BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Küçük adamlarla dev bir adım

Küçük adamlarla dev bir adım

Profilo Telra, küçük adamlar olarak bilinen Çinlilerle dev bir adım atıyor. Dünyanın en büyük televizyon üreticisi Çin’li Chang Hong firması, Avrupa pazarına ulaşabilmek için Telra ile işbirliği ve proje anlaşmaları yaptı.



İSTANBUL- Profilo Telra, dünyanın en büyük TV üreticisi Çin’li Chang Hong ile ortak oluyor. Grup Başkan Yardımcısı Göksen Körezlioğlu, Chang Hong ile özellikle Avrupa pazarında birlikte hareket etmek için işbirliği ve proje anlaşmaları yaptıklarını açıkladı. Profilo Telra’nın 2002 performansının değerlendirildiği, 2003 yılına ait yeni hedeflerin açıklandığı basın toplantısında konuşan Körezlioğlu, Chang Hong’un yılda 14 milyon TV ürettiğini, 2003 yılı üretim hedefinin de 16 milyon adet olduğunu belirtti. Körezlioğlu, işbirliğine ilişkin olarak “Profilo Telra, küçük dev adam olmaya doğru gidiyor. Evlilik demeyeyim, çünkü taraflardan birinin sermayesine veya hissesine iştirak etmek gibi bir durum yok. Bu, tam anlamıyla ticari işbirliği” dedi. Beko ile Profilo Telra arasında devam eden işbirliği imkanlarının araştırılması konusuna da değinen Körezlioğlu, “İşbirliği konusunda alınmış bir karar, imzalanmış bir belge yok” diye konuştu. Savaş yerine, barış yaptık Gelecek yıllarda dünyada elektronik üretim üssü olarak Meksika, Çin ve Türkiye’nin kalacağının öngörüldüğünü belirten Körezlioğlu, Meksika’nın ABD’ye, Türkiye’nin Avrupa’ya, Çin’in de Uzakdoğu ve ABD’nin Batı yakası için üretim yapacağını ifade etti. Körezlioğlu, şunları söyledi: “Türkiye’nin burada küçük ve zayıf bir noktası var. Elektronik yan sanayii yeterince gelişmiş değil. Çin’in, Türkiye’nin bu zafiyetinden istifade ederek Türkiye’nin üzerinden atlayıp, Avrupa’ya ulaşacağını öngörüyorduk. Biz de kendimize dedik ki, Çin ile rekabet edeceğimize işbirliği yapalım ve savaş yapacağımıza barış anlayışı içinde müşterek hareket edelim. Dolayısıyla Chang Hong firmasıyla uzun vadeli işbirliği anlaşması yaptık. Chang Hong Avrupa pazarına girmek istiyordu. Biz, ‘Avrupa pazarına sen doğrudan girme. Türkiye’yi bu iş için köprü olarak kullan, bize malzeme gönder. Türkiye’de üretim yapalım. Avrupa pazarında büyüyelim seninle ortak laboratuvar kuralım ve ürün geliştirelim. Bütün ülkelerde varlığımızı pekiştirelim’ dedik. Chang Hong ile tam anlamıyla işbirliği halinde, sırf Avrupa pazarı demeyeceğim, dünya pazarlarına seslenmeye hazırlanıyoruz. Bu, bizim için çok önemli bir hamle.” ABD’ye ihracat ABD’nin dev mağaza zincirleri Wall-Mart, Sears ve Bestbuy ile de görüşmeler yaptıklarını açıklayan Körezlioğlu, 2003’de bu firmalar ile ticari ilişkilere girip, Kombi TV’lerini bu pazarda satacaklarını söyledi. Körezlioğlu, “ABD’ye katma değeri ve cirosu yüksek ve pahalı ürünlerle girme imkanını yakaladık” dedi. ABD pazarında bu büyük zincir mağazaların markaları ile satış yapacaklarını bildiren Körezlioğlu, zincir mağazalarda satışların çok verimli olduğunu vurgularken, bu yılbaşı döneminde ABD’de, 4 günde 15 bin adet DVD’li Kombi televizyon sattıklarını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT