BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Türkiye’nin 1 milyar dolarlık markası yok

Türkiye’nin 1 milyar dolarlık markası yok

“Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?” kitabının yazarı ve Markam A.Ş’nin yöneticisi Güven Borça, “Dünyada isim değeri 1 milyar doların üzerinde 200-250 marka var. Türkiye’de ise yok” dedi. Borça, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ile Türkaliz Yönetim ve Yatırım Geliştirme A.Ş. tarafından düzenlenen, “Marka Olmanın ABC’si” konulu panelde, Türkiye’de marka oluşturma konusunda büyük bir potansiyel olduğunu, ancak bilinen ya da bilinmeyen engeller sebebiyle yeterli düzeyde başarı sağlanamadığını söyledi.



BURSA- “Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?” kitabının yazarı ve Markam A.Ş’nin yöneticisi Güven Borça, “Dünyada isim değeri 1 milyar doların üzerinde 200-250 marka var. Türkiye’de ise yok” dedi. Borça, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ile Türkaliz Yönetim ve Yatırım Geliştirme A.Ş. tarafından düzenlenen, “Marka Olmanın ABC’si” konulu panelde, Türkiye’de marka oluşturma konusunda büyük bir potansiyel olduğunu, ancak bilinen ya da bilinmeyen engeller sebebiyle yeterli düzeyde başarı sağlanamadığını söyledi. Coca Cola’nın sadece marka değerinin 70 milyar dolar olduğunu ve bunun toplam değerinin yüzde 70’ini oluşturduğunu kaydeden Borça, “Dünyada isim değeri 1 milyar doların üzerinde 200-250 marka var. Türkiye’de ise yok. Arçelik, belki bu barajı zorlayabilirdi. Ama, Arçelik-Beko ikilemi bu gücü ikiye böldü” diye konuştu. “Çay ülkesiyiz, ama çay markamız yok. Tütün ülkesiyiz, ama sigara markamız yok” diyen Borça, markalaşma konusundaki geri kalmışlığın, Türkiye’de sanayileşmenin geç başlaması ve ticaretten uzak durulmasından kaynaklandığını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT