BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > AĞLIYORUZ

AĞLIYORUZ

Diyarbakır ve Malatya’da 79 kişinin ölümüyle biten kazalar ülkeyi yasa boğdu Eğlenceler iptal edildi ÜST üste meydana gelen uçak kazaları Türkiye’yi hüzün ve gözyaşına boğdu. THY’de bayraklar yarıya indirilirken, TV’lerdeki eğlence programları da iptal edildi. Birçok ilde ise polisler, araçlarına siyah kurdele taktı. Bu arada 75 kişinin ölümüyle sonuçlanan Diyarbakır’daki kazayla ilgili çalışmalar sürerken, olayda hayatını kaybedenlerin bazıları da dün toprağa verildi. Olay yerinde inceleme-lerde bulunan Başbakan Gül ise, uçağın sis yüzünden düştüğünü söyledi. Başsağlığı ziyareti Başbakan Gül, hastanede yaralıları ziyaret ettikten sonra, Ulu Cami’ye gelerek, vatandaşlara başsağlığı diledi. Yeni facialara davetiye Sisli havada güvenli inişi sağlayan ‘ILS’ cihazının Türkiye’de 10 havaalanında bulunduğu, 18’inde ise bu aletin mevcut olmadığı bildirildi. Dram içinde dram Bebeğine doyamadı Yaralı öğretmen Mehmet Karamutlu, eşi Eser ve 7 yıl sonra doğan 2.5 aylık kızı İrem’in öldüğünü bilmiyor. Alev alev yandılar Sağ kurtulan Aliye İl anlatıyor: Çok şiddetli patlama oldu. İnsanlar alev alev yanıyor ve çığlıklar atıyordu. Yeni facia atlatıldı Ölenlerin yakınları ile gazetecileri taşıyan uçak da pisti 2 kere pas geçtikten sonra 3. denemesinde indi. Pilotun hatası mı? Kontrol kulesi pilota, yardım teklif ediyor. Pilot, “Problem yok” diyor. Ancak 15 saniye sonra uçak düşüyor. Ünlülere kaza şoku Cansız manken Vahe Kılıçarslan son anda uçağa binmedi, Mahsun Kırmızıgül’ün amca oğlu kazada öldü. ACI ÜSTÜNE ACI Havada arıza yapan 2 askerî uçak düştü: 4 ŞEHIT 7. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait iki RF-4 tipi keşif uçağı eğitim uçuşu yaparken, belirlenemeyen bir sebepten dolayı havada arızalanarak yere çakıldı. Akçadağ ilçesi yakınlarındaki kazada Yüzbaşı F. Fazıl Taşkın, Yüzbaşı A. Rıza Sadak, Üsteğmen M. Fatih Ongun ve Üsteğmen Semih Destecioğlu şehit oldu. Aynı yerde, iki kaza daha olmuş ve 34 kişi ölmüştü.



ACI ÜSTÜNE ACI MALATYA - Türkiye, Diyarbakır’daki uçak kazasının şokunu atlatmaya çalışırken Malatya’dan gelen acı haberle sarsıldı. Malatya’daki 7. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait iki RF-4 keşif uçağı, Akçadağ İlçesi yakınlarında düştü. Kazada 4 pilot şehit oldu. Genelkurmay Başkanlığı Genel Sekreterliği’nden yapılan açıklamada, dün saat 10.13’de 7. Ana Jet Üs Komutanlığı’na ait iki RF-4 keşif uçağının, eğitim uçuşu sırasında “henüz belirlenemeyen bir arıza” nedeniyle Erhaç-Leventköy civarında düştüğü bildirildi. Kazada Hava Pilot Yüzbaşı F.Fazıl Taşkın, Hava Pilot Yüzbaşı A.Rıza Sadak, Hava Pilot Üsteğmen M.Fatih Ongun ve Hava Pilot Üsteğmen Semih Destecioğlu şehit oldu. Yaya olarak ulaşıldı Malatya Valisi Mustafa Yıldırım, bölgede yoğun sis bulunduğunu belirterek, 2 eğitim uçağının düştüğü bölgeye ilk etapta helikopterle ulaşmaya çalışıldığını kaydetti. Sis yüzünden görüş mesafesinin çok az olduğunu anlatan Yıldırım, “Olay bölgesi dağlık ve yoğun sis var. Yoğun sis nedeniyle olay bölgesine helikopterle dahi ulaşılamıyor. Bu nedenle ekipler karadan olay bölgesine yürüyerek ulaştılar” dedi. “Deprem oldu sandım” Düşen askeri uçağın enkazına ilk ulaşan köylülerden Musa Aktürk (60), 2 uçağın da paramparça olduğunu söyledi. Erhaç-Leventköy civarında düşen RF-4 keşif uçağının bulunduğu alana ilk ulaşan Yalımkaya köylülerinden Musa Aktürk, evde oturduğu sırada çok büyük bir gürültünün ardından patlama duyduğunu, evinin duvarının sallandığını hissettiğini anlattı. Aktürk, şöyle konuştu: “İlk anda deprem olduğunu sandım. Daha sonra dışarı çıktım. Bir kaç köylüyle dağ yamacındaki patlamanın olduğu yere ulaştım. 2 uçak da paramparça olmuştu ve yanmıştı. Bölge çok sisliydi. Pilotları göremedim. Daha sonra askerler geldi. Bizi olay yerinden uzaklaştırdılar.” Çarpışma iddiası Bu arada, Yalımkaya Köyü’nde yaşayan bazı vatandaşlar, Erhaç Hava Üssü’nden kalkan RF-4 keşif uçaklarının, yoğun sis yüzünden havada çarpıştığını öne sürdüler. Yalımkaya köylüler, iki uçağın havada çarpışarak düştüğü ve iki pilotun da paraşütle atladığını gördükleri yönünde ihbarda bulundular. Ancak bu bilgi askeri yetkililerce doğrulanmadı. Kaza nedeniyle, Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, TBMM Başkanı Bülent Arınç, Başbakan Abdullah Gül, İçişleri Bakanı Abdulkadir Aksu, Kültür Bakanı Hüseyin Çelik ve bazı siyasi partilerin liderleri başsağlığı mesajları yayınladılar. Bu arada şehit olan pilotlardan Hava Pilot Yüzbaşı Fazıl Taşkın’ın İzmir’de oturan ailesi, Türk Hava Kuvvetlerine ait bir uçakla Malatya’ya geldi. Taşkın’ın 2 çocuk babası olduğu bildirildi. Bölgedeki üçüncü kaza Dünkü kazanın benzeri, tam bir yıl önce, 10 Ocak 2002 tarihinde Darende İlçesi yakınında meydana gelmişti. Darende’ye bağlı Ayvalı Beldesi yakınında yine iki RF-4 tipi keşif uçağı düşmüş, kazadan, paraşütle atlayarak kurtulan pilotlar tedavi altına alınmıştı. Keşif uçaklarının düştüğü bölgede, Yağmurlu Köyü yakınında 16 Mayıs 2001 günü yine üzücü bir uçak kazası meydana gelmişti. Bu kazada, Diyarbakır 2. Taktik Hava Kuvvet Komutanlığı 8. Ana Jet Üssü’nden kalkan ve mürettebatla birlikte 34 kişinin bulunduğu CASA tipi askeri uçak, Akçadağ’a 10 kilometre uzaklıktaki Güzyurdu ile Yağmurlu köyleri arasındaki boş bir alana düşmüştü. Kazada 34 kişiden kurtulan olmamıştı. Kazanın meydana geldiği Yalımkaya Köyü ile Casa tipi uçağın düştüğü Yağmurlu Köyü arasında yaklaşık 35-40 kilometre mesafe bulunuyor. AGLIYORUZ! Diyarbakır ve Malatya’da iki gün içinde üst üste meydana gelen uçak kazalarında ölen 79 kişi için Türkiye derin yasa boğuldu. Televizyonlardaki eğlence proğramları da iptal edildi. THY’de bayraklar yarıya indirildi. Uçak kazasında ölen 75 kişiden, 5’i mürettebat 42 kişinin kimlikleri belirlendi ve ailelerine teslim edildi. Yanma dolayısıyla kimlikleri belirlenemeyenlerin ise DNA testine tabi tutulacağı bildirildi. Kazada hayatını kaybedenlerin bazıları da gözyaşları arasında dün toprağa verildi. Olay yerinde incelemelerde bulunan Başbakan Gül ise, uçağın sis nedeniyle düştüğünü belirterek, uçaktan 5 kişinin sağ çıkması tesellimiz oldu dedi. Yeni facia atlatıldı Feci kazada hayatını kaybedenlerin yakınları ile THY yetkilileri ve basın mensupları, İstanbul ve Ankara’dan 3 uçakla Diyarbakır’a götürüldü. THY yetkililerinin verdiği bilgiye göre, İstanbul’dan bu amaçla kaldırılan 2 uçakta, kazada yakınlarını kaybeden 248 kişi ile 39 THY yetkilisi ve 82 basın mensubu yer aldı. Ankara’dan hareket eden uçakta da 74 kişi bulundu. Sis nedeniyle Diyarbakır Havaalanı’nda pisti 2 kez pas geçen uçak, üçüncü denemesinde indi. İstanbul’dan giden uçaklarda 2 doktor, 2 psikolog ve 25 kişiden oluşan “Aile Destek Timi” de yer aldı. Gül: Üzüntümüz çok büyük Başbakan Abdullah Gül, Adalet Bakanı Cemil Çiçek, Bayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen, OHAL Bölge Valisi Gökhan Aydıner ve İl Valisi Cemil Serhadlı ile birlikte uçağın düştüğü 2. Taktik Hava Kuvveti Komutanlığı’na giderek incelemelerde bulundu. Gül burada yaptığı açıklamada, kazanın piste çok yakın bir yerde meydana geldiğini belirterek, “Gördüğünüz gibi çok üzücü. Karakutular uzmanlar tarafından incelendikten sonra yetkililerce kaza nedeni açıklanacaktır. Üzüntümüz çok büyüktür. Herkese bir kez daha başsağlığı diliyorum” dedi. Yaralıları ziyaret etti Gül, daha sonra uçaktan sağ kurtulan yaralı 5 yolcuyu hastanede ziyaret etti. Başbakan gül, yaralılar Aliye İl, Celal Tokmak, Murat Karamutlu, Burak Altındağ ve Gencer Güçlü’ye “geçmiş olsun” dileğinde bulundu. Yaralılarla bir süre sohbet eden Başbakan Gül, doktorlardan, hastaların sağlık durumu hakkında bilgi aldı. Yaralılardan Aliye İl, kazada yaşadıklarını Başbakan Gül’e anlattı. Kazanın sebebi: Sis Başbakan Abdullah Gül, şu an için uçağın sis nedeniyle düştüğünün tahmin edildiğini belirterek, “Biz de Diyarbakır yerine Mardin Havaalanı’na inmek zorunda kaldık.Uçağımız Diyarbakır Havaalanı’na 2 kez pas geçti ve tekrar Mardin’e dönmek zorunda kaldı. Şimdi tekrar maalesef üzücü bir haber gelmiştir. Mardin’den Diyarbakır’a gelirken, 2 askeri uçağımız eğitim uçuşu yaparken, Malatya’da düşmüşlerdir, kaza yapmışlardır. Yine çok üzücü bir şey... Her ikisinin de pilotları şehit olmuşlardır. Türk Hava Kuvvetleri mensuplarından 4 kişi de şehit olmuştur. Bu şehitlerimize de Allah’tan rahmet, Türk Hava Kuvvetleri ve ailelerine başsağlığı diliyoruz.” Cenaze töreni bugün Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener’i taşıyan uçak, Mardin Havaalanı’na indi. Yıldırım ve Şener, Mardin’e indikten bir müddet sonra, kara yoluyla Diyarbakır’a geldi. Havaalanında basın mensuplarına kısa bir açıklama yapan Bakan Yıldırım, “Müessif kaza ile ilgili bir heyet oluşturduk. Konuyla ilgili incelemeler yapacağız. Hepimizin başı sağ olsun” dedi. Şener ve Yıldırım’ın bugün sabah yapılacak cenaze törenlerine katılacakları belirtildi. Kriz heyeti kuruldu Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, olayla ilgili olarak 5’i bakanlık görevlisi biri THY görevlisi 6 kişiden oluşan bir “`Kaza Kriz Heyeti” oluşturduklarını belirtti. Yıldırım, “İkinci karakutu bulundu. Ankara’dan gelecek ekip, karakutuları götürüp, inceleyecek. Karakutuların çözümlenmesiyle olayın nedeni belirlenecek.” Bu arada Cumhurbaşkanı Sezer ve AKP lideri Erdoğan da birer mesaj yayınlayarak başsağlığı dilediler. Uçuşlara sis engeli Türk Hava Yolları’nın (THY) dün İstanbul’dan yapılması gereken Şanlıurfa, Gaziantep ve Diyarbakır seferleri, kötü hava şartları sebebiyle iptal edildi. Diyarbakır’daki uçak kazasında hayatını kaybedenlerin yakınlarını ve gazetecileri taşıyacak uçaklar ise bu ildeki yoğun sis nedeniyle gecikmeye uğradı. THY’nin, saat 07.00’de yapılması gereken TK-680 sefer sayılı Gaziantep ile 07.15’de yapılması gereken TK-788 Şanlıurfa seferleri, bu illerdeki yoğun sis sebebiyle iptal edildi. 40 mezar yeri açıldı DİYARBAKIR (İHA)- Diyarbakır’da düşen THY uçağında hayatını kaybedenlerin defnedilmesi için Mardinkapı Mezarlığı’nda 40 mezar açıldı. Dicle Üniversitesi Kapalı Spor Salonu’na konan cesetlerden, yakınları tarafından teşhis edilenler teslim ediliyor. Kimlikleri tespit edilen 39 cesetten yakınları tarafından teşhis edilen 26 kişinin naaşı akrabalarına verildi. Ölenlerin defnedilmesi için Diyarbakır Mardinkapı Mezarlığı’nda 40 adet mezarın açıldığı bildirildi. 18 havaalanı aynı akıbeti bekliyor KAYSERİ - Uçakların sisli havalarda güvenli inişlerini sağlayan ILS cihazı, Türkiye’deki 10 havalimanı ile havaalanında bulunuyor. Devlet Hava Meydanları İşletmeleri (DHMİ) tarafından genellikle Norveç’ten ithal edilen ILS cihazı, Atatürk, Esenboğa, Antalya, Dalaman ve Adnan Menderes havalimanları ile Trabzon, Adana, Nevşehir, Bodrum-Milas ve Süleyman Demirel havaalanlarında bulunuyor. Cihazın gerekliliği, havaalanının fiziki şartlarına göre belirleniyor. Düz ve sis görülmeyen bölgelere kurulan havaalanları için gerekmeyen ILS cihazı, halen aralarında Diyarbakır’ın da yer aldığı 18 havaalanında bulunmuyor. Cihazın sağladığı görüş mesafesi, pist ışıklandırmasına bağlı olarak değişiyor. Kayseri Erkilet Havaalanı’na da kurulacak olan ILS cihazının ihalesi ise bir süre önce yapıldı. Norveç firması tarafından kurulacak cihaz, 800-1200 metre görüş mesafesindeki sisli havalarda güvenli iniş sağlayacak. Yaklaşık 550 milyar liraya mal olacak cihazın 2 ay içinde havaalanına kurulması plânlanıyor. ILS sistemi nedir? Uçak Teknisyenleri Derneği’nin, www.uted.org sitesinde yer alan bilgilere göre, pilotlar için inişlerde büyük kolaylık sağladığı belirtilen ILS’nin (Insturument Landing System), bulut tavanının alçak, görüş faktörlerinin kötü olduğu hava şartlarında uçağın piste elektronik cihazlarla emniyetli iniş yapmasını sağlayan sistem olarak tanımlanıyor. Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Ekici, “ILS otomatik olarak uçağın alçak bir biçimde piste yaklaşmasını ve iniş yapmasını sağlar. Bu sistemde pilot devreden çıkmaz, sadece verileri sürekli kontrol altında tutar” dedi. Ekici, havaalanlarının uçuş için uygunluğunun, içinde barındırdığı cihazların kalitesiyle de doğrudan ilgili olduğunu ifade ederek, “Havaalanına uygun cihaz konulmuşsa, o havaalanı en iyi şekilde görevini yapar” dedi. Ekici, cihazın maliyetinin söylendiği gibi 1 milyon dolar olmadığını da belirterek, “Cihazın maliyeti, özelliğine göre değişir. İşlevine göre bu cihazlar 150-200 bin dolar ile 500 bin dolar arasında” dedi. Uçak kazalarının oluşumunda pilotaj hatası, çevresel şartlar ve teknik problemlerin etkili olduğunu belirten Ekici sözlerine, “Eğer Diyarbakır Havalimanı’nda ILS cihazı olsaydı kaza riski en aza indirilirdi. Hava taşımacılığı yapıyorsan, taşımacılığın yapıldığı bütün meydanlara emniyet için ILS cihazlarını koymak şart. Bu sistem sayesinde her türlü hava şartında cihazın kabiliyetine göre gidebilirsiniz” şeklinde son verdi. 1510 uçak düştü: 63 bin ölü Dünya Uzay ve Havacılık Merkezi verilerine göre, 1950 yılından itibaren dünya genelinde 1510 kaza meydana geldi. Bu kazalarda 91 bin 160 yolcudan, 62 bin 590 kişi hayatını kaybetti. 28 bin 570 kişi ise kurtulmayı başardı. Türkiye’de ise bugüne kadar meydana gelen uçak kazalarında 552 kişi can verdi. Türkiye’nin de aralarında olduğu çeşitli ülkelerdeki uçak kazalardan bazıları hafızalardan silinmedi; Dünya’da 1950 yılından itibaren meydana gelen uçak kazalarını incelediğimizde Türk Hava Yolları’nın en çok kayıp veren yolcu sayısı bakımından bir kazada 520 kayıp veren Japonya’dan sonra 356 kayıpla ikinci sırada yeralıyor. İşte 200’den fazla kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazaları; -3 Mart 1974’te THY ‘ye ait McDonnell Douglas DC-10-10 tipi uçak Fransa’nın Bois d’Ermenonville mevkiinde düştü. 346 yolcunun hepsi öldü. -23 Haziran 1985 tarihinde Hindistan Havayollarına ait Boeing 747-237B tipi yolcu uçağı Atlantik Okyanusunda düştü. Kazada 329 kişi öldü. -12 Ağustos 1985’te meydana gelen kaza dünyanın gördüğü en büyük uçak faciası olarak tarihe geçti. Japon Havayollarına ait Boeing 747SR-46 tipi yolcu uçağı Mt. Osutaka semalarında yere çakıldı. Uçakta bulunan 524 kişiden 520’si hayatını kaybetti. -27 Mart 1977’de meydana gelen kazada Kanarya Adaları’na giderken İspanya üzerinde düşen uçak Pan American Havayollarına ait Boeing 747-121 uçakta bulunan 396 yolcudan 335’i hayatını kaybetti. -19 Ağustos 1980 tarihinde Saudi Arabian Airlines uçağı Lockheed L-1011-1 Riyad’da düştü uçaktaki 301 kişinin tamamı öldü. -3 Temmuz 1988’de Iran Havayollarına ait Air Airbus A300B2 tipi yolcu uçağı Persian’da düştü uçaktaki 290 kişiden kurtulan olmadı. -21 Aralık 1988’de Pan American World Airways’e ait Boeing 747-121 tipi yolcu uçağı İşkoçya’ya giderken Lockerbie’de düştü, Uçakta bulunan 259 yolcu hayatını kaybederken çevrede bulunan 11 kişi yaralandı. -11 Temmuz 1991’de Nigeria Havayollarına ait McDonnell Douglas DC-8-61 tipi uçak hacıları götürürken Cidde’de düştü 261hacı adayı vefat etti. -26 Nisan 1994’te China Airlines’ın Airbus A300B4 tipi yolcu uçağı Nagoya’da düştü uçaktaki 271 yolcudan 7’si kurtulmayı başardı. -12 Kasım 1996’da Saudi Arabian Airlines’in Boeing 747-168B yolcu uçağı Hindistan’a giderken Chaki Dahdri’de çakıldı uçaktaki 312 kişiden kurtulan olmadı. -31 Temmuz 1997’de Korean Air Lines’e ait Boeing 747-3B5 uçağı Agana’da düştü uçaktaki 254 yolcudan 228’i hayatını kaybetti. -2 Eylül 1998’de Swissair’in McDonnell Douglas MD-11 tipi uçağı Kuzey Atlantik Okyanusunda düştü uçaktaki 229 yolcunun tamamı hayatını kaybetti. -31 Ekim 1999’da Mısır Havayolları’na ait Boeing 767-366ER tipi yolcu uçağı Atlantik Okyanusu’nda düştü uçaktaki 217 kişi öldü. -12 Kasım 2001’de American Airlines’a ait Airbus A300B4 tipi yolcu uçağı Belle Harbor’da düştü uçaktaki 260 yolcu hayatını kaybetti. Çevredeki 5 kişi yaralandı. -25 Mayıs 2002 tarihinde China Airlines’a ait Boeing 747-209B yolcu uçağı Tayvan’da düştü. Uçaktaki 225 yolcudan sağ kurtulan olmadı. Pilotların hepsi eğitimli İSTANBUL - Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Ekici, pilotların hepsinin eğitimli olduğunu söyledi. Uçak kazalarında pilotaj hatasının fazla olmasının doğal olduğunu kaydeden Necmi Ekici, “Türkiye’de 5 bine yakın pilot var. Yolcu taşımacılığında görev alan pilot sayısı ise 2 bin civarında. Bu pilotların tamamı eğitimli. Diyarbakır’daki kazada vefat eden Alattin Yunak da bunlardan biri. Asker kökenli bir pilot. Çok kabiliyetli bir insandı. THY’nin en kaliteli pilotlarından biriydi. Zaten, kaliteli bir pilot olmasa kaptan yapılmazdı.” dedi. Ekici, Türkiye’de 23 adet sivil havaalanı bulunduğunu hatırlatarak, bunlara ilaveten bazı illerde de askeri havaalanlarının sivil uçuşa açıldığını anlattı. Askeri havaalanlarının gerekli standartlar oluşturulduktan sonra uçuşa açıldığını dile getiren Ekici, “Türkiye’deki askeri havaalanları dünyadaki bütün uçakların inip kalkmasına müsaittir” dedi. 53 yılda 11 THY yolcu uçağı düştü 1950’de Ankara’da DC3 tipi uçak düştü. 16 kişi öldü 1954’te Adana’da DC3 tipi uçak düştü. 25 ölü. 1961’de Ankara’da F27 tipi uçak düştü. 27 ölü. 1974’te İzmir’de F28 tipi uçak düştü. 65 kişi öldü. 1975’te İstanbul’da F28 tipi uçak düştü. 41 ölü 1976’da Isparta’da Boeing-727 tipi uçak düştü. 155 kişi öldü. 1979’da Ankara’da F28 tipi uçak düştü. 39 ölü. 1983’te Ankara’da Boeing-727 tipi uçak düştü. 45 ölü 1994’te Van’da Boeing 727-400 tipi uçak düştü. 57 ölü 1999’da Adana’da Boeing 727-400 tipi uçak düştü. 7 ölü 2003’te Diyarbakır’da RJ-100 tipi uçak düştü 75 ölü. Uçak kuyruk bölümü hariç tamamen yandı DİYARBAKIR (İHA) - Diyarbakır Havaalanı’na inişi sırasında düşerek parçalanmasının ardından enkaz yerinde çalışmalar devam ediyor. 75 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazanın ardından gece ara verilen enkaz kaldırma çalışmalarına sabahın erken saatlerinden itibaren tekrar başlandı. Çalışmaların devam ettiği yerde sabahın ilk ışıklarıyla birlikte kazadan arta kalanlar da meydana çıkmaya başladı. Uçağın kuyruk kısmı hariç bütün bölümlerinin yandığı görüldü. Bu arada, 2. Taktik Hava Kuvvet Komutanlığı sınırları içerisinde bulunan Diyarbakır Havaalanı’na yakın olan Özdemir Köyü Gümüşler Mezrası sakinleri, uçak kazası sırasında korkulu dakikalar yaşadı. Yoğun sisin hakim olduğu bölgede, korkulu dakikaları yaşayan iki görgü şahidi, peş peşe büyük patlamaların olduğunu söyledi. Patlama sesi ile birlikte dışarı çıktıklarını söyleyen Sait ve Mümdüh Gümüş isimli kardeşler, “Çok korktuk. Büyük bir patlama oldu. Bir süre sonra ikinci bir patlama daha oldu. Sonra da askerler gelerek yangını söndürmeye başladı” şeklinde konuştu. Bu arada güvenlik görevlileri, kaza yerinde görüntü alınmasına izin vermedi. Cesetlere DNA testi yapıcak Diyarbakır Havaalanı’na iniş yaparken düşen uçakta hayatını yitirenlerin cesetlerinin getirildiği Dicle Üniversitesi Şeref İnalöz Spor Salonu’nda teşhis çalışmaları yapılıyor. Çoğu yandığı için tanınmaz hale gelen cesetlerden teşhis edilebilenler yakınlarına teslim ediliyor. Yetkililer, ölenlerden 5’i mürettebat, 37’si yolcu toplam 42 cesedin kimliklerinin belirlendiğini söylediler. Yanarak tanınmaz hale gelen cesetlerin kimliklerinin de Ankara’dan gelecek uzman bir ekip tarafından DNA analizi yoluyla kimlik tespiti yapılacağı bildirildi. Teşhis edilemeyen cesetlerin 11’i SSK Hastanesi Morgu’na, 13`ü Devlet Hastanesi Morgu’na, 3’ü Dicle Üniversitesi Hastanesi Morgu’na, 2’si Doğumevi Hastanesi Morgu’na, 4’ü Asker Hastanesi Morgu’na kaldırıldı. “Pilot uyardı: Düşüyoruz!” DİYARBAKIR (İHA)- Diyarbakır’da düşen uçağın düşüş sebebi ile ilgili araştırmalar devam ederken, kule ile pilot arasında son konuşmalar tespit edildi. Kaza sonrasında enkaz kaldırma çalışmaları sırasında 2 kara kutu bulundu. Bu arada, kule ile pilot arasında yapılan son konuşmaların şöyle olduğu belirlendi: KULE: Yoğun sis var. Dikkat! PİLOT: Anlaşıldı kule... KULE: Sizi radar alçalmasıyla indirelim. PİLOT: Şu anda sorun yok. VOR ile ineceğim. Bu arada yanan uçaktan yaralı olarak kurtarılan Celal Tokmak tedavi gördüğü Diyarbakır Devlet Hastanesi’nde kaza anını anlattı. Pilotun yolcuları, “Düşüyoruz” diye uyardığını söyleyen Tokmak, “Daha sonra birden bir patlama oldu. Her tarafta ateş ve duman vardı. Ben de çarpma esnasında uçaktan fırladım. Vücudumda yanık izleri var. Allah kazada hayatını kaybedenlerin yakınlarına yardımcı olsun” diye konuştu. Aynı uçaktan 6 tane daha var ERZURUM (İHA) - Diyarbakır Havaalanı’na inişe geçtiği sırada düşen RJ-100 uçağından Türk Hava Yolları’nda 6 adet daha bulunuyor. Türk Hava Yolları’nın internet sitesindeki bilgilere göre, kurum bünyesindeki RJ-100 tipi uçakların sayısı 7. Ticari adları; Denizli, Erzurum, Konya, Samsun, Van, Gaziantep ve Kütahya olan uçakların azami kalkış ağırlığı 46 bin 39 kilogram. Uçakların kanat açıklığı 26 bin 339 metre. Yerden yüksekliği 8 bin 595 metre. Yatay uçuş sürati saatte 720 kilometre. Yolcu kapasitesi ise 99. Uçakların azami menzili 2 bin 259 kilometre. Azami kargo kapasitesi 3 bin 800 kilogram/22.99 metreküp. Ünlüler kazanın şokunda ‘Son anda vazgeçtim’ DİYARBAKIR’da yeni açılan alış-veriş mağazasında imza gününe katılacak olan Vahe Kılıçarslan, son anda gelen iş teklifiyle uçağa binmediğini söyledi. “Cansız manken” olarak ünlenen Vahe Kılıçarslan, “Diyargaleriya isimli alış-veriş mağazasının açılışına katılıp, burada imza günü düzenleyerek kitabımı tanıtacaktım. Uçakta yer ayırtmış, gazetelere de faks çekerek haber vermiştim. Ancak son anda Gaziantep’ten bir iş teklifi aldım. Salı günü rezervasyonumu iptal ettim ve dün (Çarşamba) akşam üzeri havalimanına giderek Antep bileti aldım. Hâlâ olayın şokundayım” dedi. ‘Anons hâlâ kulağımda’ BİLET alırken görevlinin, “Yoğun sis yüzünden 07.00’da kalkması gereken uçak 11.30’da kalkabildi. Siz defile düzenleyenleri uyarın, problem yaşanmasın” diyerek kendisine bilgi verdiğini belirten cansız manken Kılıçarslan, “Havalimanında iken Diyarbakır uçağının anonsları yapılıyordu. Anonslar hâlâ kulağımda yankılanıyor. Çok sarsıldım, vahim kazada hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet diliyorum” dedi. Mahsun, kuzeninin ölümüyle yıkıldı > DÜŞEN uçakta hayatını kaybeden yolcular arasında ünlü türkücü Mahsun Kırmızıgül’ün amcasının oğlu Hüseyin Bazencir de bulunuyordu. Kaza haberini yanında bulunan Diyarbakırlı dostlarından öğrenen Kırmızıgül, “Hemen televizyonu açtım. Hüseyin’in de ismini televizyonda görünce dünyam başıma yıkıldı. Hüseyin abim benden iki yaş büyüktü. Çok üzgünüm. Acımız çok büyük. Allahım bu kazada hayatını kaybeden vatandaşlarımıza rahmet eylesin, yakınlarının da başı sağolsun” dedi. Tarkan: Uçarken tedirgin oluyorum ABD’ye giden ünlü Pop Müziği sanatçısı Tarkan, Atatürk Havalimanı’nda basın mensuplarının uçak kazası ile ilgili sorularını cevaplandırdı. Diyarbakır’daki kazanın hatırlatılması üzerine Tarkan, uçaktan korkmadığını ancak son kazadan sonra biraz tedirdigin olduğunu ifade etti. Tarkan, “Alnımızda ne yazıyorsa o olur. Ancak tabii ki bir tedirginlik var. Son zamanlarda araba kazası gibi uçak kazası oluyor. Kazada hayatını kaybedenler için üzülüyorum” dedi. Eren Holding yasta > DİYARBAKIR’da düşen THY uçağında hayatını kaybeden Lacoste’un Türkiye temsilcisi Eren Holding’in üst düzey yöneticisi Nurullah Eren’in ölümü çalışanları arasında büyük üzüntüye sebep oldu. Eren Grubu Finansman Koordinatörü Saffet Molvalı, gru-bun tekstil şirketlerinden Eren Tekstil ve Modern Tekstil şirketlerinin Genel Müdürü olan Nurullah Eren’in, iş amacıyla Diyarbakır’a gittiğini söyledi. Molvalı, bütün fabrikalarda çalışanlara 2 gün izin verildiğini bildirdi. Eren Holding’in kurucularından Yahya Eren’in oğlu olan Nurullah Eren, 1958 yılında Bitlis’de doğdu. İş hayatına ilk adımını 14 yaşında Sultanhamam’da atan Eren, evli ve iki çocuk babasıydı. Yayın akışları değişti Diyarbakır’da önceki akşam meydana gelen uçak kazasının ardından televizyonlar normal yayın akışlarını değiştirdiler. Bir çok televizyon kanalı, kazanın meydana geldiğinin duyulmasının ardından, yayınlarını keserek Diyarbakır’a bağlandılar. Bazı televizyon kanalları ise, normal yayın akışlarına devam ederken, haber merkezlerine ulaşan bilgileri, yayın akışlarını keserek ara ara vermeyi tercih ettiler. 75 kişinin hayatını kaybettiği feci kazanın ardından televizyon kanalları, Türk halkının acısını bir nebze olsun hafifletebilmek amacıyla gündüz yayın akışlarını değiştirdiler. Televizyon kanalları, müzik eğlence programlarının yerine filmleri koyarken, TGRT de normal yayında bulunan “Sahte Dünyalar” adlı dizinin yerine film yayınladı.
Reklamı Geç
KAPAT