ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: "Türkiye lastik sektörü, son yıllarda araç üreticilerinin yatırım ve üretimlerinin artmasına ve artan tüketici taleplerine bağlı olarak önemli ölçüde gelişti ve büyüdü. Ülkemizde bin kişiye düşen araç sayısı son 10 yılda 2 kat artarak 151 adede ulaştı. Buna bağlı olarak Türkiye lastik pazarı adedi ise son 10 yılda %50'nin üzerinde büyüme kaydederek 20,3 milyon adet oldu."

BMW MIchelin ile gücüne güç katıyor
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, otomotiv devi BMW'nin M serisi araçlarına sunduğu orijinal ekipman desteğini BMW M3 ve BMW M4 araçlarıyla sürdürüyor. Gerçek sürüş şartlarına göre şekil değiştirebilen Pilot Super Sport lastikleri ile aracın tamamında kontrol sağlıyor. Bu şekilde viraj alırken arazinin şekli değişse bile yolla temas eden kauçuk miktarı aynı kalır.

nbsp;Otomotiv sanayii satış sonrasında kazanacak
Cari açığın dostu treylercilerin hedefi
Dünyanın 10'uncu büyük üreticisi, Avrupa'nın nbsp;ikinci büyük pazarına sahip olan treyler sektörü CNR TIR EXPO Fuarı'nda bir araya geldi. TREDER Başkanı Kaan Saltık: "Yalnızca yüzde 5 civarında ithalatı olan treylercilerin, cari açığa pozitif yönde katkısı büyük. Amacımız sektörde Türkiye'yi dünyanın üretim merkezi haline getirmek. TIR EXPO, hedeflerimize giden yolda basamak olacak." CNR Holding CEO Fuarcılık Grup Başkanı Cem Şenel: "Yerli ve yabancı 100 firmanın katılımı ile düzenlenen fuarımıza,Orta Doğu, İran ve Türki Cumhuriyetlerden alım grupları gelecek." dedi.

nbsp;Otomotiv sanayii satış sonrasında kazanacak

HAFTANIN OTOMOBİLİ
Peugeot 308
Fiyatı: 51.400 TL'den başlıyor

ARTILARI
Yeni yüzü ve konforuyla 308 Fransız otomobillerinin algısını kesinlikle değiştiriyor. Alman otomobillerinin kalitesini yakalamış. Tasarım ve ergonomisi sürüş tadını almanızı sağlıyor. Dış mekandan sesi eskisine göre daha az geçiriyor. Daha sağlam ve güvenli hissi veriyor. Sürüş keyfi olarak zaten fransız otomobillerinin hep başarılı yakaladığı çizgide devam etmiş. Kısacası rakiplerini korkulu günler bekliyor. Küçülen direksiyon simidine alışmak başta zor olsa da, spor ve keyifli bir sürüş sağlıyor.

EKSİLERİ
Otomatik vites opsiyonunun acilen gelmesi lazım. Gerçi geleceği belirtilen tarih de yaklaşıyor. Vites geçişleri otomobilin performansı ve artan kalitesiyle artan beklentilerimi düşününce beni çok tatmin etmedi. Daha sportif bir şanzıman ve daha net vites geçişleri olmasını beklerdim.

Teknik özellikleri
1.2 litre benzinli, 82 beygir, 1.6 litre 156 beygir, 1.6 litre dizel 92 beygir, 1.6 litre dizel 115 beygir (Düz şanzıman)

Öne çıkan rakipleri:
Volkswagen Golf, Ford Focus

BURCU ÇETİN KAYA İLE OTOMOBİL SEVDASI
SORULARINIZI, MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZİMLE PAYLAŞIN
Artık burcu.cetinkaya@tg.com.tr veya Twitter/bbcetinkaya'ya merak ettiğiniz modelleri, sektörün ileri gelenlerine iletmek istediğiniz soruları yazabilirsiniz.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...