BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Türk rüzgârı

Türk rüzgârı

Ekonomide iç krizle pazarı daralınca dışarıya yönelen Türk şirketleri, dünyanın en ücra köşelerine mal satar hale geldi. Dünya yollarında 800 bin Türk aracı dolaşırken, Lassa kullanan yabancı araç sayısı 8 milyonu buldu. Buzdolabında Arçelik, seramikte Vitra, elektronikte Vestel dünya markası haline geldi.



İSTANBUL- Ekonomik krizlerin yolaçtığı sıkıntıları ihracat yoluyla aşan Türk şirketleri, tekstilden otomotive, gıdadan elektroniğe kadar pek çok sektörde girdikleri yoğun rekabetten başarıyla çıkıyorlar. Özellikle otomotivde rekabetçi fiyatları ve kalitesiyle otomotiv devlerinin üretim üssü haline gelen Türkiye’de son 11 yılda üretilen 800 binden fazla motorlu taşıt, dünya yollarına çıktı. Türk otomotiv sektörü, 1992-2001 yılları arasında toplam 574 bin 461 adet motorlu araç ihracatı gerçekleştirdi. Bu yıl Ocak-Kasım döneminde ise Türkiye’de üretilen toplam 231 bin 770 adet motorlu taşıt aracı yurtdışında müşteri buldu. Tofaş, Doblo ile başlattığı atağı Albea ile sürdürürken, Ford Otosan’ın ihracatına başladığı Transit Connect, yılın en iyi ticari aracı ödülünü kazandı. Megane ile start verdiği yüksek hacimli ihracatı Clio Symbol ile devam ettiren Oyak Renault, yeni Megane’ın sedan versiyonunun üretim ve ihracatına yönelik hazırlıklarını sürdürüyor. Toyota, Corolla ihracatını hızlandırırken, Adapazarı tesislerinde 2004 yılından itibaren Avrupa pazarına yönelik olarak yeni tip bir minivan üretecek. Hyundai Assan, Starex ve Accent Admire ihracatıyla önümüzdeki yıl 400 milyon dolar seviyesine ulaşmayı hedefliyor. Mercedes otobüsler Türkiye’den Mercedes Benz Türk, Avrupa başta olmak üzere birçok ülkeye yaptığı otobüs ihracatına kamyon ihracatını da ekledi. 0403 otobüslerinin ihracatını da aşması beklenen yeni otobüs modeliyle ilgili çalışmalar, Türkiye ve Almanya’da sürdürülüyor. Almanya`daki her 3 Mercedes otobüsten birini Türkiye’de üretilenler oluşturuyor. TEMSA üretimi otobüs ve midibüsler yalnız Türkiye yollarında değil, dünyanın 30 ülkesinin yollarında dolaşırken, Karsan`ın da aralarında bulunduğu diğer üreticiler de dünya pazarlarında yerini aldı. Uluslararası marka haline gelen Lassa’nın lastikleri 30’u aşkın ülkede pazarlanıyor. İtalya’da bugün satılan her 1.000 lastikten 15’i Lassa markasını taşıyor. Arçelik İngiltere’nin yıldızı Değişimi logosuna da yansıtan Arçelik’in yurt dışındaki marka sayısı ise Beko’yla birlikte 7’ye çıktı. Arçelik’in, İngiltere’de orta-üst gelir grubunda yeni bir pazar segmentine ulaştı. Yurtdışında ağırlıklı olarak Beko markası ile ihracat faaliyetlerini sürdüren Arçelik`in ürünleri, Batı Avrupa ve Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerine sunuluyor. 70`i aşkın ülkeye ihracat yapan Arçelik, İngiltere`nin dondurucu hariç toplam buzdolabı pazarında Ağustos ayında yüzde 14 pazar payı ile Avrupalı rakiplerini geride bırakarak liderliği ele geçirdi. Beko Elektronik de, Batı ülkeleri ağırlıklı televizyon ihracatında yıl sonunda 3 milyon 700 bin adede ulaşmayı ve 2003 yılında da 57 ülkeye 5 milyon 250 bin adetlik ihracatı hedefliyor. Afrika’da da tanınmaya başlayan BEKO televizyonları, ilk olarak 1992 yılında Fildişi Sahili, Botswana ülkelerine ihraç edildirken, genişleyen ihracatla birlikte kıtada birçok ülkede tercih edilen marka haline geldi. Vitra’dan 50 ülkeye ihracat Türkiye`de pazar lideri olan Vitra, ağırlık Avrupa`da olmak üzere, yaklaşık 50 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Vestel Şirketler Grubu bu yılı, 1 milyar 100 milyon dolarlık ihracatla kapatmaya hazırlanıyor. Vestel, yüksek teknolojili katma değeri yüksek ürünler, dijital televizyonlar, dijital uydu alıcıları, dijital DVD playerları dünyaya ihraç ediyor. Tat Konserve, yıl ortasında yaptığı anlaşma ile Japon Kagome Co.Ltd. ve Sumitomo Corporation şirketine salça ve diğer ürünlerin ihracatına başladı. Tat ayrıca, dünyada Mc Donalds`ın uluslararası tedarikçisi olma özelliğine sahip bulunuyor. Londra, New York, Dubai, Moskova ve Dusseldorf’da temsilcilik açan Goldaş halen 31 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Ülker, günümüzde 78 ülkeye yılda 4 bin TIR’la ürün ihraç eder hale geldi. Demirdöküm, Çin’li Chung Mei Industries Limited ile imzaladığı üretim ortaklığı anlaşmasıyla, 2002`nin başında ilk ihracatını gerçekleştirdiği Çin`de yağlı radyatör üretimine de başlıyor. Şirket, döküm radyatör, panel radyatör, şofben, termosifon, kazan kat kaloriferi, elektrikli yağlı radyatör, quartz soba, klima ve kombi gibi ürünleri halen 30`u aşkın ülkeye ihraç ediyor. Kale Grubu, seramik üretiminin yüzde 40’ını 50’den fazla ülkeye ihraç ediyor. Tekstilde ise, Mavi Jeans, son dönemde öne çıkan markalar arasında yer aldı. 13 ülkede 17 mağazası ve pek çok ülkede de corner’ları bulunan Damat-Tween de yurtdışı atılımlarını sürdürüyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT