BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Goldaş’tan Dubai çıkarması

Goldaş’tan Dubai çıkarması

Bir dünya markası olma yolunda ilerleyen Goldaş, Amerika, İngiltere ve Rusya’nın ardından Dubai mağazalarını da hizmete açtı.



Ürettiği parçaların % 50’sini yurt dışı pazarlarda satan Goldaş, bu payı % 80’lere taşımayı hedefliyor. Beş kıtada 31 ülkeye ihracat yapan ve özgün tasarımları ile büyük beğeni kazanan firma önümüzdeki 5 yılda 100 mağazalık bir zincir ile dünyanın belli başlı merkezlerinde yer almayı planlıyor. Sarjah, Sahara Center ve Dubai Al Mamzar’daki mağazaları hizmete açan Goldaş Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Yalınkaya, “Biz dışa açılmaya on yıl önce Amerika’dan başladık. O yıllarda sektörde İspanya, İtalya ve Fransa’nın büyük ağırlığı vardı. Ancak 30 uzman arkadaşımız dünyanın her yanını dolaştılar ve yörelere özgü modeller tasarladılar. Bunları ince Türk zevki ile yoğurup mükemmel eserlere imza attılar. Mesela Dubai’ye hitap etmek için Arab ve Hint zevkini iyi tahlil etmeniz ve ustaca yoğurmanız gerekir, işte biz de onu yaptık. İşi kuralına göre oynadık, emeklerimiz zayi olmadı. Artık tüm turizm ve ticaret merkezlerinde Türk takıları aranmaya başladı. Bizim hizmet anlayışımızda müşteri ürkütmek yok. Evet Goldaş itibarlı bir dünya markası ama mağazalarımızda on dolara da, yüz bin dolara da mal var. Çeşidimiz zengin olmalı, herkes aradığını bulmalı” dedi. Dünya’da altın talep eden ülkelerin başında 855,2 tonla Hindistan geliyor. Onu 409 tonla ABD, 228 tonla S. Arabistan ve 213 tonla Çin izliyor. Uzun yıllar beşinciliğini kimseye kaptırmayan Türkiye yaşanan ekonomik krizin ardından gerilere (% 66’lık bir azalma ile 103 tona) düşerken Laleli ve Güney sahillerimizdeki satışlar 100 tonu aştı. Son yıllarda Körfez ve eski Doğu Bloku ülkelerinde altına büyük bir yöneliş var. Takı üreten dünya markaları bu ülkelerin hepsinde birden olmaya ve riski dağıtmaya özen gösteriyorlar. Bu yıl Moskova, Düseldorf, New York, Milano, Londra, Paris gibi 12 noktada mağaza açmayı ve bu sayıyı seneye 30’a çıkarmayı hedefleyen Goldaş, yeni pazarlardan (kısa vadede) büyük ciro beklemiyor. Ancak tarzıyla, tasarımıyla, vitrin ve mağaza düzeniyle global bir kurum olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. 1994 yılında “özel kuyumculuk programına” geçen ve yurdışına açılan Goldaş ilklere öncülük etmesiyle tanınıyor. Mücevher sektöründe ilk İSO 2002 kalite belgesini alan firma, İMKB’ye açılmakta da birinciliği kaptırmadı. İlk sanal satışı uyguladı ve ilk CD’li tanıtımı yaptı. Farklı yaş gruplarına hitap etmek için Walt Disney ve Warner Bros’un lisansörü oldu, Harry Potter, Barby gibi karakterleri işleme hakkını kazandı. Üç büyüklerin üçüyle de anlaşma imzalayarak taraftarların gönlünü yaptı. TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi’nde sektörün ilk Ar-Ge labaratuarını hizmete açtı ve kuyumculuk tarihi üzerine ciddi eserler yayınladı. Sadece takıyla kalmayıp, ürün yelpazesinde puro deleceği, kül tablası, anahtarlık ve masa üstü aksesuarlara da yer ayırdı. Teknoloji getiren ve teknik geliştiren firma 217 yeteneği sektöre kazandırdı. Sadece 2001 yılında 85 trilyon liralık ihracat gerçekleştiren Goldaş önümüzdeki günlerde madencilik üzerine (Afrika’da) ciddi yatırımlar yapacak. Goldaş her yıl 12 ton değerli maden işliyor, sipariş ve satışları 120 bilgisayarlık bir ağ ile izlemeye alıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93419
    % 0.79
  • 6.4985
    % -7.15
  • 7.3766
    % -7.49
  • 8.2807
    % -5.59
  • 250.05
    % -5.17
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT