BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > DEVA MARKET Kadınlara özelbeslenme

DEVA MARKET Kadınlara özelbeslenme

Hayatımızı sürdürebilmemiz için hepimizin sağlıklı besinlere ihtiyaç duyduğu bir gerçek. Ancak bazı besinler vak ki, kadınların onları sofrasından eksik etmemesi şart.



Birçok beslenme uzmanı, kadınların fizyolojik özellikleri ve günlük işlerle ilgili yoğunlukları dolayısıyla farklı bir beslenmeye ihtayaçları olduğunu öne sürüyorlar. Muayyen zamanlardaki kan kayıpları ve bitmek bilmeyen ev işlerinin getirdiği yorgunluklar, kadınların mutlaka kullanması gereken besinlerin listesini de bir hayli kabartıyor. Sağlıklı olmak ve öyle kalmak isteyen her kadının bu besin listesine dikkat etmesi gerekiyor. İşte hanımlara özel “olmazsa olmaz” besinlerin listesi... KARBONHİDRAT Karbonhidrat, metabolimzanın düzenli işleyişi için gereken temel ihtiyaçlardandır. Fiziksel ve zihinsel faaliyetler sırasında harcanan enerjinin kaynağı karbonhidratlardır. Günlük karbonhidrat ihtiyacımız, günlük kalori ihtiyacımızın yaklaşık yüzde 50’sini oluşturur. Karbonhidrat, ekmek, un, irmik, makarna, patates, pirinç, darı gibi besinlerde bulunur. KALSİYUM Kemik ağırlığımızın yüzde 2’sini oluşturan kalsiyum, kalbin işleyişini ve kan dolaşımını düzenler. Eksikliği halinde kramplar, göz ve cilt problemleri, tırnak kırılması ve baş ağrısı gibi problemler ortaya çıkabilir. Vücudun ihtiyaç duyduğu kalsiyum miktarı günde 800 mg’dır. Kalsiyumu; süt ve süt ürünleri, yumurta, sardalya, kuru meyvelerden temin edebilirsiniz. Kemik erimesi gibi problemlerle karşılaşmamak için her sabah kahvaltılarda bir parça peynir yemelisiniz. POTASYUM Kasların düzenli bir şekilde çalışması için vücudun potasyum ihtiyacının mutlaka karşılanması gerekir. Potasyum kasları güçlendirir, fiziksel ve ruhsal yorgunluğu azaltır, krampları önler, kan basıncını azaltır ve mide yanmalarını ortadan kaldırır. Bütün balıklar, muz, domates ve tahıllar potasyum zenginidir. DEMİR Kadınların günde en az 18 mg demir alması gekekir. Demir eksikliği; kansızlık, konsantrasyon bozukluğu, öğrenme güçlüğü ve depresyon gibi problemlere yol açabilir. Yumurta sarısı, çikolata, karaciğer, sakatatlar ve yeşil yapraklı sebzeler, kuruyemiş, kuru meyve ve baklagiller bol miktarda demir içerir. MAGNEZYUM Metabolizmayı düzenler ve kasların gelişmesini sağlar. Eksikliği halinde halsizlik, kramplar, kas problemleri, bellek zayıflığı, baş dönmesi, uykusuzluk gibi problemler ortaya çıkar. Fındık, ceviz gibi kuruyemişler, çikolata ve yeşil yapraklı sebzeler bol miktarda magnezyum içerir. E VİTAMİNİ Yaşlanmayı karşı en etkin vitaminlerden biri olan E vitamini, dolaşım sistemi hastalıklarına karşı etkin koruma sağlar. Genellikle bitkisel yağlar, yağlı meyveler ve çikolatada bulunur. Kepekli ekmek kanser düşmanı Millet olarak, beslenmemizde ekmeğin yeri çok önemlidir. Sofralarımızdan hiç eksik etmediğimiz ekmeğin kolesterol dengeleyici ve kalbi koruyucu özellikleri vardır. Fakat ekmek türleri içinde kepekli ekmeğin yeri çok daha başkadır. Çünkü kepek ekmeği; beyaz ekmek, çavdar ekmeği ve mısır ekmeği gibi diğer ekmek türlerinde bulunan bütün vitamin ve mineralleri içerir. Bunun yanında kabızlığı önleyen kepekli ekmek, iştahı keserek kilo vermeye yardımcı olur. Kolay hazmedilir bir gıda olan kepek, metabolizmanın çalışmasını hızlandırdığı için sindirimle ilgili rahatsızlıklara ve kabızlığa da birebir çözümdür. Bağırsakların çalışmasını sağladığı gibi, bağırsak kanserini ve hemoroid oluşumunu da engeller. Yapılan araştırmalarda, kepekli ekmek yiyen kişilerin bağırsak kanserine yakalanma ihtimallerinin yüzde 50 oranında azaldığı ortaya çıkmıştır. Kepekli ekmek safra kesesinde taş oluşması ihtimalini de azaltmaktadır. Kepek, ostrojenin (kadınlık hormonu) dolaşımını da azaltır. Bu da kadınlarda göğüs ve rahim kanserini önleyen bir faktör oluşturur. Kepekli ekmek, şeker hastalarının ve kilo problemi olan kişilerin rejim listelerinde baş sırada olmalıdır. Kan şekerini düzenleyen kepekli ekmek, şeker hastalarına şifa verir. İnsülin kullanmak zorunda olan şeker hastaları, yemek listelerinde kepekli ekmeğe yer verdiklerinde insülin miktarını çoğaltmalarına gerek kalmamaktadır. Sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyen kişilerin, beslenmelerinde bol kepekli gıdalara yer verip yağlı yiyeceklerden uzak durmaları yeterlidir. Bu açıdan, kepekli ekmeği tercih etmeleri çok önemlidir. Beslenme uzmanları, bu kadar yararı olan kepekli ekmeği zayıflamak istesin istemesin, bir rahatsızlığı olsun olmasın herkese tavsiye ediyor. Kalsiyum felç riskini azaltıyor Süt, yoğurt, peynir, yumurta gibi kalsiyum yönünden zengin besinler, özellikle kadınlarda felç riskini azaltıyor. 14 yıl boyunca 86 bin kadın üzerinde incelemeler yapan Mayo Clinic uzmanları, yeterli miktarda kalsiyum alan kadınların daha az felce yakalandığını belirledi. Uzmanlar kalsiyumun ayrıca kan basıncını düşürdüğünü, kolesterolün düşmesinde de önemli rol oynadığını belirtirken, araştırma bulgularının şimdilik sadece kadınlar için geçerli olduğunu bildiriyor.
Kapat
KAPAT