BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ufukta kamyon göründü

Ufukta kamyon göründü

Ekonomi uzmanları “eğer yollarımız kamyonlarla doluysa işler iyiye gidiyor demektir” diyorlar. Zeytinburnu ambarlarından çıkan kamyon sayısı her geçen gün artıyor.



Piyasadaki iyimserlik rüzgarı patinaj yapan ekonominin tekerleklerini çevirmeye başladı. Üç yıldır işsizlikten yakınan kamyoncu esnafı iyi kötü yük bulmaya başladı. Sahi yollara düşen kamyon sayımız arttımı, ekonomi rayında mı? İşte bu soruya cevap aramak için Zeytinburnu anbarlarına gidiyorum. Türkiye Nakliyeciler Derneği Başkanı Erol Özçelik “repo ve faiz eskisi gibi cazip değil. Tüccarın büyük oranda mal aldığını biliyoruz. Aralık ‘sayım ayı’ olmasına rağmen nakliyede hissedilir bir kıpırtı oldu. Yeni yılla birlikte piyasalarda büyük bir hareket bekliyor, 1999 yılındaki (krizden önceki) işleri bulacağımızı tahmin ediyoruz. Şu anda İstanbul’dan ortalama 1500 kamyon çıkıyor, bunun yaklaşık 500’ü Zeytinburnu’ndan hareket ediyor. Halbuki krizden evvel bu şehre her gün 7 bin kamyon girer 5 bini yük bulup geri dönerdi. Aynı sayıyı yakalayacağımızı umuyor, özellikle inşaat, boya, konfeksiyon sektöründe büyük bir patlama bekliyoruz. Türkiye böyle kalamaz, mecburen kabuğunu kıracak. Geçtiğimiz dönemde tam 400 bin işyeri kapandı. Bu iyimser hava ile birlikte 500 bin işyeri açılacak hatta stok devri başlayacak. Biz çok ümitliyiz. Doğrusu şu ki ümitli olmak zorundayız. Eğer 2003 de böyle giderse bu sektörden ekmek yiyen 5 milyon kişi perişan olur ve korkarım sosyal patlamalar yaşanır” diyor. Sözlerini “evet iş var ama kamyoncu henüz para kazanmaya başlamadı” diye sürdüren Erol Özçelik, “piyasada kıran kırana (ve haksız) bir rekabet sürüyor. Kamyoncu esnafı mazot parasına yol yapıp, açlıkla savaşıyor. Parça ve lastik alamıyor, arabasına bakım yaptıramıyor. 57’inci Hükümetten karayolu taşıma kanununu çıkarmasını çok istedik ama ciddiye almadılar. Halbuki nakliyede bir başıbozukluk var. 58’inci Hükümetin “Taşıma Kanunu”nu çıkaracağını sanıyoruz. Böylece vergi kaçakçılığı azalacak, hem devlet, hem de nakliyeciler kazanacak. Fiyatlar komisyonlar tarafından tespit edilecek, valilerin onayına sunulacak. Bundan böyle önüne gelen nakliyeciliğe soyunamayacak, 10 yaşından yaşlı arabalar uzun yola çıkamayacak, kimse sürat yapamayacak ve fazla yük atamayacak. Kamyoncular bu kanun ile Avrupalı meslektaşlarının haklarına kavuşacaklar. Güçlerini birleştirip firmalar kuracaklar. Küçük balık büyük balığa yenilir, öyleyse hepsi büyük balık olacak, sektör ayakta kalacak” diyor > İrfan Özfatura
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 96928
    % -0.54
  • 5.6157
    % -0.17
  • 6.4288
    % -0.37
  • 7.3267
    % -0.14
  • 221.903
    % 0.04
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT