BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Müşteri daima haklı mı?

Müşteri daima haklı mı?

Buzdolabını mumla aydınlatan, mikrodalga fırında yumurta pişiren tüketiciden, mağaraya kaçak elektrikle klima takan, bulaşık makinesinde sebze yıkayan tüketici bile hakkını arıyor!..



KONYA- Hakkını her platformda araması önerilen tüketiciler, özellikle beyaz eşya ürünlerini kullanırken yaptıkları birbirinden ilginç kullanım hataları nedeniyle aynı zamanda “müşteri her zaman haklıdır” prensibinin daima geçerli olmadığını gösteriyorlar. TRT 2 tarafından hazırlanan “www.tuketicidunyasi.gen.tr” adresli internet sitesinde yer alan ilginç anekdotlar yurdun hemen her tarafından gelen abartılı tüketici şikayetlerine örnekler veriyor. Buzdolabının içine minder... Özellikle beyaz eşya ürünlerinin kullanımındaki anormal hatalar, hataya rağmen, hakkını arama çabası satıcıların bazen içinden çıkılmaz sorunlar yaşamasına yol açıyor. Ürünleri farklı amaçlarla kullanarak, hayal gücünün bile sınırlarını zorlayan örneklerden bazıları şunlar: Aşırı sıcaklardan bunalan bir ev hanımı raflarını çıkardığı buzdolabının içine minder koyarak oturmuş. Kapısı açık kalan buzdolabının kompresörü bozulunca “iyi soğutmuyor” diyerek üründen şikayetçi olmuş. Fritöz alan bir müşteri, ürünün ilk kullanımda eridiğini görünce bayinin yolunu tutmuş. Fritözü gören satış görevlisi nasıl kullandığını sorunca adam anlatmış; “Ocağı yaktım, fritözü üzerine koydum. İçine yağ koydum. Ama yanmaya, erimeye başladı.” Çamaşır makinesinde pırasa!.. Servis elemanları Türkiye’nin dört bir yanından gelen “Bulaşık makinem tabakları, bardakları çiziyor ya da su boşaltmıyor” şikayetlerini incelemek için gittikleri evlerde müşterilerin ıspanak, lahana gibi yıkanması zor sebzeleri bulaşık makinesinde yıkadıklarını, hatta salça yapmak için domatesleri bulaşık makinesinde yumuşatanlar olduğunu görünce şoke olmuşlar. Şanlıurfa’da bir müşteri, satın aldığı mikrodalga fırında yumurta kaynatmayı denemiş. Deneme basınç nedeniyle yumurtanın patlamasıyla sona ermiş. Mikrodalga fırının infilak etmemesi şans olarak değerlendirilirken müşteri, “Yumurta bile kaynatamıyor. Bu fırını ne yapayım? Paramı geri verin” diyerek bayiye fırını iade etmeye kalkmış. Mağarada klima sefası!.. Diyarbakır’da ise buzdolabının içini aydınlatan ışığı yetersiz bulan bir vatandaş, içine birkaç mum yerleştirerek kendince sorunu çözmüş. Ancak mum buzdolabının tavan kısmını yakınca üründen şikayetçi olmayı ihmal etmemiş. Elazığ’ın Maden ilçesinde mağarada oturan bir vatandaş, aşırı sıcaklardan bunalarak klima almış. Mağarada elektrik bulunmaması nedeniyle dışardan kaçak elektrik çekmiş. Yetersiz olan elektrik klimanın performansını bozunca tüketici, klimanın randımanı düşük diye şikayette bulunmuş. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki tüketici toplantısında bir kişi, buzdolaplarının sebzeliklerinin daha büyük olması gerektiğini söylemiş. Bu talebinin nedeni sorulduğunda, “Yaz ayları çok sıcak geçiyor. Ayakkabılarımızı içine koyup soğutuyoruz. Sebzelikler büyük olursa daha çok ayakkabı soğutabiliriz” cevabını vermiş!..
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT